2010-05-10, 09:37
Medlem
jontäs avatar
Hur byter man torkarmotor på en MB w124 -93?

för vindrutetorkaren smäller säkringar som om det vore popcorn och den ska besiktas snart. kan det vara att torkarmotorn fältar eller att det är kortslutning någonstans? Nån mercakunning som vill hjälpa till?
Citera
2010-05-10, 19:01
Medlem
Sitter en insexskruv nere på torkararmen, bort med den och dra bort armen, sen har du lister under framrutan, har för mig de ska tryckas ner lite och sedan ut.
Sedan är det bara skruva bort kåpan som sitter mellan torkarmotorn och motorn och plastgallret som sitter mellan där.(Här vill jag minnas att det sitter någon form av vita plastlåsningar, en på var sida som man drar framåt)
Sedan kommer jag inte ihåg om torkarmotorn sitter med 3 eller 4 10mm, men själva operationen är rätt lätt.

Lycka till.
Citera
2010-05-11, 12:17
Medlem
jontäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av or99
Sitter en insexskruv nere på torkararmen, bort med den och dra bort armen, sen har du lister under framrutan, har för mig de ska tryckas ner lite och sedan ut.
Sedan är det bara skruva bort kåpan som sitter mellan torkarmotorn och motorn och plastgallret som sitter mellan där.(Här vill jag minnas att det sitter någon form av vita plastlåsningar, en på var sida som man drar framåt)
Sedan kommer jag inte ihåg om torkarmotorn sitter med 3 eller 4 10mm, men själva operationen är rätt lätt.

Lycka till.
okej tack. lät inte så svårt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in