2010-05-09, 13:25
Medlem
Entheogens avatar
Först vill jag påpeka att jag har SÖKT för att se om det redan finns en sådan här tråd, sökning på "sök signatur" och "söka signatur" gav inga relevanta träffar. om det redan finns så bara ta bort denna.

Ja, kan man egentligen söka efter en medlems signatur? om jag kommer ihåg något som stod där, ger sökningen utslag om han har kvar samma signatur som jag tänkte på?
Citera
2010-05-09, 13:30
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
Först vill jag påpeka att jag har SÖKT för att se om det redan finns en sådan här tråd, sökning på "sök signatur" och "söka signatur" gav inga relevanta träffar. om det redan finns så bara ta bort denna.

Ja, kan man egentligen söka efter en medlems signatur? om jag kommer ihåg något som stod där, ger sökningen utslag om han har kvar samma signatur som jag tänkte på?

Sök såhär på Google:
Kod:
site:https://www.flashback.org DerBesserwisser: Ey ta bort signaturen
"DerBesserwisser: Ey ta bort signaturen" ersätts med texten du vill söka på
Citera
2010-05-09, 13:35
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Sök såhär på Google:
Kod:
site:https://www.flashback.org DerBesserwisser: Ey ta bort signaturen
"DerBesserwisser: Ey ta bort signaturen" ersätts med texten du vill söka på
tackar tackar, hade helt glömt bort att google faktiskt söker bättre än FBs egna sök
hittade i alla fall
Citera
2010-05-09, 13:43
Medlem
epost72s avatar
Citat:
tackar tackar, hade helt glömt bort att google faktiskt söker bättre än FBs egna sök
hittade i alla fall
Det kan ju iofs diskuteras, om signaturer skulle indexeras i FB:s interna sök så skulle mängder av irrelevanta träffar hittas av sök och därmed skulle sök i praktiken fungera mycket dåligt.
Citera
2010-05-09, 13:44
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det kan ju iofs diskuteras, om signaturer skulle indexeras i FB:s interna sök så skulle mängder av irrelevanta träffar hittas av sök och därmed skulle sök i praktiken fungera mycket dåligt.

Det skulle väl kunna få finnas som tilläggsalternativ i avancerad sökning?
Citera
2010-05-09, 13:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jo kanske det, men hur ofta finns det ett behov av att söka på signaturer?
Citera
2010-05-09, 13:57
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
För att?
Citera
2010-05-09, 13:58
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jo kanske det, men hur ofta finns det ett behov av att söka på signaturer?

Tydligen fanns det ett nu, men det kanske inte är så ofta, även om jag själv har velat söka efter någons signatur om jag inte missminner mig.
Citera
2010-05-09, 17:12
Medlem
Entheogens avatar
det känns som om det finns någon allmän instälnning i detta delforumet att så få idéer som möjligt bör implementeras, men visst det är väl inte var dag man söker efter signaturer men om funktionen finns irriterar väl ingen?
Citera
2010-05-09, 17:20
Medlem
epost72s avatar
Citat:
det känns som om det finns någon allmän instälnning i detta delforumet att så få idéer som möjligt bör implementeras, men visst det är väl inte var dag man söker efter signaturer men om funktionen finns irriterar väl ingen?
Nej du har helt rätt, om det blir som ett separat val så blir det en förbättring, och säkerligen skulle jag nog använda det någon gång.

Jag anser bara att signaturer inte bör indexeras normalt sett.
Citera
2010-05-09, 18:09
Medlem
_abous avatar
Citat:
Som jag brukar se det finns det oftast viktigare grejer som bör gå före.
Eller så är det helt enkelt bara så att förslaget suger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in