Citat:
Om du besöker ett privat hem där en inbiten nazist bor och han ber dig att ta på en SS-uniform och hålla i en hakkors-flagga och ropa "Sieg Heil" för att få komma in, gör du det då?
Nej, jag skulle överhuvudtaget inte besöka nazisten ifråga.
Citat:
Islam står för mord, förtryck, fanatism, terror så det är större likhet mellan nazism och islam än mellan islam och nudism. Ska man då förnedra sig själv genom att bära dessa förtryckar-systems uniformer/attribut på sig?
Här skiljer sig våra åsikter åt rätt rejält. Jag håller inte med dig om din analys (?) av islam. Exakt samma saker kan med samma lättvindhet sägas om kristendom och judendom. Och sägs om du tex läser hela följande tråd:
http://forum.flashback.se/viewtopic.php?t=11689
Några kristna citat från tråden:
Citat:
A wife ought to be scared to death to fly in the face of God's Word when it plainly says, "But I suffer not a woman to teach, nor to usurp authority over the man ... " (I Tim. 2:12).
Citat:
Leviticus 26:7 - And ye shall chase your enemies, and they shall fall before you by the sword.
Eller för all del George Bush som ofta använder kristna hänsyftningar i sina tal (minns "korståget" mot terrorismen tex)
Om jag besöker en katolsk kyrka tar jag av mig min mössa, besöker jag en synagoga bär jag kippa av hänsyn till mina värdar. Så enkelt är det.
(Möjligen skulle man kunna bestämma sig för att vara emot religion helt och hållet - i så fall ska våra politiker hålla sig undan från alla religiösa byggnader och länder med statsreligion)