Har sett att många som delar med sig av sina spellistor här har kopplat ihop sitt spotifykonto med facebook. När man kopplat ihop kontona kan man genom att klicka på användarnamnet i spotify se vad personen heter (på facebook) + bild. Kanske inte jättebra ur anonymitetssynpunkt.
Enda åtgärden jag hittat är att trycka på kugghjulet ovanför people-listan i spotify och välja disconnect from facebook.
Själv kör jag numera med två konton på spotify för att kunna posta spellistor på forum utan att outa mig själv.
Har sett att många som delar med sig av sina spellistor här har kopplat ihop sitt spotifykonto med facebook. När man kopplat ihop kontona kan man genom att klicka på användarnamnet i spotify se vad personen heter (på facebook) + bild. Kanske inte jättebra ur anonymitetssynpunkt.
Enda åtgärden jag hittat är att trycka på kugghjulet ovanför people-listan i spotify och välja disconnect from facebook.
Själv kör jag numera med två konton på spotify för att kunna posta spellistor på forum utan att outa mig själv.
Hur blir man outat på flashback genom att använda nya spotify clienten?
Användare X på FB postar en playlist från spotify i någon tråd här. Eftersom X har kopplat ihop sitt spotifykonto med facebook kan alla som lyssnar på X's playlist enkelt se vad X heter på facebook (ofta riktiga namnet) samt bild.
Personligen spelar det mig ingen som helst roll om folk på fb får reda på vem jag är. Men kan förstå om vissa här vill vara anonyma haha, så bra att du varnar
Man måste ju inte använda sitt riktiga namn på Facebook. Jag gjorde det förut men nu har jag bara förnamn och mellannamn. Keep it on the down low, nobody needs to know.