2010-05-09, 17:30
Medlem
Googlade förut och fick upp en del länkar från flashback, inget ovanligt, men började då tänka på en sak. Kan vi som flashback användare kräva av flashback att dem tar bort våra trådar från google's sök resultat? Vet att när jag ville ha bort en sida för ett tagsen läste jag lite på google och det var något jag fick göra själv, dvs inte maila själva google och be dem ta bort det. Men är det vi användare skriver flashbacks "ägodelar"? Och därför inte tänker ta bort det efter som det skulle innebära massa slöseri med tid för deras del? Eller går det att få dem osökbara? Någon som varit med om något liknande till det jag förklara?

Hade svårt att förklara vad jag menar men jag tror ni förstår, tack på förhand!
Citera
2010-05-09, 17:37
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack_tha_ripper
Googlade förut och fick upp en del länkar från flashback, inget ovanligt, men började då tänka på en sak. Kan vi som flashback användare kräva av flashback att dem tar bort våra trådar från google's sök resultat? Vet att när jag ville ha bort en sida för ett tagsen läste jag lite på google och det var något jag fick göra själv, dvs inte maila själva google och be dem ta bort det. Men är det vi användare skriver flashbacks "ägodelar"? Och därför inte tänker ta bort det efter som det skulle innebära massa slöseri med tid för deras del? Eller går det att få dem osökbara? Någon som varit med om något liknande till det jag förklara?

© Flashback International Inc • All rights reversed
Samtliga texter på Flashback Forum är licensierade under Creative Commons 2.5.

Jag tror du får leva med att det finns i söket hos google.
Citera
2010-05-09, 17:38
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack_tha_ripper

Om jag förstår rätt så vill du ta bort något och från Flashback tas inget bort.
Men du kan ta bort saker från Google, spana in denna länk:

Remove information from Google - Web Search Help
Citera
2010-05-09, 17:41
Medlem
Kämpendahls avatar
Längst ned på sidan med regler står att "© Flashback International Inc • All rights reversed Samtliga texter på Flashback Forum är licensierade under Creative Commons 2.5" vilket i princip att du säger upp din upphovsrätt när du skriver på forumet. Läs mer här.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/se/

Men oavsett om du har upphovsrätt på det du skriver eller inte så skriver du här på Flashbacks villkor med de funktioner som finns och vill du ha bort det du skrivit får Google får du själv vända dig dit. Visst kan Flashback aktivt kräva att bli borttagen ur Googles sökmotor, men hur troligt är det att Google går med på det. Vad jag förstår finns det kod man kan använda för att forumet inte ska indexeras av sökmotorer och sådan funktion finns förmodligen inbyggd i V-bulletin. Men vad är poängen med att inte finnas på Google?
Citera
2010-05-09, 17:46
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Men vad är poängen med att inte finnas på Google?

Det hade inte varit lika många 14-åringar här då...
Citera
2010-05-09, 17:49
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Det hade inte varit lika många 14-åringar här då...
Din slutsats är alltså att 14-åringar inte hittar till Flashback utan Google men det gör 34-åringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in