Tjena, förra veckan skulle ja skicka över lite filmer te en polares dator med min externa hdd. Men när vi stoppa in den i den datorn kunde man inte öppna disken, kmr inte ihåg vad de stod men man kunde välja mellan "format, *någonting, och cancel"
tänkte: ah, men om ja trycker på format så kanske den anpassar sig te datorn (han har win-7 o ja har xp.)
tryckte på den o en ruta kom upp. men så tänkte ja, man brukar ju formatera hdd när man vill att allt ska bort så ja avbröt för att ja blev rädd att alla kort, filmer osv skulle försvinna.
när ja satte i hdd'n i min dator igen så var de jätte många filer som ja inte kunde öppna. när ja öppnar bilder med Windows vanliga prog, kommer bara programmet upp och de står " no preview available". dock, om ja öppnar den med paint står de:Paint cannot read this file.This is not a valid bitmap file, or its format is not currently supported. (det är en .JPG fil.)
ja har gått in på egernskaper på hdd och gjort en error-cecking men gav inte de resultat ja hoppats på.
Så vad ska jag göra? massor av bilder jag tagit på semester och dylikt är borta
skulle vara väääligt trevligt med lite hjälp!
mvh Agzzzo