Citat:
Ursprungligen postat av Divann
Hur mycket är heder värd?
Vad är heder?
Spelar det alls någon roll i sammanhanget när en 16-årig flicka i början av livet har mött döden i en skogsdunge en majkväll?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7279431.ab
Man blir så galet frustrerad när man läser om vidriga pappor i äckliga hederskulturländer, fyfan säger jag bara. Håller med om att det här måste belysas ytterligare och kunskapen måste höjas så att man kan förhindra sånt här på ett tidigt stadium, alldeles för många har redan dött i Sverige pga det här, fy fan. Hedersrelaterat våld borde kunna ge straff för den (tex pappan) som hetsar sin son till idioti, det är ju psykisk misshandel från pappans sida också tycker jag. Vad gör vi åt det här? Det är ju rena sandlådan där vuxna föräldrar beter sig som små barn.
Är alla pappor såhär skitnödiga, nervösa och spända i Irak? eller är det hälften eller bara ett litet fåtal, eller hur ser det ut? Hur ofta händer sånt här i Irak? nån som är Irakier eller har kunskap om detta? Vill gärna veta då jag är fullkomligt oförstående och har noll kunskap egentligen om det här beteendet. Varför är det dåligt att ens son gifter sig eller är ihop med en svensk tjej????
Tänk om jag hade blivit tillsammans med en Irakiskt tjej och sen fått höra min far säga att "nej du är en skam för mig, du är inte min son längre", det är ju ett skämt.
PS Fan vad jag gillar min pappa nu helt plötsligt, ska säga något bra till honom idag bara för det