• 1
  • 2
2002-10-03, 01:08
Medlem
...

vill inte skapa massuppror och konspirations nojja,
men detta verkar likna Radio Islam (http://abbc.com/judemakt/)
och deras tolkning av situationen.

Vet inte vad jag ska tycka.. intressant är det iaf.
Citera
2002-10-03, 17:18
Medlem
Sådana bilder lär det finnas många av. De härrör sig nämligen från officiella regerings- och riksdagsbesök i muslimska länder.

Ni vet "Ta seden dit man kommer". Tror att både Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna är rätt varma förespråkare av just det.

Liknande bilder finns på politiker från högerpartierna också från deras besök i den muslimska världen och lär bli vanligare allteftersom fler kvinnor tar plats i styrelseförsamlingar runt om i världen.
Citera
2002-10-03, 20:11
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris
Sådana bilder lär det finnas många av. De härrör sig nämligen från officiella regerings- och riksdagsbesök i muslimska länder.

Ni vet "Ta seden dit man kommer". Tror att både Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna är rätt varma förespråkare av just det.

Liknande bilder finns på politiker från högerpartierna också från deras besök i den muslimska världen och lär bli vanligare allteftersom fler kvinnor tar plats i styrelseförsamlingar runt om i världen.

Bilderna är tagna i en moske nånstans i Stockholm
Citera
2002-10-04, 00:04
Medlem
Du kanske äntligen skulle ta och lära dej att använda "quote" koden, Aron...
Citera
2002-10-04, 10:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris

[color=darkblue][size=15]Bilderna är från Södermalm i Stockholm i Sverige !!![/size][/color]

Angående:
"Ta seden dit man kommer"

Precis. Alltså borde invandrarna ta efter svensk sed. Men som bilderna visar måste istället svenskar ta efter invandrarnas seder i Sverige...
Citera
2002-10-04, 15:54
Medlem
Ett fiktivt scenario:

Jag bor i ett radhusområde. Mina grannar är naturister och går bakom hemmets väggar nakna. När de åker på semester badar de på naturist/nudist stränder. De visar stor hänsyn till grannarna och springer inte omkring näck på tomten.

Jag och mannen i huset har blivit kompisar, vi har båda byggt till garaget och tipsar varandra om bra ställen att köpa verktyg och byggmaterial. Vi brukar ta en öl då och då och passar varandras barn. Ibland brukar jag och min fru bjuda hela grannfamiljen på middag hemma hos oss.

Jag kräver alltid av dem att de ska ha kläder på sig i mitt hus. Har jag rätt att göra detta?
Citera
2002-10-04, 21:35
Medlem
Arons avatar
Självklart har du rätt att kräva det
Citera
2002-10-04, 21:58
Medlem
Japp, det har du rätt till.

Men du kan inte kräva att de ska ha kläder på sig vart de än befinner sig i Sverige.
Citera
2002-10-05, 00:22
Medlem
Nope. Och bilderna är alltså tagna inne i den privatägda muslimska moskén på Södermalm.

Ingen kräver av svenskarna att bära slöja på gatorna i Stockholm. Det handlar om deras egen moské. Enkel ekvation. Tack för era svar.
Citera
2002-10-05, 11:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingTUT
Nope. Och bilderna är alltså tagna inne i den privatägda muslimska moskén på Södermalm.

Ingen kräver av svenskarna att bära slöja på gatorna i Stockholm. Det handlar om deras egen moské. Enkel ekvation. Tack för era svar.

Mycket dålig jämförelse. Går inte att jämföra nudism med islam.

Om du besöker ett privat hem där en inbiten nazist bor och han ber dig att ta på en SS-uniform och hålla i en hakkors-flagga och ropa "Sieg Heil" för att få komma in, gör du det då? Vi hakar inte upp oss på varför du skulle göra detta besök utan vi antar att du har ett viktig ärende där.

Denna jämförelse är mer relevant. Islam står för mord, förtryck, fanatism, terror så det är större likhet mellan nazism och islam än mellan islam och nudism. Ska man då förnedra sig själv genom att bära dessa förtryckar-systems uniformer/attribut på sig?

Svarar du ja till mitt stycke (dvs uniformen ska på) är du konsekvent. Svarar du nej är du inkonsekvent. Man ska ju ta seden dit man kommer, som du sa... Även om det bara är ett privatägd hus...? Eller?
Citera
2002-10-05, 11:35
Medlem
Citat:
Om du besöker ett privat hem där en inbiten nazist bor och han ber dig att ta på en SS-uniform och hålla i en hakkors-flagga och ropa "Sieg Heil" för att få komma in, gör du det då?
Nej, jag skulle överhuvudtaget inte besöka nazisten ifråga.

Citat:
Islam står för mord, förtryck, fanatism, terror så det är större likhet mellan nazism och islam än mellan islam och nudism. Ska man då förnedra sig själv genom att bära dessa förtryckar-systems uniformer/attribut på sig?

Här skiljer sig våra åsikter åt rätt rejält. Jag håller inte med dig om din analys (?) av islam. Exakt samma saker kan med samma lättvindhet sägas om kristendom och judendom. Och sägs om du tex läser hela följande tråd:
http://forum.flashback.se/viewtopic.php?t=11689

Några kristna citat från tråden:

Citat:
A wife ought to be scared to death to fly in the face of God's Word when it plainly says, "But I suffer not a woman to teach, nor to usurp authority over the man ... " (I Tim. 2:12).

Citat:
Leviticus 26:7 - And ye shall chase your enemies, and they shall fall before you by the sword.

Eller för all del George Bush som ofta använder kristna hänsyftningar i sina tal (minns "korståget" mot terrorismen tex)

Om jag besöker en katolsk kyrka tar jag av mig min mössa, besöker jag en synagoga bär jag kippa av hänsyn till mina värdar. Så enkelt är det.

(Möjligen skulle man kunna bestämma sig för att vara emot religion helt och hållet - i så fall ska våra politiker hålla sig undan från alla religiösa byggnader och länder med statsreligion)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in