Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
Det var inte min pojkvän som kom på besök, men min granne Jan.
Utan, snälla.
Det där har jag hört i en svensk opera från sekelskiftet,
Tirfing...
"Jag är kvinna och han är man,
vi hålla ej av men vi älska varann"
Anglicism som användes redan då eller korrekt svenska??