2010-05-09, 00:40
Medlem
Axells avatar
Hej!

Nu är det så att i sommar har jag planer på att se ett f1-lopp. För mig passar det bäst att se antingen när det är i Silverstone eller i Hockenheim. Så jag undrar vilket av dessa lopp tycker ni jag ska välja att se på? Vart är det lättast att hitta boende? Vart är det trevligast människor?

Att se båda loppen är inget alternativ.

Tacksam för svar!
Citera
2010-05-13, 10:45
Moderator
Gromguttens avatar
Efter ønskemål från TS flyttas tråden till Motorsport.

Resor Europa-> Motorsport.

/mod
Citera
2010-05-13, 23:05
Medlem
Tror det blir svårt att få biljetter till Silverstone.

Hockenheim har jag varit på och det kan jag verkligen rekommendera. Atmosfären precis utanför banan där alla tältar ä enorm. Sitter du i kurva 1 så ser du hela rakan, hela rakan efter kurvan, hela depån + att du har en fet TV-skärm framför dig.
Citera
2010-10-21, 23:15
Medlem
J.R.s avatar
Någon som kan tipsa om om bra platser för att se F1 på Silverstone? Funderar så smått att åka dit nästa år.
Andra tips på boende etc. mottages också tacksamt.
Citera
2010-10-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Någon som kan tipsa om om bra platser för att se F1 på Silverstone? Funderar så smått att åka dit nästa år.
Andra tips på boende etc. mottages också tacksamt.

Nu har jag inte varit på Silverstone, men jag gissar att Luffield corner eller Club corner är mest intressanta. Sitter/står du i Luffield kommer du nog se en bit av start/målrakan också.
Senast redigerad av Gul-Telefon 2010-10-21 kl. 23:53.
Citera
2010-10-28, 01:05
Medlem
Har varit på Hockenheim två gånger i andra tävlingssammanhang, jag röstar på den. Sen som sagt är stämningen på campingen oslagbar ! Precis som South säger så är kurva 1 riktigt fin att sitta på. Sen om du åker bil så är det väldigt smidigt att svänga förbi Ringen på vägen hem, de har jag gjort båda gångerna. Rekommenderas starkt !
Citera
2010-12-27, 18:26
Medlem
Rule Brittania!
Citera
2010-12-27, 18:26
Medlem
JAg säger bara rule brittania.
Citera
2010-12-28, 12:16
Medlem
groovesnuss avatar
Fast om ni ska kolla på F1 2011, så är det Nürburgring som gäller för Tysklands GP....

Kan starkt rekommendera Mercedestribunen i slutet på startrakan, man ser perfekt vad som händer i Castrol (första hårnålen) samt dom 2 kurvor som kommer efter. Stor och fin skärm också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in