Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-07, 14:39
Medlem
MoLoKs avatar
Funktion för att lista länkar i en tråd

Skulle det inte vara en trevlig grej?

Skulle vara användbart i många delforum.

Ni vet...

Citat:
"Kan nån länka till posten med länken till bilden på GM???"
Citera
2010-05-07, 15:06
Medlem
epost72s avatar
Jo jag känner till att många ställer den frågan i trådar, synd att så få känner till att man kan söka på bilder i trådar.

sök på jpg, png eller eventuellt gif i detta ämne så får man upp alla inlägg där bilder postats.

Men som funktion så är inte idén dum alls.
Citera
2010-10-08, 13:24
Medlem
Pojkvansmaterials avatar
Samla bilder i en länk

Hejsan! Får väl först säga att flashback är ett underbart forum! Så då har vi det klart.

Jag tycker att det borde finnas en funktion som samlar ihop alla bildlänkar i varje tråd. T.ex. en länk längst ner på trådsidan, så kan man klicka där och hitta alla bildlänkar i tråden. Är sjukt trött på att leta efter bilderna hela tiden genom alla sidor, samt så slipper vi alla som säger: BILDER ELLER TROLL etc. etc. när det redan är bilder upplagda.

Feedback?
Citera
2010-10-08, 13:40
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkvansmaterial
Hejsan! Får väl först säga att flashback är ett underbart forum! Så då har vi det klart.

Jag tycker att det borde finnas en funktion som samlar ihop alla bildlänkar i varje tråd. T.ex. en länk längst ner på trådsidan, så kan man klicka där och hitta alla bildlänkar i tråden. Är sjukt trött på att leta efter bilderna hela tiden genom alla sidor, samt så slipper vi alla som säger: BILDER ELLER TROLL etc. etc. när det redan är bilder upplagda.

Feedback?

Skulle säkert göra saker liite enklare, men jag skulle nog placera en sådan funktion låångt ner på listan över saker som ska fixas/införas.
Citera
2010-10-08, 14:46
Medlem
Zwerchstands avatar
Fast då bilder inte går att omedelbart skilja från annat i ex:vis tinyurl-omstöpningar får nog saken sägas gälla Funktion för att lista länkar i en tråd [Sammanfogad].
Citera
2010-10-08, 14:50
Medlem
FrasseFloyds avatar
Trådar sammanfogade.

/moderator
Citera
2010-10-08, 16:13
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Tycker att det verkar som en bra idé.

Men varför det bara ska gälla just länkar och bilder förstår jag inte. En möjlighet hade varit ifall Mod hade kunnat markera nyckelinlägg som oavsett om de innehåller länkar eller enbart text, har utvecklat diskussionen från grundfrågeställningen i trådstarten.

Exakt vart man skulle placera dem är jag osäker på. Men det hade underlättat ifall alla inlägg som har utvecklat diskussionen, eller enbart haft betydelse, lyfts fram i en exempelvis 1000 sidor lång tråd.

Låt säga att man har en flik under varje tråd lång tråd som det anpassats på. Klickar man på fliken dyker inläggen upp enskilt och man har besparat sig från att plöja igenom tusentals sidor av one-liners när det endast är ett tjugotal inlägg som är läsvärda och av betydelse.

Nåväl, jag gillar idén och ville väl bara få det sagt!
Citera
2012-11-21, 08:03
Medlem
Förslag: Lista alla länkar i en tråd

Ja, jag vet att man förmodligen kan lösa detta med någon avancerad användning av sökfunktionen, men vore det inte väldigt smidigt om det fanns en knapp som helt enkelt kunde lista samtliga inlägg i en tråd som innehåller en länk av något slag?

Exempelvis hade det varit praktiskt i de långa SD-trådarna man har sett nu. Ofta undrar man om det har kommit fram något nytt i ärendet.

Det kan också vara praktiskt när man hittar döda länkar i en tråd, och tio sidor senare har någon postat en fungerande länk.

Vad säger ni?
Citera
2012-11-21, 09:11
Medlem
Kontaktpersons avatar
Verkar vara en lysande idé. Borde inte vara så svårt att koda en box som separerar ut dem och lägger dem i lista.
Citera
2012-11-21, 09:41
Medlem
micaeles avatar
Mycket bra förslag! Då kan man enkelt hitta länkar till källor och material som pratas om i trådar, utan att behöva leta sig blå i långa trådar när folk hänvisar hit och dit men inte nämner inläggsnummer eller liknande.

Om inte annat skulle det vara väldigt praktiskt i Sexlänkar...
Citera
2012-11-21, 17:38
Medlem
Mjo, jag tror faktiskt detta skulle kunna vara en riktigt bra sak.
Citera
2012-11-21, 20:32
Moderator
^Eazs avatar
Tycker det är en underbar idé, dock iom många användare är idiotier så kommer den fallera och kräva en djävla massa merarbete från modsen.

Kort sagt, så skulle de okynneslänkas, av meningsmotståndare i olika frågor.

Visst detta skulle rapporteras som OT, men det skulle krävas en massa merarbete av modsen för att säkerställa att alla länkar som postas är legitima.

Sen även legitima länkningar som är OT om de bara postas som en länk i en länksamling.

Jag skriver ett långt OnTopic inlägg, sen på slutet så länkar jag till en låt på youtube, typ, "ovan skriven text fick mig att tänka på www.youtube.com/låtlåtlåtlåt"

Den länken skulle då postas i samlingsinlägget, och jag tror att folk skulle börja missbruka detta, då så länken är ontopic så är det inte offtopic att länka till den.

Som sagt, tycker förslaget som sådant är riktigt bra, men, det finns för många brister och backdörrar som kan missbrukas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in