Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tycker det är en underbar idé, dock iom många användare är idiotier så kommer den fallera och kräva en djävla massa merarbete från modsen.
Kort sagt, så skulle de okynneslänkas, av meningsmotståndare i olika frågor.
Visst detta skulle rapporteras som OT, men det skulle krävas en massa merarbete av modsen för att säkerställa att alla länkar som postas är legitima.
Sen även legitima länkningar som är OT om de bara postas som en länk i en länksamling.
Jag skriver ett långt OnTopic inlägg, sen på slutet så länkar jag till en låt på youtube, typ, "ovan skriven text fick mig att tänka på www.youtube.com/låtlåtlåtlåt"
Den länken skulle då postas i samlingsinlägget, och jag tror att folk skulle börja missbruka detta, då så länken är ontopic så är det inte offtopic att länka till den.
Som sagt, tycker förslaget som sådant är riktigt bra, men, det finns för många brister och backdörrar som kan missbrukas.
Det är mycket intressanta problem som du tar upp. Jag undrar om det verkligen skulle bli ett jättestort problem, och trots allt skulle det ju ändå inte försämra något, eftersom man kan välja att använda funktionen eller inte. Det är ju i alla fall värt ett försök.
Två spontana förslag på lösningar:
Användare som missbrukar detta räknas bort från sammanställningen. Deras länkar kommer helt enkelt inte med. De finns kvar i tråden, men syns inte när man trycker på knappen.
Ny tag: [ TOPICURL= ]
Denna tror jag dock inte på.
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Det skulle troligtvis innebära förbud mot länkar i signaturer. Inte mig emot.
Självfallet ska länkar i signaturer inte räknas med.
Citat:
Kan någon upplysa om hur man kan få samma resultat med sökfunktionen i en tråd? Om det nu är möjligt.
//Brute
Jag försökte med att söka på "http", men av någon anledning fungerar det inte.