2010-05-10, 16:01
Medlem
kymco1s avatar
Va faan är det frågan om i Sverige idag?

http://www.unt.se/uppsala/kvinna-anmalde-valdtakt-931337.aspx
Citera
2010-05-10, 16:51
Medlem
13thfingers avatar
Alltid lika sorgligt. Som någon sa så är bredgränd mitt i stan! Jag som bor i stan i Uppsala vet hur jäkla dött det kan vara med folk på nätterna. Man kan gå genom centrum kl 12 och kanske stöta på en eller två personer.
Citera
2010-05-10, 17:10
Medlem
Fruktansvärt med en sjuk hjärna. Etter värre med fyra galningar. Och att dessa träffas och kommer överens om en våldtäkt.
Hur kan man komma fram till denna gärning?
Hej, hej! Någon som vill ut ikväll och våldta?
Citera
2010-05-10, 17:14
Bannlyst
Stammen var ute på jakt misstänker jag? Det måste vara något byfolk av något slag, alla är med på noterna och det känns intränat.

Vilka klubbar, föreningar finns i närheten? Busstorget och stationen är inte så långt borta från brottsplatsen.
Citera
2010-05-10, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Vilka klubbar, föreningar finns i närheten? Busstorget och stationen är inte så långt borta från brottsplatsen.

Bredgränd går ju mellan kungsgatan och fyrisån och det finns en hel del i närheten beroende på vart på bredgränd det hände.

närmast fyrisån så är det ju inte långt till en hel drös studentnationer, BJ, Flustret och filmstaden bland annat. Dock framgår ju ingen tidpunkt eller mer exakt plats så det är lite svårt att sida om vart GM /BO hade varit / var på väg från/till
Citera
2010-05-10, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Bredgränd går ju mellan kungsgatan och fyrisån och det finns en hel del i närheten beroende på vart på bredgränd det hände.

närmast fyrisån så är det ju inte långt till en hel drös studentnationer, BJ, Flustret och filmstaden bland annat. Dock framgår ju ingen tidpunkt eller mer exakt plats så det är lite svårt att sida om vart GM /BO hade varit / var på väg från/till

Är inte bredgränd lite avsides?
Citera
2010-05-10, 18:13
Medlem
Citat:
Nja, det är på vägen från exempelvis Flustret och en del nationer till T-Centralen där en massa nattbussar går. Är inte i Uppsala så ofta men har för mig att det ligger en liten park vid Bredgränd så jag tror de kanske lurpassade där. Kanske hon varit och festat och skulle hem med nattbussen?
Senast redigerad av Flatlus-Janne 2010-05-10 kl. 18:15.
Citera
2010-05-10, 18:19
Medlem
Citat:
Som Flatlus-Janne skrev, Det är en naturlig väg att gå om man skall från centrum till centralstationen
iaf den biten närmast kungsgatan. delen mellan gågatan och fyrisån är däremot stendöd sent på kvällarna. många väljer att istället gå drottningatan som är mer vältrafikerad. Det närmaste park man kan komma på bredgränd är väl det lilla "torget" bredvid/mellan forumgallerian och svava
Citera
2010-05-10, 18:22
Medlem
Citat:
Som Flatlus-Janne skrev, Det är en naturlig väg att gå om man skall från centrum till centralstationen
iaf den biten närmast kungsgatan. delen mellan gågatan och fyrisån är däremot stendöd sent på kvällarna. många väljer att istället gå drottningatan som är mer vältrafikerad. Det närmaste park man kan komma på bredgränd är väl det lilla "torget" bredvid/mellan forumgallerian och svava
Just det. Jag blandade ihop det lite. Men visst finns det väl en bakgård hon kan ha blivit indragen på precis efter den där lilla bron om hon kom ifrån västra sidan?
Citera
2010-05-10, 18:27
Bannlyst
Citat:

Den "stendöda" vägen var det jag tänkte på först och generaliserade utifrån. Det lilla torget har väl en fontän, en lång rad cykelställ, och så ligger en friluftsbutik där (har studerat i Uppsala och minns nu att jag gick den vägen från stationen)?

Längsmed den stendöda vägen ner mot ån och bron, finns det inte innergårdar på båda sidor eller är det portar in till innergårdarna?

Det var ett tag sedan jag besökte Uppsala.

edit: Såg att flatlus-janne tog upp bakgårdarna som jag uppfattade som innergårdar.
Senast redigerad av BlankningsMaja 2010-05-10 kl. 18:29.
Citera
2010-05-10, 18:32
Medlem
Undrar om det här klaras upp? Tycker inte snuten i Uppsala verkar vara alltför skarpa. Vet i vart fall två ouppklarade mord som skett under 2000-talet. Hoppas det finns teknisk bevisning.
Citera
2010-05-10, 18:48
Medlem
Citat:
Det lilla torget har väl en fontän, en lång rad cykelställ, och så ligger en friluftsbutik där (har studerat i Uppsala och minns nu att jag gick den vägen från stationen)?

Längsmed den stendöda vägen ner mot ån och bron, finns det inte innergårdar på båda sidor eller är det portar in till innergårdarna?

Stämmer bra, bortsett att Naturkompaniet bytts mot Telia

Utmed delen ner mot ån så finns det innergårdar, men de ser rätt låsta ut och om jag inte minns helt fel bor det folk i de husen = någon borde hört nånting.
enda gården man kan ta sig in på är den vid begravningsbyrån, men det är en låst grind, dvs inget man sliter in nån genom hur lätt som helst.
det ser ut såhär:
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=Uppsala,+Swed en&sll=38.605497,-77.292009&sspn=0.011788,0.027874&g=Uppsala+Court,+ Woodbridge,+VA,+United+States&ie=UTF8&hq=&hnear=Up psala,+Uppsala+L%C3%A4n,+Sweden&ll=59.857025,17.63 9912&spn=0.003787,0.013937&t=h&z=17&layer=c&cbll=5 9.856967,17.639782&panoid=vWR3rvfbZ-ebr3yO8ATLYQ&cbp=12,74.06,,0,21

Här har vi då "andra sidan" mot kungsgatan
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=Uppsala,+Swed en&sll=38.605497,-77.292009&sspn=0.011788,0.027874&g=Uppsala+Court,+ Woodbridge,+VA,+United+States&ie=UTF8&hq=&hnear=Up psala,+Uppsala+L%C3%A4n,+Sweden&ll=59.858507,17.64 2933&spn=0.001904,0.006968&t=h&z=18&layer=c&cbll=5 9.858572,17.64306&panoid=rK_J7QWihq9qkVnEsGphkA&cb p=12,204.86,,0,18.03

Det finns några portuppgångar, men inget uppenbart ställe att slita in nån på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in