2010-05-04, 20:28
Medlem
Leovinuss avatar
Som sagt så är vi snart 400 000 medlemmar här på FB. Jag undrar om Admin med hjälp av statistik bakåt i tiden kan förutspå när vi blir en halv miljon med nuvarande (exponentiella?) tillväxt.
Citera
2010-05-04, 20:31
Medlem
Ett Hunds avatar
Lite hjälp på vägen finns här:
https://www.flashback.org/sp21354157
Citera
2010-05-04, 21:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leovinus
Som sagt så är vi snart 400 000 medlemmar här på FB. Jag undrar om Admin med hjälp av statistik bakåt i tiden kan förutspå när vi blir en halv miljon med nuvarande (exponentiella?) tillväxt.
Med tanke på alla avstängda med ständigt nya trollkonton, i kombination med alla som har dubbla/trippla/osv, konton på rätt sätt, skulle jag tippa att vi spräcker 500 000 konton ganska snart.
Citera
2010-05-04, 22:02
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Med tanke på alla avstängda med ständigt nya trollkonton, i kombination med alla som har dubbla/trippla/osv, konton på rätt sätt, skulle jag tippa att vi spräcker 500 000 konton ganska snart.
Fast om man höftar och säger att vi stänger av i storleksordningen 2-300 konton i månaden så är det bara en bråkdel av alla som nyregistrerar sig. Det intressanta är väl i så fall mer hur länge ett konto används. Väntevärde och varians på det hade gett betydligt mer info än bara en medlemssiffra. Det närmaste vi kommer nu är när Admin eller tekniker delar med sig av hur många aktiva medlemmar vi har varje månad, men är man statistiknörd så vill man gärna ha mer.
Citera
2010-05-04, 22:29
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Fast om man höftar och säger att vi stänger av i storleksordningen 2-300 konton i månaden så är det bara en bråkdel av alla som nyregistrerar sig. Det intressanta är väl i så fall mer hur länge ett konto används. Väntevärde och varians på det hade gett betydligt mer info än bara en medlemssiffra. Det närmaste vi kommer nu är när Admin eller tekniker delar med sig av hur många aktiva medlemmar vi har varje månad, men är man statistiknörd så vill man gärna ha mer.
Statistik är intressant just pga det är så många faktorer som påverkar vad man får för siffror.

Men som sagt det mest intressanta är i vilken utsträckning kontona används, det finns många konton som ingen loggat in på sedan de skapades.

Jag blir bara lite avig när man antyder att vi skulle vara närmare 400 000 medlemmar på detta forum.
Citera
2010-05-05, 00:37
Medlem
Wosps avatar
Bara jag har nog 3 konton (Dock så är de här de första som jag är aktiv användare på.) dom andra har jag inte postat många inlägg alls på. (NEJ de är inga troll konton.) Jag har helt enkelt inte blivit nöjd med användarnamnet.

Tror att de kommer att ta ett tag innan vi kommer upp i 500 000 konton. Men de är nästan lite onödigt att folk ska ha en massa konton, Säger inte att de är fel men om man tänker efter så ligger dom väll bara och tar upp plats. Säkert inte allt för mycket =)

Men en sak som skulle intressera mig är att få veta hur många % av alla 398 405 som är avstängda. Och om jag ska vara ärlig så tror jag att dom flesta som blir avstängda reggar ett nytt konto samma dag =)
Citera
2010-05-05, 00:45
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Bara jag har nog 3 konton (Dock så är de här de första som jag är aktiv användare på.) dom andra har jag inte postat många inlägg alls på. (NEJ de är inga troll konton.) Jag har helt enkelt inte blivit nöjd med användarnamnet.

Tror att de kommer att ta ett tag innan vi kommer upp i 500 000 konton. Men de är nästan lite onödigt att folk ska ha en massa konton, Säger inte att de är fel men om man tänker efter så ligger dom väll bara och tar upp plats. Säkert inte allt för mycket =)

Men en sak som skulle intressera mig är att få veta hur många % av alla 398 405 som är avstängda. Och om jag ska vara ärlig så tror jag att dom flesta som blir avstängda reggar ett nytt konto samma dag =)
Här har du: https://www.flashback.org/sp20514222
Citera
2010-05-05, 00:50
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leovinus

Jag personligen skiter fullständigt i antalet "medlemmar" - de flesta "nyregistrerade" borde avskräckas från att vistas här...om bara varje man kunde säga "negersatan", "flatabrist", "bögjävel", "judesvin" osv. skulle vi kunna ha ett betydligt trevligare umgängesklimat... Nej, mångfald i god mening är en kulturbefriande sak - men vi kommer att fortsatt säga vad vi tycker om HBT-negroidiseringen av Sverige, era socialliberala kuksugare...
Citera
2010-05-05, 00:53
Medlem
Citat:

Jag tror du har rätt, och för flashback´s del är det både bra och dåligt tror jag, bra för att dom tjänar pengar (den som säger att det inte finns dom som blir avstängda och reggar ett nytt konto & betalar 30:- för att komma igång direkt: -Tänk om )

Men dåligt för att dessa (numera) troll inte skriver sin "ärliga åsikt", utan skriver för att inte bli upptäckta, det blir mao en massa "konstigheter" istället.

Jag ser ingen lösning på detta, jag bara konstaterar hur det förmodligen ligger till. Förmodligen så är det väl som med allting annat att pengarna styr även här, och då får vi nog räkna med att det kommer att se ut så här på flashback tyvärr.
Citera
2010-05-05, 01:37
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Här har du: https://www.flashback.org/sp20514222

Tack för länken. Jag tycker att de låter som väldigt lite att de bara är 11 000 användare som är avstängda. Jag trodde att de var minst 40 000 användare men trodde nog att de skulle vara fler ändå. Tycker att jag ser bannade användare lite över allt....

Wosp
Citera
2010-05-05, 10:14
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Tack för länken. Jag tycker att de låter som väldigt lite att de bara är 11 000 användare som är avstängda. Jag trodde att de var minst 40 000 användare men trodde nog att de skulle vara fler ändå. Tycker att jag ser bannade användare lite över allt....

De flesta avstängningar är ju för en kortare period.
Citera
2010-05-05, 15:58
Medlem
Kommer ta ett litet tag att nå 500k medlemmar:P
Skulle kunna tro några 3-5 månader?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto