2010-05-08, 13:59
Medlem
Hej!

Behöver lite hjälp tror min partition har försvunnit.

Bestämde att jag skulle formatera om datorn har 2st partitioner en c: och en d: på d: har jag bilder musik dokument osv. Väl framme vid formateringsalternativen valde jag c:\ och att formatera med nfts.

Nu när windows startar har jag en D: men av någon anledning ligger även windows på den. Hur kan detta hända när jag bara väljer att använda c:

Förmodligen ligger min försvunna partition någonstans jag inte kan se.

Någon som har nån ide ??
Citera
2010-05-08, 14:02
Medlem
Colossuss avatar
Start > Kör > Diskmgmt.msc

kolla ifall den finns där, om den finns där så ska du kunna sätta en enhetsbokstav på den om du högerklickar på utrymmet
Citera
2010-05-08, 14:11
Medlem
Start > Kör > Diskmgmt.msc

kolla ifall den finns där, om den finns där så ska du kunna sätta en enhetsbokstav på den om du högerklickar på utrymmet

Tyvärr finns den inte där alls. Finns bara D:\ som nu bara innehåller windowsfilerr sen fins det någon PQSERVICE och någon det inte står namn på bara healty Eisa configuration.

Ser nog rätt dystert ut har en hårdisk på totalt 250G C: ligger nu på 140G och D: på 140G tänkte ifall det var den som det inte stog något namn men den är bara på 3,2G hur kan det bli såhär.. som tur är gjorde jag en backup förra veckan men är en hel del som isåfall gått förlorat. Är det kört ???
Citera
2010-05-08, 15:29
Medlem
X_surfers avatar
Förlorade partitioner går att återställa med TestDisk på ett par sekunder, men är partitionen formaterad så är det ju lite värre, i så fall står hoppet till Getdata Back
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in