2010-05-11, 09:54
Medlem
jugbandbluess avatar
ser att eurokrat säljer något som heter erythrina mulungu extract: http://www.eurokrat.eu/Herbs-And-Ext...g/prod_63.html den är deras populäraste produkt tydligen

enligt wiki:

Citat:
the herb is a sedative, and has anxiolytic and anticonvulsant properties

låter bra men det där har folk sagt om kava också och det är ju inte nån succé direkt
någon som testat mulungu?
Citera
2010-05-11, 10:08
Medlem
BrownBaboons avatar
Jag provade det för längesen, jag kände inte ett skit och då använde jag totalt 3 gram. Jag både rökte det och gjorde the på det.
Citera
2010-05-31, 08:31
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Känner inte någon speciellt på det. Men det är faktiskt rätt gott. Gjorde te och rökte det; smakar sött, som Kanel.
Citera
2010-05-31, 12:21
Medlem
Denmarks avatar
Visst var det rätt gott att dricka som te, men nån effekt hade det inte även fast jag använde en större mängd.
Citera
2014-02-20, 21:44
Bannlyst
Ingen som testat Mulungu med gott resultat? Själv är man i vanliga fall rätt skeptisk till olika örter och dess utlovade effekter efter många experiment, men folk på diverse forum svär vid den här jämsides kratom & kava-kava och de funkar ju faktiskt.
Citera
2014-02-21, 14:22
Medlem
Badrummets avatar
Lika lugnande som grönt te. Mao, inte alls.
Citera
2014-02-21, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badrummet
Lika lugnande som grönt te. Mao, inte alls.

Nej grönt té blir man ju speedad och nervös av, som vilken koffeinprodukt som helst.

Vilken bereding har du provat, färskt, torkat eller extrakt?
Citera
2014-02-22, 09:49
Medlem
Badrummets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Nej grönt té blir man ju speedad och nervös av, som vilken koffeinprodukt som helst.

Vilken bereding har du provat, färskt, torkat eller extrakt?

Olika torkade sorter + ett extrakt.
Citera
2014-03-06, 18:42
Bannlyst
Jag var tvungen att prova själv ändå trots avrådan och övertygan om att det inte fungerar.
Åt upp en burk extrakt på en vecka och givetvis gjorde det varken till eller från för drogsuget, den sociala ångesten eller spänningarna.
Men, jag fick lägga ett par dagar till på nykterhetskontot eftersom eventuell placeboeffekt inte skulle ha konkurrens. Alltid nåt.

Vad ska man låta sig luras av nu då, Sakae Naa kanske? Ett thailändskt kratom-substitut, låter dunder!
Citera
2020-09-21, 16:32
Medlem
Mulungu funkar väldigt bra, tycker jag. I samma klass som kratom när det gäller att ge effekt. Dock är det som med alla andra botanicals, köper man från någon smartshop som inhandlat någon skit som sedan legat på lagret i fem år så blir det ganska effektlöst. Finns en väldigt bra etsy-butik som skickar från Brasilien. Tycker Mulungu är som en mindre dos benzo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in