2010-05-08, 06:57
Medlem
honken80s avatar
Call of Duty Modern warfare 2 är det största onlinespelet som sett dagens ljus på xbox live. Vi är många här på flashback som tillbringat timmar skjutandes, springandes, gråtandes, skrattandes och svärandes framför TV-skärmen med en handkontroll mellan fingrarna.

Nu när vi börjar ledsna på att spela i public matches, där småungar noobtubar och spammar thumperskott över kartorna, är det dags att kora Flashbacks mästerlirare 2010.

Är du och din polare redo att vinna? Turneringen är 2v2 Search & Destroy och utspelar sig på Fraggednation.com

Lösenord för registrering: flashback

Det är 100% gratis att skapa ett konto på sidan, och delta i turneringen. Vinnaren får äran att kalla sig Flashbacklirarnas mästare, och får en pokal tillägnad sig på sin profil på fraggednation.

Detta är ett försök, för att se hur många som är sugna på att lira turneringar, därför kan vi alltid diskutera kartval och datum. Se det som ett förslag fram tills dess att vi hittar nog många lag som vill delta (och vinna). Om denna turnering fylls inom tidsramarna startar den så klart.

Man kan alltid skapa fler turneringar om vi får smak, kanske en hel flashback-ladders vår/sommar? 1v1, 4v4 etc etc...

Där PC-lirarna failade kanske vi xboxlirare lyckas?

Så vad tror vi, är detta något värt att satsa på?
Citera
2010-05-08, 09:36
Medlem
JesperLs avatar
vilka regler kommer användas? Jag föreslår Decerto v1 eller v2.

kartval som är bra 2v2 SND enligt mig är Scrapyard, highrise, invasion.
Senast redigerad av JesperL 2010-05-08 kl. 09:44.
Citera
2010-05-08, 10:00
Medlem
JesperLs avatar
Försökt gång på gång att skapa ett team i Turneringen men det funkar aldrig får Error varenda gång.
Citera
2010-05-08, 11:00
Medlem
GataJs avatar
Jag och en polare är intresserade, men som sagt. Vilka regler gäller?

Jag tycker Jespers förslag är bra, slippa alla sånna vapen.
Citera
2010-05-08, 12:10
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesperL
Försökt gång på gång att skapa ett team i Turneringen men det funkar aldrig får Error varenda gång.

Har du först skapat ett "team" under menyn "My fraggednation" och består ditt team av två profiler?

Citat:
The Competition you are trying to join is a Team-Based Competition. Team-Based Competitions can be joined in one of 4 ways.
1. Create a new team with a Join Password. This password can be used by anyone to join the team.
2. Join an existing team already participating in the Competition by selecting. You will need the Join Password for the selected team.
3. Join this Competition with an existing team that you are a Captain of.
4. Receive an Invite from a Team Captain to join a team that is a member of this Competition. This option will require you to contact a Team Captain to proceed.

Please make your selection below:
1. Create a new team
2. Join a team
3. Join with one of My Teams.

Så här säger fraggednations step-by-step när man väljer att "join" FB challenge, efter man fyllt i lösenordet.

Om du väljer att delta i turneringen med ett lag bestående av för få profiler:
Citat:
This team does not have enough members to meet the minimum requirement of 2. This means that the Tournament Membership will be placed in an on-hold status until enough eligible members are added to the roster. Once enough members have been added, the Membership will automatically become activated in the Tournament Brackets.

Vad exakt är det för errormeddelande du får och hur går du tillväga?

Föreslagna regler för turneringen finns under fliken "Rules" när du följer länken i trådstarten. Synpunkter kring dem är välkomna.

Vi ska dock komma ihåg att detta inte är tänkt att vara någon "klan delux snobbfest" utan glada flashbackare som lirar MW2 och har sköj.
Citera
2010-05-08, 12:56
Medlem
JesperLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80

Föreslagna regler för turneringen finns under fliken "Rules" när du följer länken i trådstarten. Synpunkter kring dem är välkomna.

Vi ska dock komma ihåg att detta inte är tänkt att vara någon "klan delux snobbfest" utan glada flashbackare som lirar MW2 och har sköj.

Angående reglerna så har jag några synpunkter.

