2010-05-10, 08:45
Medlem
Tjena! Någon som har koll på detta: Skiffer klinker 30x30cm Laminatgolv 8mm?
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-13815.aspx

Det ser väldigt likt ut riktigt klinker ytan alltså. Hur fungerar det? Är det laminat under och klinker på eller är det rent typ målat laminatgolv eller hur fasen funkar det?

Hur är känslan att gå på det jämfört med vanligt klinker? Ska vara till en hallen/ingången.

Mvh
Citera
2010-05-10, 09:46
Medlem
Det är bara ett fotografi under plasten, känslan är som ett vanligt laminatgolv och inte som klinker.
Citera
2010-05-10, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morris
Det är bara ett fotografi under plasten, känslan är som ett vanligt laminatgolv och inte som klinker.
Det var tråkigt :/ Hade varit så jäkla smidigt.. Kan tänka mig att det ger samma känsla som ett plastgolv som ska likna trägolv. Bara fejk o budget känsla?
Senast redigerad av puresoulswe 2010-05-10 kl. 09:56.
Citera
2010-05-10, 11:41
Medlem
Snurrens avatar
Jag har kikat ett antal gånger på ett liknande golv på Bauhaus, men det var terakottafärgat. Har till och med tagit hem en bit, det är jättesnyggt och känns förhållandevis gediget. En nackdel med laminatgolv är att det skramlar väldigt om man tappar något på det, typ bestick i köket. Så är det lite kallt att gå på, men det är ju riktig klinker också om man inte har golvvärme. ...får se hur vi gör-jag vill ha det i hall och kök.
Citera
2010-05-10, 21:53
Medlem
Mr.Incognitos avatar
http://www.alloc.se/cgi-bin/alloc/imaker?id=5796&visdybde=2&aktiv=5796
Citera
2010-05-10, 23:52
Medlem
Det är lite struktur i det golvet, dvs. inte en helt slät yta, fogarna är även lite nedsänkta för att ge ett "verklighets-intryck".

Bara att åka in till närmsta byggmax och kika.

Vad ska du ha det i för rum?
Citera
2010-05-11, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mySIIG
Det är lite struktur i det golvet, dvs. inte en helt slät yta, fogarna är även lite nedsänkta för att ge ett "verklighets-intryck".

Bara att åka in till närmsta byggmax och kika.

Vad ska du ha det i för rum?
Jag ska ha det i hallen. Men tror det blir riktigt klinkers. Lika bra när man väl ska byta golv
Citera
2010-05-11, 14:58
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Incognito
http://www.alloc.se/cgi-bin/alloc/imaker?id=5796&visdybde=2&aktiv=5796

Det var ett sådant jag tog hem prov på. Visste inte att det kostade pengar så jag "snattade" det när vi körde ut bilen full med virke från hämtlagret. I alla fall ser det väldigt naturtroget ut, även fogarna.
Citera
2010-05-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puresoulswe
Jag ska ha det i hallen. Men tror det blir riktigt klinkers. Lika bra när man väl ska byta golv

Okej, lycka till!
Citera
2010-05-11, 21:59
Medlem
DDKs avatar
Vad har du för underlag i hallen?
Citera
2010-05-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Vad har du för underlag i hallen?
Tror jag har spånskiva. Har en mycket god vän som är snickare och ska göra det åt mig. Gratis med men gentjänster och tjänster
Citera
2010-05-11, 22:22
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puresoulswe
Tror jag har spånskiva. Har en mycket god vän som är snickare och ska göra det åt mig. Gratis med men gentjänster och tjänster

Under spånplattan då? Om inte underlaget är rejält stabilt, tänk betongplatta, kan du få problem med fogar som spricker om du lägger klinkers. Då är laminatgolv att föredra. Är golvet riktigt squishigt får du antingen lägga plastmatta eller åtgärda från grunden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in