2010-05-08, 13:59
Medlem
Hej!

Behver lite hjlp tror min partition har frsvunnit.

Bestmde att jag skulle formatera om datorn har 2st partitioner en c: och en d: p d: har jag bilder musik dokument osv. Vl framme vid formateringsalternativen valde jag c:\ och att formatera med nfts.

Nu nr windows startar har jag en D: men av ngon anledning ligger ven windows p den. Hur kan detta hnda nr jag bara vljer att anvnda c:

Frmodligen ligger min frsvunna partition ngonstans jag inte kan se.

Ngon som har nn ide ??
Citera
2010-05-08, 14:02
Medlem
Colossuss avatar
Start > Kr > Diskmgmt.msc

kolla ifall den finns dr, om den finns dr s ska du kunna stta en enhetsbokstav p den om du hgerklickar p utrymmet
Citera
2010-05-08, 14:11
Medlem
Start > Kr > Diskmgmt.msc

kolla ifall den finns dr, om den finns dr s ska du kunna stta en enhetsbokstav p den om du hgerklickar p utrymmet

Tyvrr finns den inte dr alls. Finns bara D:\ som nu bara innehller windowsfilerr sen fins det ngon PQSERVICE och ngon det inte str namn p bara healty Eisa configuration.

Ser nog rtt dystert ut har en hrdisk p totalt 250G C: ligger nu p 140G och D: p 140G tnkte ifall det var den som det inte stog ngot namn men den r bara p 3,2G hur kan det bli shr.. som tur r gjorde jag en backup frra veckan men r en hel del som isfall gtt frlorat. r det krt ???
Citera
2010-05-08, 15:29
Medlem
X_surfers avatar
Frlorade partitioner gr att terstlla med TestDisk p ett par sekunder, men r partitionen formaterad s r det ju lite vrre, i s fall str hoppet till Getdata Back
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in