2010-05-09, 08:48
Medlem
lingontutas avatar
Enkel fråga: Hur länge påverkar intag av ~0.5l grapejuice nedbrytningsprocesserna för t ex opioider och xanor, även andra mediciner.

Jag ska börja med en medicin som inte är så bra att ta grape tillsammans med men jag har en halvliter kvar som jag tänkte att jag kan använda idag/ikväll för att boosta lite xanor. Är det relativt säkert måntro?
Citera
2010-05-09, 10:25
Medlem
knoxahs avatar
Vilken medicin ska du börja med då? Förövrigt tror jag inte att någon i världshistorien har dött av att dricka en halvliter juice, oavsett vad man blandar med, i sådana fall är det väl på grund av att du tar hundra stavar kanske.

Jösses.

OT: Värt att skapa en ny tråd för det här? Finns redan massa andra trådar att fråga i om Xanor och/eller juice.
Citera
2010-05-09, 12:04
Medlem
lingontutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Vilken medicin ska du börja med då? Förövrigt tror jag inte att någon i världshistorien har dött av att dricka en halvliter juice, oavsett vad man blandar med, i sådana fall är det väl på grund av att du tar hundra stavar kanske.

Jösses.

OT: Värt att skapa en ny tråd för det här? Finns redan massa andra trådar att fråga i om Xanor och/eller juice.

Det gäller inte Xanor specifikt utan hur länge den boostande effekten från grape består. Det har jag funnit svårt att hitta information om.
Citera
2010-05-09, 15:58
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingontuta
Det gäller inte Xanor specifikt utan hur länge den boostande effekten från grape består. Det har jag funnit svårt att hitta information om.
Jag tror att det är en fråga om timmar, men jag kan inte hitta någon sida med säker information. När ska du börja med medicinen?
Citera
2010-05-09, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lingontuta
Enkel fråga: Hur länge påverkar intag av ~0.5l grapejuice nedbrytningsprocesserna för t ex opioider och xanor, även andra mediciner.

Jag ska börja med en medicin som inte är så bra att ta grape tillsammans med men jag har en halvliter kvar som jag tänkte att jag kan använda idag/ikväll för att boosta lite xanor. Är det relativt säkert måntro?

(/start henke)

Om medicinen är en av de många "mao-historier som finns out there så rekommenderas att man väntar upp till 12 timmar mellan intag av t ex grape (eller rödvin och ost för all del) innan man trycker i sig själva drogen.

(/end henke)
Citera
2010-05-09, 21:43
Medlem
lingontutas avatar
12 timmar är lugnt! Det är Buspiron det gäller. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in