• 1
  • 2
2010-05-10, 07:29
Medlem
It's all in your mind. En tanke är ju bara en tanke och egentligen inget "rikitigt". Det är bara du själv som kan styra dina egna tankar, även om man ibland kan behöva lite vägledning från en utomstående. Men som sagt, en tanke eller känsla är du själv som skapar och då har du ckså möjligheten att styra den precis som du vill. Att bli rädd och nojig är iaf helt fel början gällande alla tankar
Citera
2010-05-10, 07:38
Medlem
Tack för alla goda och mindra goda svar. Just nu är jag totalt utmattad. Ringde en taxi och åkte in till psykakuten. Vad händer när man kommer dit? inte ett skit. Var i stil med "åk nu hem och ta det lugnt nu, du mår dåligt för att du sovit så lite. Men du har ju atarax som du kan ta mot ångesten när det blir för mycket" Mer minns jag inte förutom att hon snackade på hur jag ska ta atarx theralen osv.

Bad dom fara å flyga och stack hem. Den värsta ångesten har släppt nu som tur är efter ca 2,5 timmar. Ska ringa dit och fråga om jag måste knivhugga någon på stan för att få hjälp.

Dock ska dom ha en stor eloge på 112 blir riktigt bra bemött, dom ville skicka ut en ambulans. Men jag bad dom skicka en taxi istället. Tog 10 minuter sen var taxin här. Riktigt trevlig kille som bad mig ringa upp igen om det blev jobbigare.

Psykakuten kan dra å helvete 5 gången och sista gången jag åker dit.

Hej å tack för min dag
Senast redigerad av Fear.and.loathing 2010-05-10 kl. 07:43.
Citera
2010-05-10, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear.and.loathing
Tack för alla goda och mindra goda svar. Just nu är jag totalt utmattad. Ringde en taxi och åkte in till psykakuten. Vad händer när man kommer dit? inte ett skit. Var i stil med "åk nu hem och ta det lugnt nu, du mår dåligt för att du sovit så lite. Men du har ju atarax som du kan ta mot ångesten när det blir för mycket" Mer minns jag inte förutom att hon snackade på hur jag ska ta atarx theralen osv.

Bad dom fara å flyga och stack hem. Den värsta ångesten har släppt nu som tur är efter ca 2,5 timmar.

Ska ringa dit och fråga om jag måste knivhugga någon på stan för att få hjälp.

Hej å tack för min dag.

Jag har haft en del psykiska besvär och aldrig haft några problem att bli inlagd, det verkar vara det du behöver.
Tänkte ba fråga, har du nån droghistoria?
Citera
2010-05-10, 07:52
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucidBubble
It's all in your mind. En tanke är ju bara en tanke och egentligen inget "rikitigt". Det är bara du själv som kan styra dina egna tankar, även om man ibland kan behöva lite vägledning från en utomstående. Men som sagt, en tanke eller känsla är du själv som skapar och då har du ckså möjligheten att styra den precis som du vill. Att bli rädd och nojig är iaf helt fel början gällande alla tankar

Håller med till fullo. Det är bara att välja hur man vill må. Eller ja, detta fungerar bara om man verkligen förstår att man kan välja. Vissa människor är nog inte redo att ta kontrollen över deras tankar och känslor, de behöver först och främst lära sig hur det hela funkar, och innan de nått vissa grundläggande insikter så kan nog det här med "att välja hur man vill må" låta urbota korkat.

Men iaf, kort och koncist: "Välj hur du vill må."

Förresten, en sak som kan få TS och andra att greppa det här med att välja hur man vill må:

Är du en spindel/orm/whatever-fobiker? Isåfall, leta upp den vidrigaste bilden/filmen du möjligtvis kan hitta. Blir du rädd eller äcklad av att titta på bilden/filmen? Om så är fallet, varför gör du så? Är det inte så, att du själv väljer att applicera dessa negativa känslor på synintrycket?

Nog för att en fobi kan sitta väldigt djupt rotat i ens medvetande, MEN vad ÄR egentligen en fobi om man väljer bort känslorna? Egentligen ingenting.
Citera
2010-05-10, 07:57
Bannlyst
Citat:

Bad dom fara å flyga och stack hem. Den värsta ångesten har släppt nu som tur är efter ca 2,5 timmar. Ska ringa dit och fråga om jag måste knivhugga någon på stan för att få hjälp.

Dock ska dom ha en stor eloge på 112 blir riktigt bra bemött, dom ville skicka ut en ambulans. Men jag bad dom skicka en taxi istället. Tog 10 minuter sen var taxin här. Riktigt trevlig kille som bad mig ringa upp igen om det blev jobbigare.

Psykakuten kan dra å helvete 5 gången och sista gången jag åker dit.

Hej å tack för min dag

Beror ju också på vilken stad du bor i hur du blir bemött... och vilken kommun. Sthlm?
Citera
2010-05-11, 20:21
Medlem
makduis avatar
Citat:
Hej har lidit av massa konstiga tankar och panikångest under senaste. Nu har någon sjukt konstig känsla slagit in. Det är ingen vanliga overklighetskänslor. Känner mig helt knas i huvudet och kan lixom inte sätta fingret på vad. Har suttit i 1 timma nu.

Känner mig totalt overklig helt sjukt skum känsla. Någon som tror dom vet vad jag menar?

Det här känslan är totalt sjuk. Känns inte som att jag finns alls.

Sjukt äcklig känsla har panik som fan.

Haru du testat sån där olaglig svamp nån gång?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in