2013-04-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Håller med!! Tycker fan han sjunger bättre än någonsin. Det var klart mer sväng live än i studioversionen av låten. Tycker jag verkligen var askul! Men synd dock att synthslingan försvann lite i gitarrförsöket. Men det lär dom ju slipa på.
Klart har man sig att skivan är ett studioalbum.
Och, riktigt gott att se att hans armsvep när låten skulle sluta, klassiskt Håkan-move. Känns han är på gång!!

Ja det är tur att han är bättre på scen än vad han är på engelska. Haha, han såg ut som ett frågetecken varenda gång Jamie öppnade munnen. Tyckte ju nästan synd om honom där ett tag. Fast Jamies dialekt är lite jobbig, lättare att förstå och höra vad hon tjejen sade. Även om Håkan nog hade lite problem där också ibland.
Citera
2013-04-12, 22:28
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Ja det är tur att han är bättre på scen än vad han är på engelska. Haha, han såg ut som ett frågetecken varenda gång Jamie öppnade munnen. Tyckte ju nästan synd om honom där ett tag. Fast Jamies dialekt är lite jobbig, lättare att förstå och höra vad hon tjejen sade. Även om Håkan nog hade lite problem där också ibland.

Haha, ja när han klev på scen så blev han fan kung i den studion. Fan, man ser det så tydligt när han kör live, att han verkligen gör det han var född till att göra. Det är så jävla fint och stört bra.
Haha, jaaa jag fick lite ont i magen för det kändes så obekväm för honom. Tyckte dock Håkan lyckades skämta bort det rätt bra. Hoppas han inte blev ledsen nu i efterhand.. "I'm gonna smash my computaaa" tyckte jag dock var förbannat jääävla kul! Haha!
Och blev upprörd när Skavlan sa "du gör musik som gör folk glada". Fuck nej! Läs på, lyssna in lite väl. Du ska intervjua, troligtvis, den största artisten just nu i Sverige.
Citera
2013-04-12, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Haha, ja när han klev på scen så blev han fan kung i den studion. Fan, man ser det så tydligt när han kör live, att han verkligen gör det han var född till att göra. Det är så jävla fint och stört bra.
Haha, jaaa jag fick lite ont i magen för det kändes så obekväm för honom. Tyckte dock Håkan lyckades skämta bort det rätt bra. Hoppas han inte blev ledsen nu i efterhand.. "I'm gonna smash my computaaa" tyckte jag dock var förbannat jääävla kul! Haha!
Och blev upprörd när Skavlan sa "du gör musik som gör folk glada". Fuck nej! Läs på, lyssna in lite väl. Du ska intervjua, troligtvis, den största artisten just nu i Sverige.

Ja och när Skavlan sa att han snart skall sjunga en gammal låt ?!!? Då tänkte jag vafan ska han inte sjunga singeln ?! För visst fan sa han så ? Något i stil med: Och snart ska han sjunga en gammal låt ?
Citera
2013-04-12, 22:39
Medlem
snillet_1s avatar
Håller med om att Skavlan förenklade Hellströms artisteri väl mycket. Visst är en del låtar glada, men många är också mycket melankoliska. Lyssna bara på "Nu kan du få mig så lätt" exempelvis. Blygt framträdande, förvånad över hans usla engelska.
Citera
2013-04-12, 22:47
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ja och när Skavlan sa att han snart skall sjunga en gammal låt ?!!? Då tänkte jag vafan ska han inte sjunga singeln ?! För visst fan sa han så ? Något i stil med: Och snart ska han sjunga en gammal låt ?

Så uppfattade jag det med.

Var förövrigt en rätt skön intervju, skrattade mig igenom hela. Med Håkan, givetvis.
Fantastiskt hur han uttalar sin engelska med en göteborgsk dialekt/brytning.
Citera
2013-04-12, 22:50
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:

Fan.. det hörde jag aldrig. Ska se om uppträdandet så fort det kommer upp på SVTPlay. Får se då. Men om han sa något i stil med det är det totalt fel.
Angående Valborg.. Är det bara jag som får suspicious minds-vibbar när sista partiet drar igång? Det är verkligen så jävla snyggt!
Citera
2013-04-12, 23:13
Medlem
f0elets avatar
han har väl aldrig sjungt så rent som han gör i valborg. och den falsetten, eller vad vi skall kalla det, han får till vid/efter han sjunger 'vårregn' är ju bara så jävla snygg!
Senast redigerad av f0elet 2013-04-12 kl. 23:15.
Citera
2013-04-13, 02:04
Medlem
Peripheryys avatar
I skavaln sjöng han inte... han pratade mest typ. Saknade synten och massa annat, men han fick igång det ändå med gitarren då och då.
Citera
2013-04-13, 02:15
Medlem
Svensson94s avatar
Fan va grymt med nya låtar!!! Är full sen krogen och ramlade in på spotify och såg att han hade släppt nya låtar, trodde jag drömde.
Citera
2013-04-13, 02:54
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson94
Fan va grymt med nya låtar!!! Är full sen krogen och ramlade in på spotify och såg att han hade släppt nya låtar, trodde jag drömde.
Amen.

Kommer hem efter ett nattligt jam med lite öl och svensk popmusik, och känner mig duktig.
Så kommer Håkan och bräcker mig som när en sparvhök slukar sparvar levande.

Hemskt. Men vackert.
Otroligt nöjd också.

Håkan är så jävla fin.
Citera
2013-04-13, 07:48
Medlem
brotucks avatar
Han har blivit äldre och mognare. Musiken känns intressantare mycket pga av det tror jag.
Det där tre låtarna låter som en blandning av Pet shop boys, U2 och Broder Daniel.
Citera
2013-04-13, 08:19
Bannlyst
Jag hatar hans musik, men verkar vara en trevlig person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in