2010-05-08, 01:33
Medlem
patanps avatar
Hej på er !
Jag undrar om läkarna när deras receptblock börjar "tryta" måste ringa å beställa nya eller om det sker automatiskt? Kommer det med post eller bud? Tänkte på recepten som man FÅR skriva ut Narkotiska preparat. Alla Läkare använder ju inte e-recept än så länge
Är det nån som vet ?
Mvh:P
Citera
2010-05-08, 11:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patanp
Hej på er !
Jag undrar om läkarna när deras receptblock börjar "tryta" måste ringa å beställa nya eller om det sker automatiskt? Kommer det med post eller bud? Tänkte på recepten som man FÅR skriva ut Narkotiska preparat. Alla Läkare använder ju inte e-recept än så länge
Är det nån som vet ?
I mitt landsting erhålles Recept för särskild utskrivning i plomberad box tillsammans med läkemedel. Men, jag har även vid brådis kilat över till grannkliniken och hämtat några blad...
Citera
2010-05-08, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patanp
Hej på er !
Är det nån som vet ?

Det måste specialbeställas när det gäller särskilda läkemedel (benzo, morfin osv)

Patanp, varje recept är unikt för varje läkare eftersom att det kommer med en förstämplad kod, tänker inte säga vart men det finns där på pappret. Såvida du inte får tag på ett utan koden och fyller i din egen kod manuellt, men det har jag bara sett hända med läkare som har haft slut på sina recept och fått rota i sina gamla lager.

Men iofs kan det säkert utföras annorlunda någonstans i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in