2010-05-06, 00:39
Medlem
Ja, rubriken beskriver det mesta. Hur mycket vet en fysiker? Vet han vad golgi är? Vet han vad kollagen är? Vet han vad den sekretoriska vägen är? Vad MAP-Kinas aktiveras av?

Spontant intresserad, utan egentligen orsak.
Citera
2010-05-06, 00:47
Medlem
callocains avatar
Är fysiker själv och har ingen aning om vad du pratar om. Varför skulle en fysiker ha koll på det?

Men sen finns det bio-fysiker som troligtvis vet allt om det där.
Citera
2010-05-06, 08:11
Medlem
Tycker mig minnas att vi diskuterade Golgi-apparaten i biologi b på gymnasiet.

Det beror väl på fysikern, huruvida han är intresserad av cellbiologi eller inte. De flesta fysikutbildningar är nog ganska fria från cellbiologi.
Citera
2010-05-06, 08:32
Medlem
Vilken jättekonstig tråd.
Citera
2010-05-06, 09:48
Medlem
Vappas avatar
Lånar tråden lite, hur mycket vet en snickare om prydnadsbroderi? Vet han var korsstygn är? Stjälkstygn?

Citera
2010-05-06, 13:51
Medlem
Offsures avatar
Generellt vet han inte speciellt mycket om det.
Citera
2010-05-06, 13:54
Medlem
isen.stars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoopie
Ja, rubriken beskriver det mesta. Hur mycket vet en fysiker? Vet han vad golgi är? Vet han vad kollagen är? Vet han vad den sekretoriska vägen är? Vad MAP-Kinas aktiveras av?

Spontant intresserad, utan egentligen orsak.
Vi kan ju vända på det. Hur mycket fysik kan en cellbiolog?
Citera
2010-05-08, 00:03
Medlem
Aleizohiets avatar
Detta är ju extremt individuellt! Är fysikern intresserad av biologi? Ingår detta i dess arbete? Ja, frågorna är många.

Jag som ickefysiker utan vanlig gymnasiast kan allt utom MAP-kinas, sedan har jag det rätt så fräsht i huvudet sedan ett halvår tillbaka.
Citera
2010-05-08, 10:22
Medlem
Giorgis avatar
Ganska intetsägande fråga, då i fall en fysiker kan cellbiologi är det av denna fysikers personliga intresse. Finns iofs biofysiker (som sagts innan) som kan en hel del cellbiologi.
Citera
2010-05-08, 15:26
Medlem
lehrbuchs avatar
Richard Feynman hade "working knowledge" inom biologi vad jag har förstått. Själv vet jag knappt vad en cell är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in