2021-12-14, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Min erfarenhet är att de flesta kvinnor är rätt tråkiga i sängen. Hon måste dyrka min kropp som jag dyrkar henne, annars blir det bara trist. Jag skulle dock aldrig få för mig att skylla bara på dem om det är trist. Man är två att dansa. De tråkiga jag haft sex med har säkert skitkul i sängen med någon annan. Och utan de tråkiga vore de fåtal bra inte lika grymma.

Herrström kanske skulle fråga sig varför hon tycker de flesta män är tråkiga i sängen, om det verkligen bara beror på dem. Hon ska ju inte tro de män hon haft dåligt sex med haft grymt bra sex med andra kvinnor.

Men jag antar att Herrström är någon slags undantag här. Alla män bör kunna ha bra sex med just henne annars är de dåliga. Eller är hon bara en gammal narcissist möjligen som lever i en fantasivärld.

De flesta kvinnor är som döda fiskar i sängen. Eller fiskar och fiskar, de flesta kvinnor är mer som strandade valar som inte vet hur man suger en kuk … Tänk om jag som man skulle skriva så i en kvällstidning.

Citat:
Jag är så här trött för att den äldsta delen av min hjärna – vi är ju djur och den äldsta delen av hjärnan som bland annat styr autonoma nervsystemet ( som jag förstod det ) tror att jag fortfarande är under hot, att jag är i fara.

Alltså håller hjärnan mig, den som vill att jag ska komma undan hotet, vaken och försätter min kropp i ett tillstånd av enorm rastlöshet. Stresshormonet kortisol fortsätter att storproduceras. Detta tröttnar förstås ut organismen som är jag, eftersom tillståndet har pågått i så många år, från det att faran och hotet var omedelbart och reellt.
https://christinaherrstrom.com/blog/

Hon låter ju inte så inspirerande själv. Vet inte om hon i tanken kan omfatta detta att män kanske också är oroliga för att de ska försörja sin familj och utsätts för saker som är traumatiska de med?
Citera
2021-12-14, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rsell
Undrar om hennes behov av att snacka om sitt nya underbara sexliv efter skilsmässan är en hämnd mot exmaken regissören Peter Schildt. Han hade ett flerårigt förhållande med äktenskapsspräckerskan Åsa Linderborg efter skilsmässan från Christina Herrström. Sedan dumpade Schildt även Linderborg.

Så kan det vara. Som hon uttrycker sig gör ingen som själv tar ansvar för sitt sexliv. Varför fortsätta att ha tråkigt sex för? Och om man nu ändå väljer att ha sex med någon som inte riktigt engagerar nog så varför ska man klaga på mannen för?

Vad gör Schildt nu för tiden efter dessa två?
Citera
2021-12-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Så kan det vara. Som hon uttrycker sig gör ingen som själv tar ansvar för sitt sexliv. Varför fortsätta att ha tråkigt sex för? Och om man nu ändå väljer att ha sex med någon som inte riktigt engagerar nog så varför ska man klaga på mannen för?

Vad gör Schildt nu för tiden efter dessa två?

Peter Schildt är så vitt jag vet pensionär numera, vilket troligen påverkat Christina Herrströms ekonomi negativt. En stor del av hennes inkomst torde ha varit att hon fått ”manusutvecklingsstöd” - eller vad det heter - som man kan få när det är ”godkänt” filmprojekt på g. Men utan samarbetet med Peter Schildt så funkar det nog inte för henne längre utan hon är hänvisad till att ”bara” skriva böcker och teaterpjäser.

Enligt Linderborgs bok blev hon dumpad för en annan (ännu yngre) kvinna. Schildt verkar ha tröttnat på att hon jobbade så mycket och var så självupptagen, enligt Linderborgs-boken ”Året...”.

