Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-07, 16:09
Medlem
Är det inte långsamma samsung SDDs som sitter i de nya mb pro? Bidrar bara till mer batteritid som jag har förstått det, inget prestanda lyft alls.

Går det att byta hårddisk själv i och med unibody chassit förresten?
Citera
2010-05-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappafrank
Är det inte långsamma samsung SDDs som sitter i de nya mb pro? Bidrar bara till mer batteritid som jag har förstått det, inget prestanda lyft alls.

Går det att byta hårddisk själv i och med unibody chassit förresten?

Även om du har en budgetdisk så märker du skillnad på söktider (starta program/osx t.ex.), däremote är de billigare sämre på random access och skriva/läsa filer.
Vilken apple kör med är jag inte säker på men jag hade gissat intel iom deras samarbete med allt annat.

Och ja de går att byta själv, men de är en del skruvande
Citera
2010-05-07, 18:02
Medlem
Sitter med MBP 13" 15" glossy och 15" matte.

Kunde inte bestämma mig.
Citera
2010-05-19, 13:28
Medlem
Fernets avatar
Och så länge Apple vägrar implementera TRIM i sitt OS visar det bara att dom fortfarande inte tar SSD på allvar. Trist!

Lite stat. på HD vs. SSD:
http://www.barefeats.com/mbpp19.html
Citera
2010-05-19, 14:45
Medlem
Jag struntade faktiskt helt i SSD och skaffade en 7200rpm 500G istället för 1/4 av priset.
Kom fram till att de inte kommer vara märkbar skillnad förutom vid uppstart för mig.

Kom även fram till att byte av hårddisk inte påverkar garantin och var rätt enkelt, så får uppgradera om några år när priset är vettigare

För övrigt helt nöjd med datorn
Leveransen tog 4 dagar från deras arbetande barn i Kina
Citera
2010-05-19, 19:56
Medlem
Fernets avatar
Och för de som vill hoppa på SSD-tåget redan nu finns här en god vägledning:
http://lifehacker.com/5541774/how-to-install-a-solid+state-drive-in-your-macbook

(Och så håller vi tummarna för att 10.6.4, som är redo och kommer snart, också innehåller TRIM. Men jag säger som Stefan Sauk: Jag är skeptisk Tyvärr.)
Citera
2011-05-27, 18:09
Medlem
kaffelattes avatar
Av den senaste Mbp som kom, går det välja mellan glossy och matt skärm på alla modeller? Eller är det någonting dem har tagit bort som val?
Citera
2011-05-27, 19:42
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffelatte
Av den senaste Mbp som kom, går det välja mellan glossy och matt skärm på alla modeller? Eller är det någonting dem har tagit bort som val?
Glossy är standard på alla, men på 15" och 17" kan du välja matt skärm (för en extra slant).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in