Citat:
Ursprungligen postat av chillarmest
Lindvalls ägaren U*f Lindvall har en bror och han kör glassbil, om han inte har flera möjligtvis
Är osäker på om det är samma bror, den jag syftar på verkar driva eget företag. Han är äldre än Uffebuffe men verkar inte ha någon direkt funktion i Lindvalls, sitter dock i styrelser i några bolag med koppling till Lindvalls. Bland annat företaget som jag tror äger deras fabrik.
Citat:
Den 12 april säkrade kronofogden den fastighet i centrala Uppsala som ägs av 51-åringens familjeföretag. Kronofogden planerar att sälja fastigheten som bedöms vara värd 13 miljoner kronor och intäkterna ska utbetalas till ex-krögarens bolag.
http://www.unt.se/uppsala/kand-affarsman-i-miljonsvindel-927765.aspx
Lindvalls har en egen fastighet, i vad som väl kan kallas centrala Uppsala. Frågan är bara om den inte är värd mer än 13 millar, tidigare hette det att företaget skulle kunna bekosta en helt ny fabrik + maskinpark och överleva många dåliga år för de pengar som tomtförsäljningen kunde inbringa.
Är det ingen annan tidning som skrivit om detta? Svårt att göra något bra med utgångspunkt i en enda artikel.
Edit: ändrade lite eftersom jag hittade ny information.