2010-05-05, 00:47
Medlem
DhaStoners avatar
Har sökt men inte funnit någon som föreslagit detta innan, som förvånar mej.

Det sägs ju att alla Flashbackare är knarkare, både här på forumet men också i media.
Det hade varit extremt intressant att veta hur många procent av alla flashbackare någonsin har provat någon drog.

Så kan inte någon modd göra en Röstning med t.ex. svaren

1. Har provat någon form av drog

2. Har aldrig provat någon drog.

Sen kanske att någon admin kan göra denna röstning "obligtorisk", kanske genom ett popp-up fönster när man loggat in? Så att verkligen alla svarar

mvh//DhaStoner
2010-05-05, 00:51
Medlem
kavajmongots avatar
Ett tredje alternativ skulle kunna vara om man regelbundet använder en eller flera droger.
2010-05-05, 00:53
Medlem
_abous avatar
Skicka ett PM till ÅnkelGunnar (förslagsvis) och be honom göra en poll av den här tråden, det hade varit intressant att se statistiken.
Min gissning är att dom flesta har testat någon drog (alkohol och nikotin inte inräknat såklart).
Att få en påtvingad pop-up var dock ingen bra idé.
2010-05-05, 00:55
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Skicka ett PM till ÅnkelGunnar (förslagsvis) och be honom göra en poll av den här tråden, det hade varit intressant att se statistiken.
Att få en påtvingad pop-up var dock ingen bra idé.

ÅnkelGunnar modererar inte knarkforumen och är således inte rätt person att kontakta. En sådan poll bör placeras där och inte i det här subforumet.
2010-05-05, 00:56
Medlem
Kristallpojkens avatar
Vad klassas som drog då? Menar du olaglig narkotika eller drog som i alkohol och nikotin?
2010-05-05, 00:57
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
ÅnkelGunnar modererar inte knarkforumen och är således inte rätt person att kontakta. En sådan poll bör placeras där och inte i det här subforumet.
Det tycker jag inte, i drogdelarna håller mest drogbrukare till, därför blir pollen jävligt missvisande då syftet var att se hur många Flashbackanvändare som brukar droger.
Det finns sådana pollar i drogfoumen, dom är självklart på plussidan för knarkarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Kristallpojken
Vad klassas som drog då? Menar du olaglig narkotika eller drog som i alkohol och nikotin?
Jag tycker inte alkohol, nikotin, socker och annat trams ska räknas.
Senast redigerad av _abou 2010-05-05 kl. 01:01.
2010-05-05, 01:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DhaStoner
Har sökt men inte funnit någon som föreslagit detta innan, som förvånar mej.

Det sägs ju att alla Flashbackare är knarkare, både här på forumet men också i media.
Det hade varit extremt intressant att veta hur många procent av alla flashbackare någonsin har provat någon drog.

Sen kanske att någon admin kan göra denna röstning "obligtorisk", kanske genom ett popp-up fönster när man loggat in? Så att verkligen alla svarar

mvh//DhaStoner

Gör pinan kort, för fan, din hora:

Alla Flashbackare har drogat sig ibland. Alla har varit unga, motherfucker.

De bästa debattörerna är likgiltiga vad gäller "tolerans mot droger".

Charlie R är Flashbacks offentliga företrädare.
2010-05-05, 01:03
Medlem
Kristallpojkens avatar
Citat:
Jag tycker inte alkohol, nikotin, socker och annat trams ska räknas.

Okej, som jag tycker då ju. Men kolla med TS, annars kan tråden bli missförstod.
2010-05-05, 01:09
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Det tycker jag inte, i drogdelarna håller mest drogbrukare till, därför blir pollen jävligt missvisande då syftet var att se hur många Flashbackanvändare som brukar droger.
Det finns sådana pollar i drogfoumen, dom är självklart på plussidan för knarkarna.

Jag är ganska säker på att diskussioner eller undersökningar av det slaget inte hör hemma i det här subforumet.

Vi får väl helt enkelt se vad Admin eller moderatorerna anser
2010-05-05, 08:33
Medlem
Fbadgers avatar
Väntar fortfarande på Admin eller mod att kommentera detta ....
2010-05-05, 08:47
Medlem
Fiolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DhaStoner

Det är ju en rätt stor skillnad mellan att knarka och att "ha provat någon form av drog", vem har inte provat något någon gång? Om vi har den omröstningen med de alternativen kommer FB definitivt bli stämplat som ett tillhåll för knarkare.
2010-05-05, 09:38
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Ställs frågan i något av drogforumen så blir resultatet minst sagt missvisande - ungefär som om man i Mac-forumet skulle fråga folk vilket OS som är deras favorit. Dock platsar inte tråden under Flashback, utan i så fall mer under Laidback.

Ett tips är bara att för enkelhets skull skilja på 'droger', 'alkohol' och 'nikotin'. Gör man inte det så kommer tråden att sluta i bråk om definitionen utav 'drog', och har man då istället skiljt på svaren så kan man i efterhand välja hur man vill hantera resultatet.

Tråd låst

// Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in