2010-05-10, 02:25
Medlem
Vet inte om detta är den rätta avdelning för detta men tycker det kunde passa bra in här.
Jag är en kille, och när jag besöker badhus så händer det väldigt ofta att det är en kvinna som är inne i oklädningsrummet och inne i herrarnas duschar och gör rent. Detta då samtidigt som alla män, killar pojkar håller på och byter om och duschar utan badbyxor osv utan att dom ens bryr sig om den kvinnliga arbetaren bara ett par meter ifrån dom.

Så det jag undrar är om det är samma sak i tjejernas omklädningsrum(alltså en manlig arbetare)? Något jag faktiskt inte skulle kunna tänka mig fungera alls då jag ser framför mig att det skulle rasa in en hel del klagomål.
Citera
2010-05-10, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarraAgger
Vet inte om detta är den rätta avdelning för detta men tycker det kunde passa bra in här.
Jag är en kille, och när jag besöker badhus så händer det väldigt ofta att det är en kvinna som är inne i oklädningsrummet och inne i herrarnas duschar och gör rent. Detta då samtidigt som alla män, killar pojkar håller på och byter om och duschar utan badbyxor osv utan att dom ens bryr sig om den kvinnliga arbetaren bara ett par meter ifrån dom.

Så det jag undrar är om det är samma sak i tjejernas omklädningsrum(alltså en manlig arbetare)? Något jag faktiskt inte skulle kunna tänka mig fungera alls då jag ser framför mig att det skulle rasa in en hel del klagomål.

Trot eller ej men brudarna tar det rätt bra.
Citera
2010-05-10, 02:39
Bannlyst
FEL FEL FEL FEL OCH ÅTER FELL FEL!!
På gymmet kom städtjejen in (ca 25bast) och skulle dammsuga i grabbarnas omklädningsrum. Mer eller mindre allihopa blev irriterade och gick ut och väntade med att byta om. När hon var klar efter en kvart så kom alla tillbaka och jag hörde en jävla massa gnäll om att hon var korkad som bara gick in så där. Själv satt jag bara inne i bastun med en bärs om nån nu undrade vad jag gjorde...

Så jag ville bara påpeka att du hade fel med mitt inlägg.
Citera
2010-05-10, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frek
eller ej men brudarna tar det rätt bra.

Så det är alltså manliga arbetare i kvinnornas omklädningsrum med? Kanske bara är jag men jag kan tamefan inte se framför mig tjejer som duschar samtidigt som en helt främmande kille står några meter ifrån och spolar lite vatten. Fast i och för sig så tror jag att jag kanske skulle ha svårt att se att de kunde vara tvärtom också, men det har jag ju nu upplevt en hel del nu så..

Citat:
Ursprungligen postat av Balltazzar
FEL FEL FEL FEL OCH ÅTER FELL FEL!!
På gymmet kom städtjejen in (ca 25bast) och skulle dammsuga i grabbarnas omklädningsrum. Mer eller mindre allihopa blev irriterade och gick ut och väntade med att byta om. När hon var klar efter en kvart så kom alla tillbaka och jag hörde en jävla massa gnäll om att hon var korkad som bara gick in så där. Själv satt jag bara inne i bastun med en bärs om nån nu undrade vad jag gjorde...

Så jag ville bara påpeka att du hade fel med mitt inlägg.

Jasså? Av alla de gånger jag vart med om samma sak har det verkligen inte varit så. Självklart har det säkert gå ut några, men det har alltid varit så att dom flesta stannat kvar utan att verka bry sig överhuvudtaget.

Men som sagt, jag väldigt svårt att se framför mig tjejer, kvinnor och tanter som bara fortsätter duscha och byta om precis som vanligt med en manlig arbetare..
Citera
2010-05-10, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frek
Trot eller ej men brudarna tar det rätt bra.