Kända kvinnor som vill uttala sig om sitt sexliv och klanka på män tycks det alltid beredas medieutrymme för. Får dock ingen lust att läsa Christina Herrströms så kallade erotiska romaner.
Citera
2021-12-14, 12:58
Medlem
Citat:
https://christinaherrstrom.com/blog/

Hon låter ju inte så inspirerande själv. Vet inte om hon i tanken kan omfatta detta att män kanske också är oroliga för att de ska försörja sin familj och utsätts för saker som är traumatiska de med?

Hon verkar väldigt självupptagen. Psykologen hon går hos verkar vara via hennes sons företag. KRY. Så han kanske sponsrar i hopp om att hon ska bli mindre ”knäpp”. I gengäld ger hon textreklam åt sonens företag på sin blogg.

Undrar hur barnen upplever hennes självbiografiska skriverier. De är dock vuxna nu.
Citera
2021-12-14, 13:19
Medlem
Citat:
Hon verkar väldigt självupptagen. Psykologen hon går hos verkar vara via hennes sons företag. KRY. Så han kanske sponsrar i hopp om att hon ska bli mindre ”knäpp”. I gengäld ger hon textreklam åt sonens företag på sin blogg.

Undrar hur barnen upplever hennes självbiografiska skriverier. De är dock vuxna nu.

Finns det barnbarn med i bilden?

Den här typen av kvinna som klagar så är de besvikna på att mannen inte tar ansvar för både sin egen och hennes erotiska känslor. De vill bli så jävla tillbedda. Och hennes sexualitet är inte väckt i egentlig mening. Det är väl här den exotiske mannen kommer in på arenan och skall ställa till ett erotiskt kalas. Tänker hon sig.

Jag har fattat det som det är ett återkommande tema, det här med den fantastiska och sensuella mannen ska komma in och svepa iväg med kvinnan i en storm av stjärnor och galaxer.
Citera
2021-12-14, 14:17
Medlem
Citat:
Undrar om hennes behov av att snacka om sitt nya underbara sexliv efter skilsmässan är en hämnd mot exmaken regissören Peter Schildt. Han hade ett flerårigt förhållande med äktenskapsspräckerskan Åsa Linderborg efter skilsmässan från Christina Herrström. Sedan dumpade Schildt även Linderborg.

Jag har själv borderline och känner igen en annan gluster B person. Sex är alltid mer hämnd än intimitet och erotik för en sådan som Herrström. Har du sex med henne är ni inte bara två i sängen mentalt. Jag vet hur en sån käring är funtad. En normal kvinna precis som en normal man ser sin egen roll när det inte klickar.

Expressen skulle aldrig ge utrymme åt en man, och definitivt inte en gubbe i hennes ålder, att yttra sig som hon gör. Föreställ dig en krönika skriven av en man om hur dåliga tanter är i sängen.
Citera
2021-12-14, 14:27
Medlem
Citat:

Den här typen av kvinna som klagar så är de besvikna på att mannen inte tar ansvar för både sin egen och hennes erotiska känslor. De vill bli så jävla tillbedda. Och hennes sexualitet är inte väckt i egentlig mening. Det är väl här den exotiske mannen kommer in på arenan och skall ställa till ett erotiskt kalas. Tänker hon sig.

Jag har fattat det som det är ett återkommande tema, det här med den fantastiska och sensuella mannen ska komma in och svepa iväg med kvinnan i en storm av stjärnor och galaxer.

Precis detta. Hon är ett buslätt target att kärleksbomba ömsom dra i skiten. Hon vill bli beundrad eller sedd som ett offer, den kvinnliga narcissismen in work. Det är antierotiskt och asexuellt egentligen.

Ta en man som tar Herrström på allvar om att han måste bli bättre i sängen. Han är ingen i hennes ögon.

Hon levde med en psykopat. Psykopater dras inte till kvinnor som är normala själva, de undviker dem som pesten. Ingen med gluster B störning blir tillsammans med en frisk person.

