2010-05-10, 19:43
Medlem
Att socialdemokrater har en förkärlek för buskishumor i stil med Stefan och Krister tar jag för givet. Men vad skrattar de övriga partierna åt? Hur tror ni till exempel att en genomsnittlig centerpartist definierar humor? Eller en sverigedemokrat? Eller en miljöpartist?
Citera
2010-05-10, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robinl
Att socialdemokrater har en förkärlek för buskishumor i stil med Stefan och Krister tar jag för givet. Men vad skrattar de övriga partierna åt? Hur tror ni till exempel att en genomsnittlig centerpartist definierar humor? Eller en sverigedemokrat? Eller en miljöpartist?

Så här skämtar Sd:are: Vi hatar Blattar
Citera
2010-05-10, 19:50
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Stalin
Så här skämtar Sd:are: Vi hatar Blattar

Nej, Sverigedemokrater skrattar åt politiker och journalister, invandrare ses mer som offer och redskap i den ondes tjänst. Hånet går framförallt mot Mona Sahlin men också andra sjukt korkade politiker som till exempel vänsterpartisten som trodde att man kunde montera en propeller på bilen så att den fångar upp vindenergin när bilen rullar och att den på det viset kan driva bilen framåt på ett miljövänligt och revolutionerande sätt.
Citera
2010-05-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinl
Som den Moderat jag är... Tycker jag faktiskt att Full Frys av Stefan och Krister är bland det roligaste som gjorts i Sverige Men det är det enda bra som kommit från dem.

Killinggänget är nog favoriterna i övrigt. Sarkasm öht. Kan tänka mig att svenska borgare sätter vissa avsnitt av South Park ganska högt i aktning.
Citera
2010-05-10, 20:01
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Nej, Sverigedemokrater skrattar åt politiker och journalister, invandrare ses mer som offer och redskap i den ondes tjänst. Hånet går framförallt mot Mona Sahlin men också andra sjukt korkade politiker som till exempel vänsterpartisten som trodde att man kunde montera en propeller på bilen så att den fångar upp vindenergin när bilen rullar och att den på det viset kan driva bilen framåt på ett miljövänligt och revolutionerande sätt.

Vad kallar man en somalier med sesamfrön på huvudet?

Så jo, de kör visst med den typen av humor.
Citera
2010-05-11, 12:36
Moderator
MondoBizarros avatar
Humorlänkar > Humor
/Mod
Citera
2010-05-11, 13:10
Medlem
denargetysks avatar
Jag vet från historiskt säkerställda källor att i princip alla diktatorer är/var svinroliga, alla skrattar!
Citera
2012-02-16, 21:13
Medlem
Lacerdas avatar
Jag fick en hälsning från en av stadens vårdcentraler i mitt brevinkast i dag.
Jag kollade upp vårdcentralens hemsida och såg att dom har 3 personer
med arabiska namn anställda, de resterande 9 har svenska namn.
Jag skrev ett litet mail till vårdcentralen;
Citat:
Hej *namn på vårdcentralen* och tack för erat utskick gällande val
av vårdcentral! Jag ser att ni ligger ganska nära min bostad.
Men när jag upptäckte att ni har tre anställda som jag
misstänker vara pizzabagare, eller åtminstone har varit
pizzabagare så kom jag på andra tankar.

Jag fortsätter med min vanliga vårdcentral, och hoppas att
ni kan bedriva en fortsatt god verksamhet trots "bristerna".

Med vänlig hälsning
Lacerda
Fnissade då jag klickade på sänd och funderar på om det kan bli något svar.
Citera
2012-02-16, 22:50
Medlem
Uncle Dukes avatar
Tror inte att Stefan och Krister är mer uppskattade hos sossarna än någon annanstans. Det känns mer som humor för Centerpartister och Sverigedemokrater, faktiskt.
Hasse å Tage är väl de främsta vänsterkomikerna i Sverige. Men om man ska börja räkna upp varenda människa i Humorsverige som är vänster får man hålla på länge. Lättare att ta lustigkurrarna från högern då kanske.

Johan Rheborg är höger politiskt, men det brukar inte märkas i hans skämt särskilt mycket. Han gör också ofta samarbeten med vänsterkomiker.
David Batra är ju gift med en relativt högt uppsatt moderat, så han är väl troligen höger också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in