2010-05-09, 16:22
Medlem
DariusSlythes avatar
Tjena..
Jag sitter p en hel del filmklipp som jag skulle vilja klippa ihop och gra ngot roligt med.
Alla klipp r i ett .3gp format (filmat med mobil) och programmet vill inte ha med det att gra.
S jag testade att byta format till .wmv och .avi. Ljudet frsvann d helt frn filmerna och programmet vill inte ta emot dem fr att filerna r "trasiga".
Vad ska jag gra fr att behlla ljudet och kunna leka med klippen i Moviemaker?
Citera
2010-05-09, 16:23
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DariusSlythe
Tjena..
Jag sitter p en hel del filmklipp som jag skulle vilja klippa ihop och gra ngot roligt med.
Alla klipp r i ett .3gp format (filmat med mobil) och programmet vill inte ha med det att gra.
S jag testade att byta format till .wmv och .avi. Ljudet frsvann d helt frn filmerna och programmet vill inte ta emot dem fr att filerna r "trasiga".
Vad ska jag gra fr att behlla ljudet och kunna leka med klippen i Moviemaker?
Med "byta format" menar du konvertera d?
Citera
2010-05-09, 16:26
Medlem
DariusSlythes avatar
Nej.. Det tror jag inte.. r inte s haj p datorer ver huvudtaget.. Jag gick in p egenskaper p filen och skrev in .wmv eller .avi manuellt istllet fr .3gp... Hur konverterar man?
Citera
2010-05-09, 16:47
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DariusSlythe
Nej.. Det tror jag inte.. r inte s haj p datorer ver huvudtaget.. Jag gick in p egenskaper p filen och skrev in .wmv eller .avi manuellt istllet fr .3gp... Hur konverterar man?
Det r inte riktigt s det funkar.

S hr gr du:
http://www.yasasoft.com/tutorials/3gptowmv.htm
Citera
2010-05-09, 17:20
Medlem
DariusSlythes avatar
Det verkar fungera bttre nu.. Tack ska du ha!
Citera
2010-06-14, 09:14
Bannlyst
Moviemaker r ett riktigt pissprogram. Suttit hela helgen och roddat ihop gamla filmer. Fick fixa konverterare fr massa olika format. MMaker slangar ven orimligt med krm. Kndes som datorn blivit cromangong
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in