Alla dessa snyfthistorier och nu ska hon upp på piedestalen. Så här ser hennes liv ut, och folket sväljer det som erotisk kunskap. Det är som någon skulle skriva om arbetsmarknad om på expressen och berätta hur tråkiga alla arbetsgivare är för de inte ser ens geni.
Senast redigerad av Magmunnen 2021-12-14 kl. 14:46.
Citera
2021-12-16, 08:42
Medlem
Citat:

Ja, Herrström har visst barnbarn.

Nu skriver hon på sin blogg att en nära väninna som också är författare råkat ut för liknande saker som hon själv. Vilken författare kan det vara?

”en mycket god väninna till mig som har varit med om liknande historia som jag, förutom att hon var gift med fanskapet och han inte var psykopat i samma mening som Sam, skrev till mig om den trötthet jag känner. Hon är också författare,”

https://christinaherrstrom.com/blog/...ryggt-avstand/

Sedan är det lite mer textreklam för sonen Schildts företag. Psykologen där är ba bäst.
Citera
2021-12-16, 08:49
Medlem
Citat:
Precis detta. Hon är ett buslätt target att kärleksbomba ömsom dra i skiten. Hon vill bli beundrad eller sedd som ett offer, den kvinnliga narcissismen in work. Det är antierotiskt och asexuellt egentligen.

Ta en man som tar Herrström på allvar om att han måste bli bättre i sängen. Han är ingen i hennes ögon.

Hon levde med en psykopat. Psykopater dras inte till kvinnor som är normala själva, de undviker dem som pesten. Ingen med gluster B störning blir tillsammans med en frisk person.

Alla dessa snyfthistorier och nu ska hon upp på piedestalen. Så här ser hennes liv ut, och folket sväljer det som erotisk kunskap. Det är som någon skulle skriva om arbetsmarknad om på expressen och berätta hur tråkiga alla arbetsgivare är för de inte ser ens geni.

Jag tror inte heller vem-som-helst råkar ut för en psykopat. Och framförallt inte när-som-helst.

Herrström tycks ha varit väldigt mottaglig för slipprigt smicker. Och Sam var ”svart” och hon tycks ha satt ”svarta” män på piedestal.

Hon betraktar sig dock som ”en sund människa”:

”jag har kunnat avslöja mekanismer, kunnat berätta utifrån offrets synvinkel, vilket är mycket viktigt – det är lätt att prata på om hur psykopater agerar men vi måste också förstå hur sunda människor som faller offer för dem reagerar på det okända beteendet som de utsätts för. Det är mycket viktigt!”

Citera
2021-12-16, 10:09
Medlem
Citat:
Jag tror inte heller vem-som-helst råkar ut för en psykopat. Och framförallt inte när-som-helst.

Herrström tycks ha varit väldigt mottaglig för slipprigt smicker. Och Sam var ”svart” och hon tycks ha satt ”svarta” män på piedestal.

Hon betraktar sig dock som ”en sund människa”:

”jag har kunnat avslöja mekanismer, kunnat berätta utifrån offrets synvinkel, vilket är mycket viktigt – det är lätt att prata på om hur psykopater agerar men vi måste också förstå hur sunda människor som faller offer för dem reagerar på det okända beteendet som de utsätts för. Det är mycket viktigt!”

Psykopater är inte så luriga och går under radarn som många säger. Att dölja att man är empatistörd innebär att man bara riskerar få en normal människa på halsen.

Herrströms psykopat verkar inte heller tillhöra de högfungerande om man säger så. En normal kvinna hade känt att något är off med honom utan att ens prata med fanskapet. Psykopat är fel begrepp här egentligen, men det funkar väl bättre dramaturgiskt än att säga antisocial och lågbegåvad och att han har mental mognad som en treåring.

Intelligenta och högfungerande psykopater finns, men de är ovanligare och väljer så klart lammkött med borderline att veva runt med.
Citera
2021-12-16, 15:38
Medlem
Citat:
Psykopater är inte så luriga och går under radarn som många säger. Att dölja att man är empatistörd innebär att man bara riskerar få en normal människa på halsen.

