2010-05-04, 13:02
Medlem
whiplashstalkers avatar
1* Ibland d jag surfar eller bara hller p som vanligt med datorn s fastnar musen. Den gr inte att rra. Sen tar det en halv minut upp till en minut innan jag kan gra ngot alls.

2* D ja haft datorn p ett tag s slutar volumen att funka. Den stannar p en och samma volym och ven om jag snker/hjer eller mutar s r det samma volym. En omstart mste d gras fr att det skall lsas. Men det terkommer.

Kr en macbook pro 13 (late 2009)

Vad gra? Knns som att apple gr lika mycket skit datorer som Acer...
Citera
2010-05-04, 13:10
Medlem
tzjs avatar
r det en trdls mus? Se till att inget ligger bredvid musen som kan stra signalerna i s fall. Typ mobiltelefon, trdlsa lurar eller annat som kan interfera.

Volymen verkar ha kajkat ur, s d vet jag inte om det hjlper med att reseta lite goa grejer. SMC, PRAM och NVRAM. Ibland s kan det vara vrt att starta om datorn i skert lge. Det innebr att din dator d gr en felskning "light" och rttar till eventuella fel den hittar.

Fr att starta datorn i skert lge hller du nere den vnstra shiftknappen under uppstart. Nr du ser Apple-loggan s kan du slppa. Det kommer d dyka upp en "bar" som laddar, sedan startas datorn i skert lge. Efter den r igng s startar du om i vanligt lge igen.
Citera
2010-05-04, 13:51
Medlem
whiplashstalkers avatar
Det r den vanliga muspaden p datorn som jag anvnder. Sllan jag anvnder externa mss till denna.

Okej jag gr ett frsk med skert lge.

Brjar bli lite trtt p alla fel denna br med sig. Apple = Kvalit... Nja nu brjar dom dala nerfr.

EDIT; d har jag gjort det. Den sa inget. Men det kanske den inte skall gra heller. Ja allts om ngot var fel eller ej. Dessutom var tangentbordsbelysningen av och den gick inte att starta i skert ge. Det kanske dock r normalt eller?

Varfr kan man inte starta om/stnga av datorn vid inloggningsbilden?
Senast redigerad av whiplashstalker 2010-05-04 kl. 14:04.
Citera
2010-05-04, 23:42
Medlem
whiplashstalkers avatar
Nu har den brjat krascha. 3e gngen nu. Har p datorn en kort stund sen slutar ALLT funka. Bara norsk avslutning funkar (hlla ner power knappen).

Aldrig haft sdana hr problem. Trodde aldrig heller det skulle g att f p en kvalits dator. Suck...

Jag svr jag slnger in denna i vggen snart. Ngon som vil ha den sen. Eller s fr en praktikant den uppkrd i pastejkket p Macforums butiken i stan. Dom br ju gilla det d det bara r massa jvla bgar som nd jobbar dr.
Citera
2010-05-05, 04:36
Medlem
tzjs avatar
Du har vl fortfarande garanti p en late 2009? Ring Apple.
Citera
2010-05-05, 13:15
Medlem
whiplashstalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Du har vl fortfarande garanti p en late 2009? Ring Apple.

Gjorde det. Rsten sa 5min eller mindre s tas ditt samtal emot..... efter 25min la jag p... Suck. Bra kundservice...
Citera
2010-05-05, 17:57
Medlem
flipper1446s avatar
Minnes- eller logikkortsstrul (eller mjukvara kanske, prova reparationsinstallera OS X). Ring igen eller g till en serviceverkstad.
Senast redigerad av flipper1446 2010-05-05 kl. 18:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in