Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-07, 19:31
Medlem
tzjs avatar
Så här är det:

Jag ligger framför TV:n som en jävla pascha och surfar samtidigt på min lilla MBP med högerarmen.
(Vänsterarmen hänger jag på då jag ligger på sidan.)

Detta resulterar i att jag vägrar att använda båda händer för att skriva in sökningar, posta på FB mm. Att skriva poster med bara högerhanden tar en evighet för mig.

Jag vill ha ett virtuellt tangentbord i Safari. Finns det eller kan man "koda" ihop något?
Citera
2010-05-07, 19:45
Medlem
systems avatar
Systeminställningar > Internationellt > Indatameny
Klicka i ”Tangentbordsvisning” samt ”Visa indatameny i menyraden” så får du via din menyrad tillgång till ett tangentbord som funkar i alla program.
Citera
2010-05-07, 19:48
Medlem
tzjs avatar
I love you system!

Men: hittar ingen "internationellt" i min systeminställningsmeny...

(Letar frenetiskt vidare!)

Edit. hittade nu och skrev denna edit med det virtuella tangentbordet. det var dock inte lika smidigt och skoj som jag hade förväntat mig...

MEn tack för hjälpen och det snabba svaret system.
Senast redigerad av tzj 2010-05-07 kl. 19:54.
Citera
2010-05-07, 19:54
Medlem
systems avatar
Översta raden, femte fr vänster (flaggan).
http://images.apple.com/euro/macosx/what-is-macosx/images/appsutil_prefs20090608.png
Citera
2010-05-07, 19:56
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj

Edit. hittade nu och skrev denna edit med det virtuella tangentbordet. det var dock inte lika smidigt och skoj som jag hade förväntat mig...
Jaha, det skulle vara skoj också.
Citera
2010-05-07, 19:59
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jaha, det skulle vara skoj också.

Nja, det skulle vara att ta i...

Trodde dock att det skulle vara lite smidigare, men det är väl bara att träna! Skam den som ger sig.

Funktionen är iaf exakt det jag var ute efter. Mitt mål är att bli snabbare med det virtuella tangentbordet och en hand, än vad Miss Moneypenny i Bondfilmerna är med två!

Ha! Ha! Haaaaaa!!
Citera
2010-05-07, 20:02
Medlem
systems avatar
Det skojigaste man kan göra är nog att trycka på den gröna pluppen för att byta storlek på tangentbordet. Sedan är det slut på överraskningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in