2010-05-05, 09:26
Medlem
erikbes avatar
Vilka är de mest överraskande värvningar ni minns? Både positiva och negativa

Ange motivering samt resultat. D.v.s hur det hela slutade

Det gäller alltså överraskande då själva värvningen gjordes och inte hur spelaren sedan lyckades
Citera
2010-05-05, 10:00
Medlem
ReNus avatar
Ibrahim Ba var ju en oväntad frisk fläkt på Stadion...
Citera
2010-05-05, 10:24
Medlem
Nahibos avatar
Jaap Stam 2001
Manchester United -> Lazio

vart jag tagen på sängen av, har för mig att jag var ute i en stuga i en vecka och sen när man kom hem så var han helt plötsligt inte kvar i laget ^^
Tråkigt värre måste jag säga.
Citera
2010-05-05, 10:29
Medlem
ALXALXs avatar
En jävla bomb när eguren blev klar för AIK.
Snart slut och knappast la liga klass men knappast så dålig som folk vill få honom till..
Citera
2010-05-05, 11:15
Medlem
erikbes avatar
Jag tänkte på två danskar

Dels när Thomas Gravesen blev klar för Real Madrid och sedan när Stig Töfting kritade på för BK Häcken

Ingen utav dem blev väl någon större succé. Gravesen gick väl tämligen snabbt till Celtic och sedan tillbaks till Everton innan han lade av. Töfting, han gick till Randers i hemlandet efter en kort tid i Häcken
Citera
2010-05-05, 11:31
Medlem
4522s avatar
På senare tid måste jag säga Julien Faubert till Real Madrid, även om det bara var på lån så kändes det helt galet. Särskilt när spelare som Ronaldo, Kaká och Xabi Alonso presenterades i samma veva. Ytterligare ett lån är väl Sheringham till Djurgården i början av dennes karriären. Något "fräckare" än Faubert kanske. Annars var Hedman till Chelsea rätt överraskande.

Längre bak i tiden, No-So(u)l Campbell till Arsenal och Lineker till Tottenham.
Senast redigerad av 4522 2010-05-05 kl. 11:33.
Citera
2010-05-05, 11:43
Medlem
Eguren var som tidigare sagt en bomb. Inte bara för att han var en stor bajenikon utan även för att AIK värvar en mittfältare istället för en anfallare. Och vi har ju sett hur det har gått å andra sidan.
Personligen tycker jag Wilton till Qatar var ganska överraskande, speciellt då fönstret var stängt och han pratade mycket om att vilja vinna guld. Inte okej.
Citera
2010-05-05, 13:27
Bannlyst
Gudjohnsen - Har spelat i ett flertal storklubbar även fast han är ganska medioker. Chockerande!

Wilhelmsson ---> Al Hilal - Ovanligt att man i relativt ung ålder sticker till Saudi Arabien va?

Tevez & Mascherano --> West Ham - Att en klubb som West Ham lyckades få såna spelare är väl minst sagt överraskande!
Citera
2010-05-05, 13:33
Medlem
Fotzens avatar
Jermaine Pennant till Zaragoza var en skräll, engelska spelare brukar nästan aldrig lämna PL.
Citera
2010-05-05, 13:38
Moderator
vfs avatar
Ian Rush till Juventus var en skräll, dock gick det inte speciellt bra vilket absolut
inte kom som en överaskning.
Citera
2010-05-05, 13:49
Medlem
Nanings avatar
Ibrahim Ba tillbaka till Milan efter misslyckandet i Djurgården får väl ses som något av en överrasking. Milan har ju en del till sympati-värvningar. Digao, Chederic Seedorf och Seedorf kock-polare tex-
Citera
2010-05-05, 13:55
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naning
Ibrahim Ba tillbaka till Milan efter misslyckandet i Djurgården får väl ses som något av en överrasking. Milan har ju en del till sympati-värvningar. Digao, Chederic Seedorf och Seedorf kock-polare tex-

Inte särskilt märkligt, det är precis på det där sättet som Milan skapat sin aura som ingen annan klubb har.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in