• 1
  • 2
2010-05-12, 14:18
Medlem
Det är ju rötterna den sprider sig med, så efter att ha ätit / druckit upp bladen är det ju i och för sig inte mycket besvär att stoppa ner rotresterna nånstans under jord.... Sen får man kanske ägna år åt att försöka utrota eländet!
Citera
2010-05-13, 08:18
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrotroll
Det är ju rötterna den sprider sig med, så efter att ha ätit / druckit upp bladen är det ju i och för sig inte mycket besvär att stoppa ner rotresterna nånstans under jord.... Sen får man kanske ägna år åt att försöka utrota eländet!
Så en välriktad terroraktion mot grannskapet är att plantera några plantor bland buskarna utanför huset och sen se hur ens verk växer sig större och större.

Köpte en planta på ICA Maxi i förrgår, antog att en laddning myntate skulle vara lätt att blanda till men första försöket var ett stort misslyckande. Vet inte om det blev för mycket citron eller vad jag gjorde för fel men bismaken var inte angenäm alls. Andra försöket lyckades bättre.
Citera
2010-05-13, 17:21
Medlem
Aleopas avatar
Kan du så dra till Lidl på Dalaplan, köpte både stor kruka med färsk ört i för 15kr.
Citera
2010-05-14, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
Så en välriktad terroraktion mot grannskapet är att plantera några plantor bland buskarna utanför huset och sen se hur ens verk växer sig större och större.
Precis! Tror det kallas plant bombing och seed bombing ...
Senast redigerad av Retrotroll 2010-05-14 kl. 03:11.
Citera
2010-05-16, 10:54
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Kan du så dra till Lidl på Dalaplan, köpte både stor kruka med färsk ört i för 15kr.
Kommer befinna mig i dom krokarna idag så det ska jag kolla. Tack för tipset.

Citat:
Ursprungligen postat av Retrotroll
Precis! Tror det kallas plant bombing och seed bombing ...
En form av terrorism jag vill se mer av.
Citera
2010-05-16, 19:20
Medlem
showviews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
Efter in improviserad valborgskväll i fredags i Bryssel hamnade jag morgonen efter på ett café (hörnan mot busstationen och torget på Flagey). Där beställde jag ett glas myntate (thé ā la menthe) av någon anledning. Som inbiten kaffedrickare som bara nyttjar te ni förkylningstider var mina förhoppningar inte speciellt höga. Men denna dryck var som från gud sänd till min dammiga strupe.
Väl hemma så här en vecka senare fick jag ett otroligt sug efter just denna dryck. Recept har jag. Problemet är myntan. Jag har förstått att det växer som ogräs och det ultimata skulle vara att odla själv men eftersom jag bor centralt i Malmö är det uteslutet. Ica Maxi har små plantor men det blir för dyrt i längden.

Så... Var i Malmö hittar jag mynta billigt och i tillräcklig mängd? Allfrukt vid ÖB kanske? Och när jag väl har införskaffat växtdelarna kan jag frysa in dom för användning senare?

HUR lyder receptet???
Citera
2010-05-18, 10:03
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showview
HUR lyder receptet???
Recept var kanske lite väl mycket sagt, handledning är nog mer rätt. Ett par droppar citron, en kvist mynta, grönt te, varmt vatten och socker. Tänkte dock experimentera med olika sorters socker. efter som rörsocker är lyckat i Mojito kan jag tänka mig att det ger några pluspoäng här också.
Senast redigerad av zappzapp 2010-05-18 kl. 10:03. Anledning: Stavning
Citera
2010-06-01, 09:29
Medlem
Felpost!
Senast redigerad av Retrotroll 2010-06-01 kl. 09:55.
Citera
2010-06-01, 09:50
Medlem
Äsch, fel igen.
Senast redigerad av Retrotroll 2010-06-01 kl. 09:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in