2010-05-08, 14:11
Medlem
stjaertsheriffens avatar
Tja! Detta m lta helt sjukt, men jag och en kamrat lste om att Liljekonvaljer kan ge hallucinationer, men r ocks som mnga andra saker vldigt farligt, t.o.m ddligt:

"Lily of the Valley

Location: The lily of the valley is found in western North America, mainly in the northern Rocky Mountain States along the Pacific Coast, in the Midwest, and in Canada. This spring-flowering plant is also native to Britain, especially in the eastern parts.

The white bell-shaped flowers of the lily of the valley are well known, however, the plant occasionally bears orange-red, fleshy berries, which are lesser known to the general public.

Effects and Symptoms: Symptoms of ingesting the berries produced by the lily of the valley include hot flushes, tense irritability, headache, hallucinations, red skin patches, cold clammy skin, dilated pupils, vomiting, stomach pains, nausea, excess salivation, slow heartbeat, sometimes leading to coma and death from heart failure."

Men mina frgor till er r; vgar man inta denna vxt i hallucinogent syfte? Och isfall, hur gr man? Tar man bren? Torkar man dem? Gr te, rker, ter? Hur stor dos ska vi ta fr att f effekt utan att stryka med? Tack p frhand!
Senast redigerad av stjaertsheriffen 2010-05-08 kl. 14:15.
Citera
2010-05-08, 14:17
Medlem
TechoNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjaertsheriffen
Tja! Detta m lta helt sjukt, men jag och en kamrat lste om att Liljekonvaljer kan ge hallucinationer, men r ocks som mnga andra saker vldigt farligt, t.o.m ddligt:

Men mina frgor till er r; vgar man inta denna vxt i hallucinogent syfte? Och isfall, hur gr man? Tar man bren? Torkar man dem? Gr te, rker, ter? Hur stor dos ska vi ta fr att f effekt utan att stryka med? Tack p frhand!
ta istllet datura/nglatrumpet. bttre och inte farligt!
Citera
2010-05-08, 14:21
Medlem
stjaertsheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TechoNisse

Min farmor har massa sdana hemma, hur ser dosering och bruk ut fr dem d?
Citera
2010-05-08, 15:14
Medlem
Anroras avatar
Lr dig ska p flashback s ska du se att datura inte r ngonting man ska hlla p med.
Citera
2010-05-08, 15:18
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjaertsheriffen
Min farmor har massa sdana hemma, hur ser dosering och bruk ut fr dem d?

Ge fan i nglatrumpet och datura. Otroligt svrdoserade, farliga delirianter som tar livet av folk bde hr och dr. Eller som skrckexemplet med tysken, som klippte av sin kuk och tunga

Och ven om du skulle lyckas dosera skiten s att det blir ett lagomt "rus", vilket jag dock betvivlar, s finns det inget som sger att det blir angenmt. Hallucinationer la LSD r det inte tal om. Du upplever bla verkliga hallucinationer. S om din mormor traskar in i lgenheten fr att sedan frsvinna ur tomma intet 30 minuter senare, s r det inget konstigt.

Sk p datura i drogforumet s fr du se.
Citera
2010-05-08, 15:26
Bannlyst
Jag borde inte avslja det hr, men ska du nd trippa kan du lika grna gra det ordentligt, och d ska du rka blklockor*. Brja med att torka och sedan mala ner blklockorna till ett fint pulvet, och sedan rker du det i en pipa. Vanliga effekter r muntorrhet, vidgade pupiller, hyponatremia (flummighet), eufori (gldje), hallucinationer och hypocanibisus (bngighet). Anledningen till att det inte anvnds s ofta r att det r hyffsat oknt, men ven fr att dom flesta helt enkelt inte tycker att det r vrt det, med tanke p att det r s pass starkt. Hypocanibisuseffekten t.ex. kan sitta i uppemot 1 vecka (!).

*blmen r ett gammalt ord fr huvud, och den hette ursprungligen blmkoko, allts man blev helt koko i huvudet.
Citera
2010-05-12, 18:49
Medlem
niggaplis..s avatar
Liljekonvaljer ska vara en av Sveriges giftigaste vxter..
Citera
2010-05-12, 19:48
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TechoNisse
nglatrumpet r livsfarligt, ett nervgift...
Citera
2010-05-12, 23:34
Medlem
Citat:
Jag borde inte avslja det hr, men ska du nd trippa kan du lika grna gra det ordentligt, och d ska du rka blklockor*. Brja med att torka och sedan mala ner blklockorna till ett fint pulvet, och sedan rker du det i en pipa. Vanliga effekter r muntorrhet, vidgade pupiller, hyponatremia (flummighet), eufori (gldje), hallucinationer och hypocanibisus (bngighet). Anledningen till att det inte anvnds s ofta r att det r hyffsat oknt, men ven fr att dom flesta helt enkelt inte tycker att det r vrt det, med tanke p att det r s pass starkt. Hypocanibisuseffekten t.ex. kan sitta i uppemot 1 vecka (!).

*blmen r ett gammalt ord fr huvud, och den hette ursprungligen blmkoko, allts man blev helt koko i huvudet.

Citera
2010-07-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Jag borde inte avslja det hr, men ska du nd trippa kan du lika grna gra det ordentligt, och d ska du rka blklockor*.
---

Kan man rka mortter?
Citera
2010-07-19, 10:39
Medlem
niggaplis..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av factsandfiction
Kan man rka mortter?

Jag fredrar att freebejsa mortter
http://www.youtube.com/watch?v=_LIy16DB5DY
Citera
2010-07-20, 20:17
Medlem
xallies avatar
Bde datura och lilekonvaljer r direkt ddliga, speciellt lilekonvaljer.
inte konstiga att man kan hallucinera p de, "near death experience" eller vad det nu heter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in