2010-05-07, 09:02
Medlem
Tjenare jag behöver hjälp med en skoluppgift. Skulle någon kunna ta reda på följade frågor:

Partitioner:
storlek
antal
filsystem
mountpoint

Jag vill även att ni vet exakt hur ni ska gå till väga när ni partionerar upp hårdisken.
Visa gära skämdumpar eller liknande.
Evn måste ni även editera Grubs configfil så att det går att boota upp erat operativ efter installationen.
Citera
2010-05-07, 09:10
Medlem
Adolf.Flippers avatar
Det där var ju inte direkt några frågor... och vill du att man ska dumpar under installationen så betyder ju det att man måste göra en själv, vilket får mig att fråga varför inte du laddar ned virtualbox och gör det själv?
Citera
2010-05-07, 14:34
Medlem
Nohs avatar
Ställ mer specifika frågor, ingen kommer att göra allt det här åt dig.

Försök själv, fråga om det är något du inte klarar av.
Citera
2010-05-07, 15:32
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Förlåt, men jag måste bara säga det, för nu är det befogat.

RTFM!
Citera
2010-05-07, 15:41
Medlem
Tjatters avatar
Lol vafan?

Installera det själv allt kommer att stå under installationen som du frågar efter.
Citera
2010-05-08, 19:05
Medlem
Nu är det så att jag inte får installera det för min lärare förns jag har tagit reda på de grejerna som jag skrev ovan. Och det är inte jag som gjort frågorna det är min lärare.
Citera
2010-05-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBorste
Nu är det så att jag inte får installera det för min lärare förns jag har tagit reda på de grejerna som jag skrev ovan. Och det är inte jag som gjort frågorna det är min lärare.

Vilka frågor syftar du på?
Citera
2010-05-08, 20:31
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Tjenare jag behöver hjälp med en skoluppgift. Skulle någon kunna ta reda på följade frågor:

Partitioner:
storlek
antal
filsystem
mountpoint

Jag vill även att ni vet exakt hur ni ska gå till väga när ni partionerar upp hårdisken.
Evn måste ni även editera Grubs configfil så att det går att boota upp erat operativ efter installationen.

Vafan?!
För det första, vad är frågorna? För det andra, det är din uppgift! För det tredje, har du testat att söka efter svaren?
Citera
2010-05-08, 23:27
Medlem
Citat:

Partitioner:
storlek
antal
filsystem
mountpoint

min rekommendation är att du går in på mandrivas sida och kollar efter en installationsguide, eventuellt googla lite och i sista hand använda sökfunktionen på flashback...

edit: okey, i sista hand så kan det väl vara befogat att starta en tråd om man inte hittar informationen man söker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in