Och sista delen som inte hann med, 300 tecken för långt :<
Röstade du på Feministiskt Initiativ?
– Nej, jag röstade på Miljöpartiet. Men jag skulle ha kunnat rösta på Gudrun. Jag gillar folk som är människor. Hon åkte ju dit hårt på sponken. Jag älskar henne för det. Även Gudrun Sahlin ... Nej, Mona menar jag. Haha! Hon åkte ju dit med kontokortet. Det kunde varit jag. Alla felar. Men de här högermänniskorna, när felar de? De är som stålmän. Jag håller på de andra. Sårbara människor.
– Alkoholisterna och de med proteser.
DET HÄR ÄR MIN DAG
07.30 Frukost. ”En kiwi*frukt, en *banan och ett ägg. Hann inte mer.”
09.00 Intervju med Aftonbladet
12.00 Klipptid.
13.00 Intervju med ett studentmagasin.
14.00 ”Ska signera 3?000 skivkonvolut. Försöker ta 250 om dagen, sen blir man helt vimsig av spritpennan.”
16.00 Hemma igen. Tar hand om Julius, yngste sonen.
17.00 Middag.
20.00 Lägger Julius.
22.00 Kollar på Filip och Fredriks relationsprogram ”Lite sällskap” på nätet, signerar kanske några fler skivor.
23.30 Somnar.
DET HÄR ÄR JAG
Namn: Håkan Hellström. Ålder: 36. Bor: I lägenhet i Göteborg och ibland i Stockholm. Yrke: Musiker, artist. Familj: Flickvännen Natalie Davet och sönerna Sigge, 4, och Julius, 2. Bakgrund: Var trummis/basist i mytomspunna bandet Broder Daniel. Solodebuterade med albumet ”Känn ingen sorg för mig Göteborg” år 2000 som hyllades av Aftonbladets Per Bjurman med fem plus och orden: ”Pop av den här sorten och den här kalibern har aldrig tidigare gjorts i Sverige.” Aktuell: Firar tioårsjubileum med sitt sjätte album ”2 steg från paradise”, den 13 oktober, samt foto*boken ”P.S Lycka till i kväll.” Inkomst: 1 277 350 (taxeringsår 2009).
Att en av Sveriges största artister tjänar knappt över miljonen? Vilket skämt det här s.k. kulturlandet är.
Senast redigerad av Finnjaevel 2010-10-04 kl. 21:04.
Att en av Sveriges största artister tjänar knappt över miljonen? Vilket skämt det här s.k. kulturlandet är.
Jag håller med i sak, men i det här fallet ska man väl komma ihåg att Håkan inte släppte någon skiva 2009 och inte turnerade någonting/väldigt lite om jag minns rätt. Ett år med skivsläpp och turné borde inkomsten förhoppningsvis stiga lite.
Jag håller med i sak, men i det här fallet ska man väl komma ihåg att Håkan inte släppte någon skiva 2009 och inte turnerade någonting/väldigt lite om jag minns rätt. Ett år med skivsläpp och turné borde inkomsten förhoppningsvis stiga lite.
Jo, tänkte lite så jag med men hur mycket mer tjänar en svensk artist egentligen under en turné? Vet att Kent tar ungefär 300'000 för en festivalkonsert, sen ska man komma ihåg att stora delar av dessa pengar går runt i och med att de själva betalar allt på scenen och så.
Tja. "Upphovsmännen" till "vissa" av hans låtar bör erhålla sin ganska så omfattande beskärda del, vilket de dock knappast gör.
Förutom att du uppenbarligen fick säga ditt, vad har det där med mitt konstaterande att göra? Artister tar och artister ger, så enkelt är det. Kom inte och säg att Dylan inte är utan influenser. Vad gör det egentligen att Uppsnärjd i det Blå har en text lik den i Tangled up in Blue? Låten är helt fantastisk och jag är mer jävligt glad över att någon har valt att använda den i sitt egna skrivande.
Det finns ingen anledning till att vara bitter, njut av musiken du gillar istället ser inte anledningen till att du ska komma in här, läsa kommentarerna och skriva en klagan om något som har redan har sagts ett antal gånger innan.
Senast redigerad av Finnjaevel 2010-10-05 kl. 01:47.
Förutom att du uppenbarligen fick säga ditt, vad har det där med mitt konstaterande att göra? Artister tar och artister ger, så enkelt är det. Kom inte och säg att Dylan inte är utan influenser. Vad gör det egentligen att Uppsnärjd i det Blå har en text lik den i Tangled up in Blue? Låten är helt fantastisk och jag är mer jävligt glad över att någon har valt att använda den i sitt egna skrivande.
Det finns ingen anledning till att vara bitter, njut av musiken du gillar istället ser inte anledningen till att du ska komma in här, läsa kommentarerna och skriva en klagan om något som har redan har sagts ett antal gånger innan.
Du kastade ut en allmän beklagan på ett allmänt forum varpå jag replikerade. Vad är det konstiga i det. F.ö. är jag inte bitter och syftade inte specifikt på Uppsnärjd i det blå utan mer generellt på Håkans låtar. Dylan lånade, lät sig inspireras och ja... snodde. Men han skrev även en jävla massa egna låtar som stod/står på egna ben. Jag säger inte att det är fel att sno, bara att man får ta smällarna. I synnerhet i dessa tider då alla stämmer alla till höger och vänster, inte minst i musikbranschen.
Nu förväxlade jag iofs. denna tråd med Hat mot Håkan Hellström-tråden. My bad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!