Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-06, 17:40
Medlem
Ingen verkar veta något konkret om denna tragiska figur:

När kom han till Sverige?
Har han familj här eller är han ensamt flyktingbarn?
Villken klass går han - i 9:an? Gymnasiet?
Varför var han känd av polisen sedan tidigare?
Vad brukar han göra när han inte begår brott och mördar? Intressen?
Finns han på FB (jag har inte FB så jag kan inte kolla)?
Knarkar?
Dopar sig?

Hur ser han ut?
Citera
Medlem
MoLoKs avatar
Britta Svensson känner att hon måste skriva av sig. Det börjar bra:

Citat:
Det finns ett mönster - gärningsmännen

Hon börjar slira lite:

Citat:
det är svårt att se kopplingarna mellan morden i miljonprogramområdena i Västerås och Göteborg, i villaidyllerna Stureby och Sparsör, och på landet i Vollsjö.
Jag vet inget än om gärningsmannen i Västerås, men i de övriga fallen har det inte handlat om pojkvänner.

Och missar målet fullständigt:

Citat:
Men man ser ett tydligare mönster om man tittar på gärningsmännen.
En har diagnosen grav adhd. En är klassad som psykiskt störd. Två saknar diagnos men beskrivs som problemfyllda.
Jag har haft kontakt med lärare, som arbetar med den här typen av pojkar, och som uttrycker stor oro.
"Jag är ganska säker på att vi räddat fler än en elev från att hamna i fängelse", skriver en av dem som berättar om neddragningar av anpassad studiegång för de här ungdomarna.
Särskild undervisning för särskilda barn kostar alldeles för mycket, tycker många politiker.
Men allt pekar på att det är här folkhälsoinsatserna behöver sättas in.

Hehe, fler speciallärare alltså så klubbar de inte ihjäl våra tonårstjejer längre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Ryktet att GM var påväg att bli utvisad, stämmer det? Vet inte om det har framkommit här tidigare.

Inget jag har hört i mina konversationer med närastående. Det där känns bara tagett ur luften.
Citera
2010-05-06, 17:41
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusse
Ingen verkar veta något konkret om denna tragiska figur:

När kom han till Sverige?
Har han familj här eller är han ensamt flyktingbarn?
Villken klass går han - i 9:an? Gymnasiet?
Varför var han känd av polisen sedan tidigare?
Vad brukar han göra när han inte begår brott och mördar? Intressen?
Finns han på FB (jag har inte FB så jag kan inte kolla)?
Knarkar?
Dopar sig?

Hur ser han ut?

Hur gammal är han på riktigt?
Citera
2010-05-06, 17:42
Bannlyst
Kan det röra sig om ett "flyktingbarn", någon som kan kolla upp var och med vilka GM bor hos?
Citera
2010-05-06, 17:45
Medlem
Finns det någon sammanfattning?
Citera
2010-05-06, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Androoz
Inget jag har hört i mina konversationer med närastående. Det där känns bara tagett ur luften.
Ryktet kommer nämnligen från närstående.
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Är det motivet. Genom att döda någon undslipper han utvisning.

Fick för mig att han var född i Sverige, de brukar man väl inte kunna utvisa efter 16 år.
Nej, givetvis inte motivet. Har även hört att han spårade ur på en fest i helgen. Dock är det väl så att det snackas lite mycket just nu.
Citera
2010-05-06, 17:49
Medlem
Jajjas avatar
Inrikes - Västerås - Den 16-årige pojken som misstänks för mord på en 16-årig flicka i Västerås har erkänt våld mot flickan. ?Pojkens förklaring är att de höll på att skoja i skogen, men plötsligt blev det bråk i stället.
- Det blev en diskussion och han kastade iväg henne. Han förstod att hon hade gjort illa sig men inte att det var så allvarligt, säger pojkens advokat Bertil Josefsson.

Men varför kollade han inte upp hur illa det var?Känslomässigt avtrubbad
Citera
2010-05-06, 17:58
Medlem
MightyMaxs avatar
Ett mellan människor
Citera
2010-05-06, 18:03
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camiso
Står på tjejens minnessida på Facebook att han inte hade uppehållstillstånd.

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/group.php?gid=123851130963519&v=wall&ref=ts
I så fall är väl chansen stor att det handlar om omvänt förhållande vad gäller graviditeten.

Kamelryttaren dödade henne för att hon ville göra abort, vilket drar ner rullgardinen för hans PUT med avseende av att han lyckats befrukta en svennehora.
Citera
2010-05-06, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jajja
Han förstod att hon hade gjort illa sig men inte att det var så allvarligt, säger pojkens advokat
Det är väl ingen som tror på det! Silbersky-saga.

Ingen normal människa lämnar sin skadade "lekkamrat". Ligger hela natten och oroar sig för att sedan nästa dags eftermiddag trava i väg till polisen. Han han varit orolig hade han klart gått tillbaka efter stund när han lugnat ner sig, ringt familjen eller liknande.

Allt talar för att vi har ytterligare en mentalt störd person som gått över gränsen. Därför är det viktigt att ni som vet berättar för oss andra vad detta är för person. Hur länge han varit här, allt det som gör att man får en bild. Dessutom skulle en riktig bild inte heller vara fel.
Citera
2010-05-06, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Ryktet att GM var påväg att bli utvisad, stämmer det? Vet inte om det har framkommit här tidigare.

Men då får han ju stanna kvar i Sverige.
Påföljden, något år i slutet ungdomshem, innebär en sån traumatisk upplevelse för honom att det omöjliggör utvisning.
Det är nästan så man misstänker att många som hotas av utvisning tar till metoder, vilka som, som föranleder myndighetsingripanden som sedan när alla kvarnar malt och straffet verkställts och gemomlidits för den kriminelle utesluter förpassning till hemlandet, det har tidigare förekommit domskäl att den dömde för sitt brott i Sverige löper risk för förföljelse i sitt land för just brottet i Sverige och därför för sin säkerhet måste få puten här i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in