OK. Har nu sett "uppföljaren" Lost boys och har några frågor som jag hoppas någon kan svara på:
Om jag förstått det rätt så sticker dom till thailand efter släppet av reindeerspotting och materialet därifrån, som syns i Lost boys, är inspelat strax före Janis död. När är detta?
Jani ser några år äldre ut (inte pundsleten) och kvalitet på filmen är bra mycket bättre, gick det några år mellan inspelningen av reindeerspotting och release eller åkte dom flera år senare till thailand?
Scenen i slutet när filmaren blir stannad i tullen och torskar för smuggling (?), jag uppfattade att han inte höll på med droger själv vid tidpunkten för filmandet av Lost boys? Är det något han svängt ihop bara för att få nåt mörkt avslut på dokumentären eller tar han tillfälle i akt när han ska åka och ta reda på vad som hände med Jani att smuggla med knark hem? Låter skumt att ens smuggla från thailand till sverige...
Har bara sett Lost boys en gång så jag kan ha missförstått något, tacksam om någon kan räta ut det jag funderar över.
Här kan du se än klippt version av Lost Boys Dokumentären med engelsk text https://m.youtube.com/watch?v=RTzIQ0BRO8c Riktiga Versionen är 1.40 h.
Finns även Torrent ute med Swesub om man letar
OK. Har nu sett "uppföljaren" Lost boys och har några frågor som jag hoppas någon kan svara på:
Om jag förstått det rätt så sticker dom till thailand efter släppet av reindeerspotting och materialet därifrån, som syns i Lost boys, är inspelat strax före Janis död. När är detta?
Jani ser några år äldre ut (inte pundsleten) och kvalitet på filmen är bra mycket bättre, gick det några år mellan inspelningen av reindeerspotting och release eller åkte dom flera år senare till thailand?
Scenen i slutet när filmaren blir stannad i tullen och torskar för smuggling (?), jag uppfattade att han inte höll på med droger själv vid tidpunkten för filmandet av Lost boys? Är det något han svängt ihop bara för att få nåt mörkt avslut på dokumentären eller tar han tillfälle i akt när han ska åka och ta reda på vad som hände med Jani att smuggla med knark hem? Låter skumt att ens smuggla från thailand till sverige...
Har bara sett Lost boys en gång så jag kan ha missförstått något, tacksam om någon kan räta ut det jag funderar över.
Lost Boys var ju inspelad under våren 2010 skulle jag gissa. Jani Dog ju tyvärr Juli 7 samma år. Han var ju född i oktober 1983 så han blev bara 26 Joonas Regissören var ju langare det pratar han ju om i Dokumentären. Första gången han träffade Jani var ju för att han sålde hasch.
Varför skulle han smuggla till Sverige?Han fick 2år 6månader i 2013 för grov narkotika brott i Finland för Subutex och satt tidigare inne inte Grekland för nåt skit..
Här kan du se än klippt version av Lost Boys Dokumentären med engelsk text https://m.youtube.com/watch?v=RTzIQ0BRO8c Riktiga Versionen är 1.40 h.
Finns även Torrent ute med Swesub om man letar
Kan du länka torrent eller URL till den oklippta versionen?
Känns ju spontant efter kollat dokumentären att Janis Cambodianska hora hade en del med hans död och göra.
Senast redigerad av jon122 2023-02-23 kl. 10:32.
Såg Lost Boys för 6 månader sen, den går att hyra på Viaplay, satan vilken misär, det är svårt att föreställa sig hur vissa har det, man ska inte riktigt gnälla över sin egen vardag när det finns såna där människor.
Han som gör dokumentären verkar bara vara en pengakåt fitta som livnär sig på att se sina "vänner" gå djupare ner i skiten, det är gränsfall på att han medvetet försöker sätta dom i situationer bara för att ha något att filma.
Sen ena snubben där som är mitt inne i en helvetes psykos och är helt oförmögen att sluta knarka, fast hans polare(jani) precis har hittats död.
Dom hugger varandra i ryggen höger och vänster och lever i någon sorts verklighet som en själv förmodligen inte hade överlevt en dag i.
Ah, fy fan vilken ångestladdad dokumentär Lost Boys var. Fick fan riktiga ångestkänslor.
Ett riktigt liv i misär. Undrar hur det har gått för Antti, om han ens lever idag. Vad gör Lee Lee och Thee idag i Kambodja.. Trots att den nyligen släpptes så spelades den ju in för över 13 år sedan..
Jonas är iallafall helt och hållet ärlig och avslutar dokumentären med att berätta att han önskade att Jani dog.
Iprincip alla säger att Jani inte tog livet av sig...
Vad tror ni som sätt ”Lost Boys” - tog Jani livet av sig eller är det annat som ligger bakom?
Jag tror absolut att han blev mördad och sedan upphängd. Hans kompis berättade ju att han sett märken som tydde på motstånd osv. Även att han såg massa typer som kollade mycket konstigt på dom i samma veva. Sen verkar det vara på ett ställe med mycket bebyggelse. Det är väldigt sällan någon hängt sig sådär pass öppet. Det tar ju även tid att utföra det. Blev han mördad och upphängd där är det riktigt kyligt gjort av mördarna dock. Kan ju förstås vara så att dom som utförde det har stenkoll på hela kvarteret och vet att ingen skulle prata med polisen
Citat:
Ursprungligen postat av jon122
Känns ju spontant efter kollat dokumentären att Janis Cambodianska hora hade en del med hans död och göra.
Absolut. Hon träffar filmaren (Jonaas) och ser väldigt spänd ut trots att dom ju umgåtts tidigare (det ser man även klipp från tidigare i filmen). Hon röker minst två cigaretter på väldigt kort tid, vilket tyder på nervositet eller stress. När Jonaas börjar fråga så känns hon väldigt obekväm. Någonstans i intervjun säger hon i stil med att han hade självmordstankar och försökt tidigare. Det är något som ingen annan någonsin sagt i hela filmen och alla är ganska övertygade om att detta var ett mord. Jag tror absolut att hon fått någon att utföra detta mordet. Man märker verkligen att hon inte vill prata om det
Såg idag att denna filmen fanns så jag tittade på den på studs. Kul att få se lite mer, även om det egentligen inte fanns jättemycket filmmaterial och att typ 2/3 är långdragna scener bara för att fylla ut det hela. Det är dock väldigt mörkt och man sugs in i det
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!