2010-10-04, 21:01
Medlem
Och sista delen som inte hann med, 300 tecken för långt :<

Att en av Sveriges största artister tjänar knappt över miljonen? Vilket skämt det här s.k. kulturlandet är.
Senast redigerad av Finnjaevel 2010-10-04 kl. 21:04.
Citera
2010-10-04, 21:02
Medlem
berramebyssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnjaevel
Eller ville du ha den printad, orkar inte fixa det nu :< så det får någon annan göra

tack tack tack!!!
Citera
2010-10-04, 21:22
Medlem
Citat:

Att en av Sveriges största artister tjänar knappt över miljonen? Vilket skämt det här s.k. kulturlandet är.

Jag håller med i sak, men i det här fallet ska man väl komma ihåg att Håkan inte släppte någon skiva 2009 och inte turnerade någonting/väldigt lite om jag minns rätt. Ett år med skivsläpp och turné borde inkomsten förhoppningsvis stiga lite.
Citera
2010-10-04, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsguran
Jag håller med i sak, men i det här fallet ska man väl komma ihåg att Håkan inte släppte någon skiva 2009 och inte turnerade någonting/väldigt lite om jag minns rätt. Ett år med skivsläpp och turné borde inkomsten förhoppningsvis stiga lite.

Jo, tänkte lite så jag med men hur mycket mer tjänar en svensk artist egentligen under en turné? Vet att Kent tar ungefär 300'000 för en festivalkonsert, sen ska man komma ihåg att stora delar av dessa pengar går runt i och med att de själva betalar allt på scenen och så.
Citera
2010-10-04, 23:41
Medlem
Citat:
[/spoiler]

Tja. "Upphovsmännen" till "vissa" av hans låtar bör erhålla sin ganska så omfattande beskärda del, vilket de dock knappast gör.
Citera
2010-10-05, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Tja. "Upphovsmännen" till "vissa" av hans låtar bör erhålla sin ganska så omfattande beskärda del, vilket de dock knappast gör.

Förutom att du uppenbarligen fick säga ditt, vad har det där med mitt konstaterande att göra? Artister tar och artister ger, så enkelt är det. Kom inte och säg att Dylan inte är utan influenser. Vad gör det egentligen att Uppsnärjd i det Blå har en text lik den i Tangled up in Blue? Låten är helt fantastisk och jag är mer jävligt glad över att någon har valt att använda den i sitt egna skrivande.

Det finns ingen anledning till att vara bitter, njut av musiken du gillar istället ser inte anledningen till att du ska komma in här, läsa kommentarerna och skriva en klagan om något som har redan har sagts ett antal gånger innan.
Senast redigerad av Finnjaevel 2010-10-05 kl. 01:47.
Citera
2010-10-05, 02:07
Medlem
Citat:
Förutom att du uppenbarligen fick säga ditt, vad har det där med mitt konstaterande att göra? Artister tar och artister ger, så enkelt är det. Kom inte och säg att Dylan inte är utan influenser. Vad gör det egentligen att Uppsnärjd i det Blå har en text lik den i Tangled up in Blue? Låten är helt fantastisk och jag är mer jävligt glad över att någon har valt att använda den i sitt egna skrivande.

Det finns ingen anledning till att vara bitter, njut av musiken du gillar istället ser inte anledningen till att du ska komma in här, läsa kommentarerna och skriva en klagan om något som har redan har sagts ett antal gånger innan.

Du kastade ut en allmän beklagan på ett allmänt forum varpå jag replikerade. Vad är det konstiga i det. F.ö. är jag inte bitter och syftade inte specifikt på Uppsnärjd i det blå utan mer generellt på Håkans låtar. Dylan lånade, lät sig inspireras och ja... snodde. Men han skrev även en jävla massa egna låtar som stod/står på egna ben. Jag säger inte att det är fel att sno, bara att man får ta smällarna. I synnerhet i dessa tider då alla stämmer alla till höger och vänster, inte minst i musikbranschen.

Nu förväxlade jag iofs. denna tråd med Hat mot Håkan Hellström-tråden. My bad.
Citera
2010-10-05, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf

Haha! Så rätt du har!

Det finns väl ingen som återanvänt så mycket av andras textmaterial som Håkan?
Citera
2010-10-05, 22:08
Medlem
Utopia.s avatar
Vet inte om nån annan redan skrytit en massa, men sitter och lyssnar på Dom där jag kommer ifrån och Man måste dö några gånger innan man kan leva nu
Citera
2010-10-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Vet inte om nån annan redan skrytit en massa, men sitter och lyssnar på Dom där jag kommer ifrån och Man måste dö några gånger innan man kan leva nu
Har den läckt alltså?
Citera
2010-10-05, 22:25
Medlem
Jag hojtade till dig (tror jag) på lastfm, men fick inget svar. Dela med dig!
Sharing is caring, PM eller här i tråden - spelar ingen roll.
Citera
2010-10-05, 22:28
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallehallick
Har den läckt alltså?

Bara två låtar tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Mweiner
Jag hojtade till dig (tror jag) på lastfm, men fick inget svar. Dela med dig!
Sharing is caring, PM eller här i tråden - spelar ingen roll.

Haha, outarN. Hur fan hittade du min lastfm?

Kan lägga upp en speedysharelänk... Men är det ett regelbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in