Herrströms psykopat verkar inte heller tillhöra de högfungerande om man säger så. En normal kvinna hade känt att något är off med honom utan att ens prata med fanskapet. Psykopat är fel begrepp här egentligen, men det funkar väl bättre dramaturgiskt än att säga antisocial och lågbegåvad och att han har mental mognad som en treåring.

Intelligenta och högfungerande psykopater finns, men de är ovanligare och väljer så klart lammkött med borderline att veva runt med.

Boken hade vunnit på om Herrström ägnat sig lite mer åt att reflektera över hur hon kunde låta sig luras så pass lätt.

I en intervju i DI får hon frågan:

”Hur kunde detta hända?”

Herrström svarar:

”Om jag kunde svara på det så hade han varit en dålig psykopat.”

Citerar vidare:

”Hur förklarar man vad det är för beteenden som har orsakat det här?

”Människor med psykopatiska drag scannar av andra hela tiden, deras enda syfte är att se vad de kan få ut av varje person. Och de är oerhört skickliga. Det hade aldrig gått så här långt om han inte hade triggat min empati, ansvarskänsla, heder och uthållighet. Och det handlar inte alltid om pengar heller, det kan handla om sex eller status. Det är inte alls ovanligt att de här personerna verkar inom näringslivet. De finns överallt.”

Vad har konsekvenserna blivit för dig?

”Rent konkret och ekonomiskt orsakade han ett jättestort glapp i min produktion, för han tog över hela mitt liv och min arbetstid. Jag tvingades sälja min bostadsrätt för att betala lånen. Följden av det är att jag får leva fattig i resten av mitt liv. Och en del av mig är ju förstörd.”

På din blogg har du kallat det ”Det tiofaldiga brottet”, hur menar du?

”Det var tio punkter i åtalet. Idag är han dömd för grovt bedrägeri genom vilseledande.”

[...]

”Hur vanlig är den här typen av bedrägerier?”

”Mycket vanligare än man tror, det är därför jag har skrivit boken. Jag förstod både av polis och *läkare att väldigt många råkar ut för det här. Det första man måste inse är att det inte är ens eget fel. Psykopater går ofta på människor som är framgångsrika, på alla plan, och det finns en stor skam i att bli lurad. Därför tiger man. Man vill inte framstå som dum.”

https://www.di.se/nyheter/bedragaren...er-hennes-liv/

Det blir liksom som att en ”psykopat” liksom bara ”hoppar på” en kvinna - ungefär som vore det ett överfall. Men Herrström var väl - så tolkar jag det - snarare i en sårbar situation, och ”extra mottaglig”.

Hennes barn hade flyttat hemifrån, och så dyker den här Sam upp med sitt barn innan Herrström hunnit sörja att sista ungen lämnat boet.

Hon hade bröstcancer och miste både bröst och huvudhår. Man kan nog vara i behov av smickrande män efter ett sådant slag mot ens kvinnliga attribut.

Hon hade ingen ”riktig pojkvän”, ”bara” en hoper älskare.

Ett filmmanusjobb sket sig.

Osv osv. Hon var ur balans och mottaglig för att råka ut för en viss sorts slug idiot. Sam.
Citera
2021-12-16, 19:37
Medlem
Herrström verkar ju anse att barnet var orsaken att hon vill hjälpa mannen. De hade ju ingenstans att bo.

En sund människa hade sett att de inte har något alls att göra med mannen och barnet. Att de inte är ens eget ansvar.

Hon skulle ha rekommenderat honom att söka hjälp på socialtjänsten då detta ligger i deras ansvar.

Och hon ljuger för sig själv när hon säger att barnet var vad som fick henne att ta in dem i sitt hem. Det som lockade var ju den exotiske mannen. Kanske hon ska börja vara ärlig där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in