2010-05-07, 23:25
Bannlyst
Hej eller wow!

Det var min första tanke när jag snurra runt lite i den här tråden:
https://www.flashback.org/t776609p30

Ganska många här som har postat(spellistor etc) och kanske inte riktigt tänkt på att andra väldigt enkelt kan öppna Spotify och se vad man egentligen heter(IRL). Det ska tydligen bero på att Spotify nu har en ny funktion som integrerar med Facebook(sedan den 27April - http://macworld.idg.se/2.1038/1.314090/har-ar-spotifys-nya-sociala-musiktjanst).
Så jag roade mig själv tidigare(men jag gillar det ändå inte måste jag påpeka!) och bara spanade till lite hur andra användare ser ut osv...

Men de flesta inläggen i tråden är ju faktiskt lite för gamla för att kunna redigeras av användarna själva så frågeställning här är väl lite - bör tråden få leva kvar trots detta?
Tycker att det alltid babblas om anonymitet, personlig integritet osv här så vad anser ni?
Senast redigerad av Balltazzar 2010-05-07 kl. 23:52.
Citera
2010-05-07, 23:30
Medlem
mitbacs avatar
Jo, har tänkt på det där också. Men ja. Det kräver ju iofs att användaren kopplat ihop det med Facebook.
Citera
Medlem
smides avatar
Själv lyckas jag inte få en spotify-playlist kopplat till ett facebookkonto, man kanske måste ladda ner nåt? Jävligt illa för de som lagt upp sin lista, om man nu kan se personens namn.
Citera
Medlem
Det är väl emot reglerna att outa användare?
Citera
2010-05-07, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mitbac
Jo, har tänkt på det där också. Men ja. Det kräver ju iofs att användaren kopplat ihop det med Facebook.

Vilket de flesta verkar ha gjort haha.
Citera
2010-05-07, 23:38
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organasm
Det är väl emot reglerna att outa användare?
Jo det är det men många har gjort det till sin enda uppgift att hitta olika inlägg där någon på något sätt råkat outa sig själv, och de drar sig inte för att prestigefullt presentera sina färdigheter.

FB är jävligt ruttet på många sätt just på den punkten.
Lerumfallet var droppen.
Citera
2010-05-07, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jo det är det men många har gjort det till sin enda uppgift att hitta olika inlägg där någon på något sätt råkat outa sig själv, och de drar sig inte för att prestigefullt presentera sina färdigheter.

FB är jävligt ruttet på många sätt just på den punkten.
Lerumfallet var droppen.

Nä, om du nu syftar på mig så gjorde jag endast tråden därför att jag faktiskt vill ha bort spotify-tråden eller i alla fall inlägg till spellistorna, jag blev själv outtad på ett annat konto pga den tråden.
Sjukt att den får vara kvar imo, alla har i princip någonting kopplat så att andra kan se ju.
Senast redigerad av Balltazzar 2010-05-07 kl. 23:47.
Citera
2010-05-07, 23:47
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smide
Själv lyckas jag inte få en spotify-playlist kopplat till ett facebookkonto, man kanske måste ladda ner nåt? Jävligt illa för de som lagt upp sin lista, om man nu kan se personens namn.

Du måste ladda ner den nya versionen på spotifys hemsida. Sorry för OT.

Jag tycker synd om de som postat en spellista i den tråden.
Citera
2010-05-07, 23:51
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balltazzar
Nä, om du nu syftar på mig så gjorde jag endast tråden därför att jag faktiskt vill ha bort spotify-tråden eller i alla fall inlägg till spellistorna, jag blev själv outtad på ett annat konto pga den tråden.
Sjukt att den får vara kvar imo.
Du får tolka mitt inlägg som du vill.

Jag har inte så mycket mer att tillägga i frågan kring 1.06
Citera
2010-05-07, 23:58
Medlem
lendrygghs avatar
Det är lite tragiskt att bli omedvetet outad på flashback. Admin borde slänga tråden långt åt fanders av säkerhets skull.
Citera
2010-05-08, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Det är lite tragiskt att bli omedvetet outad på flashback. Admin borde slänga tråden långt åt fanders av säkerhets skull.

Den snubben svarar inte på PM.
Citera
2010-05-08, 00:02
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Nu ska man snoka Nej har inte ens spotify, men synd om de som verkligen inte vill bli offentliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in