1. Radar always ON?? off hoppas jag det ska vara?
2. Plant och defuse time borde vara 7,5
3. flashes och/eller stuns borde vara tillåtet.
4. kanske borde vara bäst av 5? med tanke på att SND är ganska random i 2vs2. Alternativt höjja ronderna till först till 8.

Sen borde vi bestämma 3(eller 5 om det blir bäst av 5) kartor som vi spelar i samma ordning varje match. Och då förslagsvis några av de som är competitive... inte speciellt kul med 2v2 på wasteland t.ex :P

Och jag förstår att det inte är någon snobbfest och kommer ta detta som en kul grej=)
Citera
2010-05-08, 12:58
Medlem
JesperLs avatar
Citat:

Vad exakt är det för errormeddelande du får och hur går du tillväga?

Det löste sig så nu ska ja bara vänta till min vän reggar sig=)
Citera
2010-05-08, 13:25
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Angående reglerna så har jag några synpunkter.

1. Radar always ON?? off hoppas jag det ska vara?
2. Plant och defuse time borde vara 7,5
3. flashes och/eller stuns borde vara tillåtet.
4. kanske borde vara bäst av 5? med tanke på att SND är ganska random i 2vs2. Alternativt höjja ronderna till först till 8.

Sen borde vi bestämma 3(eller 5 om det blir bäst av 5) kartor som vi spelar i samma ordning varje match. Och då förslagsvis några av de som är competitive... inte speciellt kul med 2v2 på wasteland t.ex :P

Och jag förstår att det inte är någon snobbfest och kommer ta detta som en kul grej=)

1. Ja, off borde det vara

2. 5 sekunder är nog de flesta vana från public. Finns det någon anledning till att det bör vara 7,5?

3. Inte lika övertygad, men kan övertalas om fler vill ha med det.

4. Varje match är 3 maps, först till 4 på varje map. Räcker inte det?
Citera
2010-05-08, 13:33
Medlem
JesperLs avatar
Citat:

2. 5 sekunder är nog de flesta vana från public. Finns det någon anledning till att det bör vara 7,5?

7,5 är standarden vid clanspel oavsett vilken ladder/turnering man snackar om=) Det gör det hela lite mer taktiskt.

Att jag tycker att stuns/flashes borde vara tillåtet är för att det kan behövas vid t.ex 1v2 situation för att lättare kunna hålla koll på bombplatserna/få mer mapcontroll.

Jo visst räcker 3 maps först till fyra ronder men det är roligare med bäst av 5 eftersom SND 2v2 är så random. Ger även lagen lite större chans om man t.ex klantar till det en map.
Citera
2010-05-08, 13:48
Medlem
GataJs avatar
Citat:

Jag röstar för att de borde vara tillåtna.
Citera
2010-05-08, 13:50
Medlem
JesperLs avatar
nu äre Team ReGGae på bracketen iaf=)
Citera
2010-05-08, 13:53
Medlem
honken80s avatar
Citat:
7,5 är standarden vid clanspel oavsett vilken ladder/turnering man snackar om=) Det gör det hela lite mer taktiskt.

Att jag tycker att stuns/flashes borde vara tillåtet är för att det kan behövas vid t.ex 1v2 situation för att lättare kunna hålla koll på bombplatserna/få mer mapcontroll.

Jo visst räcker 3 maps först till fyra ronder men det är roligare med bäst av 5 eftersom SND 2v2 är så random. Ger även lagen lite större chans om man t.ex klantar till det en map.

Ja, att 7,5 är vanligt vid klan/ladder och turneringspel vet jag. Samtidigt är 5 sekunder vad alla andra är van.

Tål att tänkas på, vi får se vad alla andra tycker.

Jag börjar mjukna gällande stun/flash.

Hur länge tar en match, på ett ungefär? Du som har vanan inne så att säga. Frågan är hur mycket tid folk bör "lägga undan" för en match.

Citat:
nu äre Team ReGGae på bracketen iaf=)

Bara nio lag kvar då, minst!

OnT:Kartorna

Vilka kartor bör bort anser ni alla? Ska vi kanske använda oss av de nya banorna också, om alla deltagare har stimulus?
Senast redigerad av honken80 2010-05-08 kl. 14:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in