2010-05-10, 10:29
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Jag hörde ett rykte, en full sosse på en fest, som jag ändå tyckte hade lite substans.

Det gick ut på att Margot Wallström - som mig veterligen sagt att hon inte är intresserad men inte stängt några dörrar - om man ser att det håller på att gå åt helvete i valet lanseras som statsministerkandidat.

Vad tror ni?

Är det ett tänkbart scenario eller fyllesvammel av en önsketänkande sosse?
Citera
2010-05-10, 10:40
Medlem
Nico77s avatar
Det skulle hon nog inte gå med på. Det är ju Mona som förhandlat fram olika kompromisser med miljö- och vänsterpartiet. Jag tror inte Margot vill stå för Monas politik utan nån som helst möjlighet att påverka själv. Det skulle nämligen kosta sossarna på tok för mycket om man skulle försöka få Ohly och Wetterstrand att gå med på en omförhandling av villkoren för deras samarbete.
Citera
2010-05-10, 10:42
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL

Det är tänkbart. Speciellt nu, efter Monas påstående om 7 miljoner löntagare eller medborgare. Allt förtroende är borta nu. Hon borde självmant avgå.
Citera
2010-05-10, 10:56
Medlem
Dogdylans avatar
Citat:
Jag hörde ett rykte, en full sosse på en fest, som jag ändå tyckte hade lite substans.

Det gick ut på att Margot Wallström - som mig veterligen sagt att hon inte är intresserad men inte stängt några dörrar - om man ser att det håller på att gå åt helvete i valet lanseras som statsministerkandidat.

Vad tror ni?

I SAP har man länge varit orolig för Mona Sahlin. Hon är i princip ingift i sossefamiljen. Göran Persson, hade henne som sidekick. Ett jobb hon inte kunde sköta. Mona Sahlin har dock mäktiga kamrater, och Mona Sahlin har ju sett till så feminsterna, mångkulturalisterna och mjukisarna i partiet får sin vilja fram, även om det är på bekostnad av gråsossen. Sahlin är också en högersosse, om än vänster om Göran Persson. Det gör henne också opopulär, framför allt bland vänstersossarna.

Göran Persson menade att man skulle snärja medelklassen. Då Palme spelade på medelklassens "känslor", spelade Göran Persson på deras plånbok - det var också kris under Perssons tid, något han tillsammans med borgarna själva skapat. Trots det så tog sig Persson Sverige ur krisen, med 20 procent sjukskrivna. arbetslösa och förtidspensionärer. Dessa kunde under Perssons tid försörjas av storföretagen, precis som andra "gråsossar" (eller högersossar), så trodde han på Volvo, Saab, Sandviken, LKAB osv.

I alla fall, Mona Sahlin har i princip övergivit kramandet av storföretagen och den verklighet som gråsossarna lever i. Istället blir "normkritik" (Kritisk teori), "post-kolonialism", och feminism viktigare för henne än det ekonomiska. Eftersom hon saknar relevant högskoleutbildning förstår hon inte ens det hon framför, och det ekonomiska kan vi ju glömma.

Margot Wallström skulle vara socialdemokraternas esseä. Hon är populä'r bland väljarna, tillhör Perssons gäng (Högersosse) och kan skilja på det som är viktigt och oviktigt. Wallström har också en lång karriär i EU, så vi svenskar ju inte sett hennes galenskaper i Sverige på ett bra tag nu. Väljarna tenderar att glömma.

Som sagt, Mona Sahlin kommer inte åka ut nu. Det finns ingen chans i helvete att man kastar ut henne nu. Snarare kommer Mona Sahlin kvar. Jag tror att man efter valet 2014 kommer börja titta på alternativ, till Mona Sahlin. Då kan Wallström bli aktuell.
Citera
2010-05-10, 11:12
Medlem
Citat:

Vad tror ni?

Förmodligen, Wallström blir partiledare vid första bästa s-stämma efter det förlorade valet.
Citera
2010-05-10, 13:18
Bannlyst
Blir lite rädd när jag läser detta.
Om detta stämmer så finns det helt plötsligt en chans att sossarna vinner valet.
Hemska tanke!
Citera
2010-05-10, 13:22
Medlem
unsungs avatar
Det vore tråkigt om det var sant, då har sossarna en stark partiledare men samma usla politik.
Citera
2010-05-10, 13:25
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det är tänkbart. Speciellt nu, efter Monas påstående om 7 miljoner löntagare eller medborgare. Allt förtroende är borta nu. Hon borde självmant avgå.
Ja men hon hade ju mer feber än vanligt - kan inte det ursäkta?
Citera
2010-05-10, 14:17
Medlem
densistasovjets avatar
Wallström har inte uträttat någonting under sin långa tid i Bryssel annat än att se till att hennes son fick sin utbildning betald av oss skattebetalare och sedan ett toppjobb som lobbyist i Bryssel. Problemet eller lyckan beroende vilken sida man är på är att ingen i Sverige verkar känna till detta faktum.
Citera
2010-05-10, 14:22
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Wallström har inte uträttat någonting under sin långa tid i Bryssel annat än att se till att hennes son fick sin utbildning betald av oss skattebetalare och sedan ett toppjobb som lobbyist i Bryssel. Problemet eller lyckan beroende vilken sida man är på är att ingen i Sverige verkar känna till detta faktum.
Informera oss gärna
Citera
2010-05-10, 14:29
Medlem
The Meatballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Om du sitter på bra information så starta gärna en ny tråd om det. Det vurmas tyvärr alltför mycket för Wallström, även här på FB.
Citera
2010-05-10, 15:26
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball
Om du sitter på bra information så starta gärna en ny tråd om det. Det vurmas tyvärr alltför mycket för Wallström, även här på FB.

http://www.expressen.se/debatt/1.1531377/viktor-wallstrom-vi-lobbyister-ar-eu-s-smorjmedel

Här är helylle grabben.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in