Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-07, 19:07
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Ja det rör sig om kurder, som så många gånger förr när det rör sig om hedersmord..
Va tror du skulle vara för koppling till heder här då???
Citera
2010-05-07, 19:09
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilsnuten
Se länken jag postade tidigare http://en.wikipedia.org/wiki/Unborn_Victims_of_Violence_Act
Thank you!
Citera
2010-05-07, 19:10
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morotspojken
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.825097-misstankt-begard-haktad

Citat från artikeln:

"Det finns dock inte någon ytterligare person misstänkt för brott i samband med flickans död, enligt Anders Pommer."

Så polisen verkar alltså inte jobba efter att det var tre gärningsmän... just nu iaf.
(Även om det är tidigt i utredningen hade det nog annars stått "vi utesluter inte att det kan finnas fler personer inblandade, vi arbetar brett".)

Intressant rykte det där om de arabiska kusinerna.
Undrar om det är så enkelt att det uppstått genom naturliga missförstånd, som sedan spätts på av någons trolleri-trollera? Eller om det ligger något i det? Eller tvärtom? (om ni förstår vad jag menar...)
Citera
2010-05-07, 19:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Så polisen verkar alltså inte jobba efter att det var tre gärningsmän... just nu iaf.
(Även om det är tidigt i utredningen hade det nog annars stått "vi utesluter inte att det kan finnas fler personer inblandade, vi arbetar brett".)

Undrar om det är så enkelt att det uppstått genom naturliga missförstånd, som sedan spätts på av någons trolleri-trollera? Eller om det ligger något i det? Eller tvärtom? (om ni förstår vad jag menar...)

Jag tror spontant att poliserna inte i dagsläget skulle gå ut med en sådan sak, däremot så har de tidigare sökt ytterligare två personer, det har inte framgått varför
Citera
2010-05-07, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas

Polisen är ju dumma i huvudet och om du inte kan läsa de sonm en öppen bok så vet jag inte va du är. De klart de inte säger att de går lös 2 unga mördare i Västerås. De kommer plocka in dem så fort GM har angett deras namn eller om de fått napp på annat håll.
Citera
2010-05-07, 19:13
Medlem
leifi.plomeross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSA
Kunde vart så att hon redan hade gjort abot, men tyvärr så gick de inte till så. Hon vägrade abort, vilket ledde till att han och hans 2 arabpolare slog ner henne med hjälp av sparkar,sten,slag och sedan avslutade Barzan hennes liv genom att stryp ihjäl henne.

Nu tar han på sig allt skuld, vilket är konstigt. Oavsett vad så kommer dessa 2 araber åka dit inom kort för medhjälp.

Och ja de va Barzan som smsade från flickans mobil till pappan.

Detta är inte spekulationer eller va ni tror, ren fakta.
Har du hört nått mer om fallet idag ??
Citera
2010-05-07, 19:14
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Ja det rör sig om kurder, som så många gånger förr när det rör sig om hedersmord..
Det folkslaget tycks vara extremt överrepresenterade vid den typen av brott mot unga kvinnliga brottsoffer.

Gissningsvis från Irak också, om han bara bott i Sverige i ca 3 år.
Citera
2010-05-07, 19:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSA
Polisen är ju dumma i huvudet och om du inte kan läsa de sonm en öppen bok så vet jag inte va du är. De klart de inte säger att de går lös 2 unga mördare i Västerås. De kommer plocka in dem så fort GM har angett deras namn eller om de fått napp på annat håll.

Hur säkert är det att de är araber och i såfall är deras identitet känd av någon, förutom av GM?
Citera
2010-05-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leifi.plomeros
Har du hört nått mer om fallet idag ??

Nej tyvärr. Vaknade för en stund sen och har inte hunnit kolla upp de. Återkommer senare med mer iallafall.
Citera
2010-05-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur säkert är det att de är araber och i såfall är deras identitet känd av någon, förutom av GM?

Enligt GM är de araber, duger de som källa?
Citera
2010-05-07, 19:17
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det folkslaget tycks vara extremt överrepresenterade vid den typen av brott mot unga kvinnliga brottsoffer.

Gissningsvis från Irak också, om han bara bott i Sverige i ca 3 år.
ja du gissade rätt igen, min gissning är att den här steningen skedde för att han skulle hamna i bättre dager hos sin far, som tidigare inte haft så mkt till övers för sin son..
Citera
2010-05-07, 19:19
Medlem
cochrans avatar
Vad gäller om man sms:ar eller ringer i ett livshotande tillstånd, så säger polisen (enligt media) att hon dog någon gång mellan 19 - 20 och sms:et sändes 21.30. Därför stämmer inte heller tidsmässigt det GM säger att mobilen slängdes under "panikflykten". Mobilen/rna är antagligen slängda långt från brottsplatsen om han inte sicksackade i närområdet under minst 1,5 tim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in