Ok. Inte alla uppenbarligen. Det var tidningsrubriker för något år sedan om att kvinnor inte längre gick till gym eller badhus för att det var en man som städade där.
Citera
2010-05-10, 14:28
Medlem
Sir Dwains avatar
Det här var ett märkligt fenomen, jag har inte varit på badhus på många år men är det alltså vanligt förekommande att städare av det motsatta könet städar omklädningsrum medan det är folk som använder dem? T o m inne i duscharna? Jag är förvånad att det ens är tillåtet, låter synnerligen olämpligt.
Citera
2010-05-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det här var ett märkligt fenomen, jag har inte varit på badhus på många år men är det alltså vanligt förekommande att städare av det motsatta könet städar omklädningsrum medan det är folk som använder dem? T o m inne i duscharna? Jag är förvånad att det ens är tillåtet, låter synnerligen olämpligt.

Det är i regel inte tillåtet. Ja, alltså det är inte tillåtet i damernas omklädningsrum, jag antar att kommunerna/gymmen inte vill bli anmälda till DO.
Citera
2010-05-10, 14:47
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Det är i regel inte tillåtet. Ja, alltså det är inte tillåtet i damernas omklädningsrum, jag antar att kommunerna/gymmen inte vill bli anmälda till DO.

Jag kan förstå att det är ett problem om man endast har kvinnliga städare, och det förekommer säkerligen, men jag tycker inte de ska städa där medan det är folk som byter om/duschar ändå, något smartare system får de minsann införa. Jag hade inte känt mig bekväm med att stå i duschen när någon stackars polska skrubbar där inne, och jag tror inte hon hade varit så nöjd heller..

Ni som har upplevt detta fenomen, vad är det för typ av städerska? Ålder, utseende etc.
Citera
2010-05-10, 14:56
Medlem
Citat:
Jag kan förstå att det är ett problem om man endast har kvinnliga städare, och det förekommer säkerligen, men jag tycker inte de ska städa där medan det är folk som byter om/duschar ändå, något smartare system får de minsann införa. Jag hade inte känt mig bekväm med att stå i duschen när någon stackars polska skrubbar där inne, och jag tror inte hon hade varit så nöjd heller..

Ni som har upplevt detta fenomen, vad är det för typ av städerska? Ålder, utseende etc.

Alltså som jag har fattat det så är det inte "renodlade" städare som gör detta, utan det är badhus-personalen dvs badvakter. Det är väll en väldig blandning av arbetare. 20-30 års åldern av båda könen sen åldrarna över detta så är det väll mest kvinnor vad jag har sett iallafall.
Citera
2010-05-10, 14:59
Medlem
Citat:

Joo jag tycker också det är lite olämpligt men eftersom jag inte tycker så många andra verkar bry sig så stör det inte mig så värst mycket. Kanske skulle varit värre om det var någon bekant...
Citera
2010-05-10, 16:14
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille

Inte tillåtet?

Sist jag simmade på Valhallabadet (4 månader sedan) så stod det en stor skylt utanför damernas omklädningsrum:
"Manlig städare är närvarande".
Så de förekommer och min kommun har inte blivit anmäld för detta till DO.

Kanske, jag skriver nu kanske, är det nog en rädsla det finns inom vissa kommuner att bli stämda om de har städare med motsatta kön i kvinnliga omklädnongsrummen.
Citera
2010-05-10, 16:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Inte tillåtet?

Sist jag simmade på Valhallabadet (4 månader sedan) så stod det en stor skylt utanför damernas omklädningsrum:
"Manlig städare är närvarande".
Så de förekommer och min kommun har inte blivit anmäld för detta till DO.

Kanske, jag skriver nu kanske, är det nog en rädsla det finns inom vissa kommuner att bli stämda om de har städare med motsatta kön i kvinnliga omklädnongsrummen.

Samma i min kommun, det förekommer att de manliga utför sysslor i de kvinnliga utrymmena och vice versa -- även om det vanligaste är att det är kvinnor på kvinnosidan och män hos männen.

Jag har aldrig märkt att någon reagerar nämnvärt - man bryr sig inte, de koncentrerar sig ju på sitt jobb, och inte på dem som byter om eller duschar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in