2010-05-07, 05:10
Medlem
Använder Ad muncher och är jäkligt nöjd med det, förutom att jag nu råkat stöta på ett problem.
Surfar jag mig in på facebook via firefox så kan jag inte komma åt mina vänner/andras vänner. Rutan laddas helt enkelt inte alls, de står "laddar" i ungefär 3 sekunder innan den sedan försvinner.
Men däremot om jag använder Internet explorer och provar samma sak så fungerar det.

Går detta på något som helst sätt att lösa, har suttit och kollat lite i programmet men det gör ingen
skillnad vad jag än hittar på?

ps: har jag placerat denna tråden helt fel så ber jag så hemskt mycket om ursäkt.
Citera
2010-05-07, 05:43
Medlem
Finns det någon speciell anledning som gör att du inte använder AdBlock Plus istället?
Citera
2010-05-07, 05:56
Bannlyst
Högerklicka på kossan intill klockan och välj "disable filtering", ladda sen om hemsidan (tryck F5), så funkar det. Gör samma grej igen för att aktivera ad muncher.
Senast redigerad av OpusOne 2010-05-07 kl. 05:58.
Citera
2010-05-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tf-
Finns det någon speciell anledning som gör att du inte använder AdBlock Plus istället?

Jag har inte lyckats att få bort alla reklam rutor på exempelvis på facebook med adblock plus.
Även att man får sitta och klicka bort reklamen, vilket man inte behöver med admuncher.
Citera
2010-05-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OpusOne
Högerklicka på kossan intill klockan och välj "disable filtering", ladda sen om hemsidan (tryck F5), så funkar det. Gör samma grej igen för att aktivera ad muncher.

Så du menar att jag ska stänga av programmet varje gång jag vill klicka på någons vänner?
Det blir ju jobbigt att sitta att aktivera och avaktivera. Tänkte mer på nån bättre lösning.
Citera
2010-05-07, 17:09
Medlem
Har lyckat lösa detta nu med Ad muncher!
Citera
2010-05-07, 18:44
Medlem
Latexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruTyr
Har lyckat lösa detta nu med Ad muncher!

Schysst att du berättar hur du gjorde!
Citera
2010-05-07, 21:09
Medlem
Haha, var ju ingen som fråga.

Starta ad muncher -> my filter -> klistra in "social_graph" och "ajax"
och välj "No filtering on URL" .. sedan apply. KLART!
Citera
2010-05-07, 22:09
Medlem
Latexs avatar
Np.

Jag tycker bara att det hör till god ton att förklara lösningen på sitt problem om man lyckas lösa det själv. Det kanske inte är någon som har problemet just nu men det är ju rätt bra om lösningen finns i forumet om någon stöter på det i framtiden.
Citera
2010-05-07, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latex
Np.

Jag tycker bara att det hör till god ton att förklara lösningen på sitt problem om man lyckas lösa det själv. Det kanske inte är någon som har problemet just nu men det är ju rätt bra om lösningen finns i forumet om någon stöter på det i framtiden.

Aa, tänkte inte på det just då. Vart bara glad att jag fått de löst
Citera
2010-05-07, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FruTyr
Jag har inte lyckats att få bort alla reklam rutor på exempelvis på facebook med adblock plus.
Även att man får sitta och klicka bort reklamen, vilket man inte behöver med admuncher.

Du missade inte att prenumerera på något filter till adblock+ då?
Citera
2010-05-08, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qexit
Du missade inte att prenumerera på något filter till adblock+ då?

Nej, jag försökte det mesta där utan resultat.
dessutom ganska drygt (eller kanske är jag för lat) att sitta och klicka på "blockera" på det man vill plocka bort.
ad-muncher sköter ju allt sånt av sig själv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in