2010-05-09, 03:02
Medlem
R.Stotzkys avatar
Hur i helvete kan det vara Flashbacks ansvar att vara barnvakt åt idioter som kopplar ihop sina Facebookkonton med allt som finns på internet? Är man så himla rädd om sin anonymitet så borde man inte ha ett konto på Facebook överhuvudtaget.
Citera
2010-05-09, 03:54
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Publicerar du en spellista, så är det ju du själv som outar dig själv. Således är det inte ett brått mot reglerna.

Det var inte så förut, men nu då spotify uppgraderades för några dagar sedan så kommer man åt ens facebook-konto.

Den är raderad tills vidare, vi diskuterar saken.
Citera
2010-05-09, 04:28
Medlem
MrFingals avatar
Man kan argumentera och säga att Flashback inte ska rätta sig efter vad andra tjänster göra och att man får skylla sig själv om man kopplar ihop sitt Flashback-konto med något annat som kan avslöja ens riktiga identitet. Det håller jag med om.

Samtidigt kan man argumentera och säga att då man skrev inlägg fanns inte den funktionen men i och med uppdateringen vill man inte längre koppla samman sitt Flashback-konto med sin Spotify-profil och därför bör inlägget/tråden raderas. Det kan jag också hålla med om även om jag själv aldrig skrev något inlägg i tråden.

Men om man ser på det stora hela så var det väl inte så mycket till diskussion i den aktuella tråden, utan bara länkar till spellistor? Så så farligt kan ju knappast anses vara att låta tråden vara raderad. Enligt mig vore väl det bästa alternativet att låta den gamla tråden vara raderad och helt enkelt göra en ny tråd där man länkar spellistor, så får den som vill/inte har Facebook/inte har kopplat samman Spotify och Facebook länka sina spellistor. Visst, en del spellistor förvinner väl, från folk som inte vill avslöja sin identitet, men det får man väl helt enkelt acceptera.

För övrigt håller jag verkligen med i det epost72 skriver. Varför är det så intressant att försöka ta reda på vem som är vem? Flashback värnar om anonymiteten, varför kan inte dess medlemmar göra samma sak?
Citera
2010-05-09, 07:45
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Man kan argumentera och säga att Flashback inte ska rätta sig efter vad andra tjänster göra och att man får skylla sig själv om man kopplar ihop sitt Flashback-konto med något annat som kan avslöja ens riktiga identitet. Det håller jag med om.

Samtidigt kan man argumentera och säga att då man skrev inlägg fanns inte den funktionen men i och med uppdateringen vill man inte längre koppla samman sitt Flashback-konto med sin Spotify-profil och därför bör inlägget/tråden raderas. Det kan jag också hålla med om även om jag själv aldrig skrev något inlägg i tråden.

Men om man ser på det stora hela så var det väl inte så mycket till diskussion i den aktuella tråden, utan bara länkar till spellistor? Så så farligt kan ju knappast anses vara att låta tråden vara raderad. Enligt mig vore väl det bästa alternativet att låta den gamla tråden vara raderad och helt enkelt göra en ny tråd där man länkar spellistor, så får den som vill/inte har Facebook/inte har kopplat samman Spotify och Facebook länka sina spellistor. Visst, en del spellistor förvinner väl, från folk som inte vill avslöja sin identitet, men det får man väl helt enkelt acceptera.

För övrigt håller jag verkligen med i det epost72 skriver. Varför är det så intressant att försöka ta reda på vem som är vem? Flashback värnar om anonymiteten, varför kan inte dess medlemmar göra samma sak?
Jag håller med om allt du skriver, men vill bara förtydliga mina personliga åsikter. Om man postar anonyma länkar (till vad som helst) är man givetvis anonym och man har inte outat sig själv osv. Men... En dag kommer det ett en uppdatering som gör att det som var anonyma länkar helt plötsligt blir allt annat än anonyma och då kan man fråga sig om man verkligen har outat sig själv eller om man faktiskt har haft otur? Hursom är tråden mjukraderad och diskussioner pågår i Outlaw precis som BePositive skriver.
Citera
2010-05-09, 19:15
Medlem
ischs avatar
Jag har sedan igår valt att plocka bort den länkade tråden då spelreglerna ärades en hel del sedan spotify införde facebook kopplingen. Även om det kan ses som tramsigt att rätta sig efter vad andra tjänster gör utanför FBs kontroll samt att man får skylla sig själv tycker jag att det är viktigare att värna om användarnas anonymitet.

Det är ok att starta en nu tråd med samma funktion men numera får folk tänka efter om det är värt att indirekt länka till sitt facebook konto.
Citera
2010-05-09, 19:19
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jag har sedan igår valt att plocka bort den länkade tråden då spelreglerna ärades en hel del sedan spotify införde facebook kopplingen. Även om det kan ses som tramsigt att rätta sig efter vad andra tjänster gör utanför FBs kontroll samt att man får skylla sig själv tycker jag att det är viktigare att värna om användarnas anonymitet.

Det är ok att starta en nu tråd med samma funktion men numera får folk tänka efter om det är värt att indirekt länka till sitt facebook konto.

Mycket bra gjort. Folk kunde i och för sig bara frånkoppla sitt konto, men många var nog omedvetna om att deras identitet röjdes i och med den tråden.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in