2010-05-03, 22:45
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun.Zi
Jag får pissiga 106 kr / timme!

Är du allvarlig? tar dem 300-600 kr i timmen?
Vad tar dem 300 för och vad tar dem 600 för isåfall?

Shit att känna sig utnyttjad alltså! Dem sitter på sina fula arslen och bara roffar åt sig pengar som min onda rygg ger dem... usch...
Fy fan vad jag avskyr personer som dig. Bittert otacksamma arbetare som absolut inte har en aning om hur verksamheten fungerar. Jag kan säga dig att Du absolut inte hade klarat av deras jobb, så varför inte tacka för anställning eller söka vidade?

Och ja, jag är precis som du anställd av bemanningsföretag och tycker de gör ett grymt jobb, för annars hade jag antagligen varit arbetslös än idag.
Citera
2010-05-03, 23:51
Medlem
Stina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo

Och ja, jag är precis som du anställd av bemanningsföretag och tycker de gör ett grymt jobb, för annars hade jag antagligen varit arbetslös än idag.

Du tror med andra ord att bemanningsföretagen skapar jobb? Eller du tror inte att du hade fått en anställning hos ett vanligt företag?
Citera
2010-05-04, 02:36
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina08
Du tror med andra ord att bemanningsföretagen skapar jobb? Eller du tror inte att du hade fått en anställning hos ett vanligt företag?
Huruvida bemanningsföretag skapar jobb eller inte går alltid att diskutera, men helt klart har de en kompletterande roll på svensk arbetsmarknad. Vid toppar hyr man in arbetskraft istället för att nyrekrytera för några månader, eller låta ordinarie personal jobba hårdare. Tar de tillfälliga jobben slut anlitas ofta bemanningsföretaget av någon annan och på så sätt kan det ge långvariga jobb för de anställda, men på olika företag. Det fina med att anliga bemanningsföretag är att man kan skicka hem inhyrd personal som inte håller måttet för att dagen efter få en ny. Varför ska man då ägna sig åt egna rekryteringar för korttidsjobb, som dessutom kan visa sig misslyckade?

Även för de anställda finns fördelar med att jobba på bemanningsföretag. Många som börjat på ett bemanningsföretag har sedan fått jobb hos någon av kunderna, ett jobb denne kanske inte skulle fått annars, men som genom att visa upp sig och göra ett bra jobb, har uppskattats av kunden och sedan fått ett fast jobb.
Citera
2010-05-04, 06:35
Medlem
Res-Qs avatar
Har erfarenhet av 3 bemanningsföretag, 2 av dom kan dra åt helvette och jag har övervägt och ha ihjäl hela kontoret hos dom!
Dom beter sig som svin, utnyttjar folks okunskap och ljuger för en.
Det 3'e dock är snuskigt seriösa och gör mig jävligt imponerade.
Citera
2010-05-04, 10:41
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Jo, det är inte en helt dålig gissning.

Men om någon har exakta uppgifter är ni välkomna att posta!

Det finns inga generella exakta uppgifter, det säger väl sig självt att det varierar och att antalet variabler är enormt?
Säg att något stort företag skulle suga åt sig 1.000 pers från ett och samma bemanningsföretag, och att dessa 1.000 personer är relativt okvalificerad arbetskraft. Då ligger det stora företaget i en bra position att förhandla ner priset kraftigt, ska inte svära på var smärtgränsen kan gå, men 200-250:- per timme är säkert görbart.
Hyr du o andra sidan in en enstaka person som utför ett högkvalificerat jobb så blir det självklart mycket dyrare, pratar vi om rena konsulttjänster så kan det röra sig om uppemot 1.500:- per timme eller mer.
Citera
2010-05-04, 19:40
Medlem
Choklaads avatar
Citat:
Hej allihopa!

Nu är det så att jag jobbar på ett bemanningsföretag som heter Storesupport. (De är förövrigt de största svinen jag stött på under alla år ute i arbetslivet.)

När man är ute och jobbar så känns d som att folk kräver mer av mig som inhyrd än sin egna personal... Måste ju vara för att de betalar as för att hyra eller? Får inget rakt svar på frågan och gissa om jag är nyfiken....

Någon som vet hur mycket de tar i timmen?

En annan sak jag funderat över är om någon vet hur mycket dem tjänar i timmen på att jag får ryggont som heter duga!

Tack för att ni läst!
går inte ens att svara med en gissning när du inte skriver vad det är för sorts jobb du utför.
Citera
2010-05-04, 20:23
Medlem
Citat:
Jag får pissiga 106 kr / timme!

Är du allvarlig? tar dem 300-600 kr i timmen?
Vad tar dem 300 för och vad tar dem 600 för isåfall?

Shit att känna sig utnyttjad alltså! Dem sitter på sina fula arslen och bara roffar åt sig pengar som min onda rygg ger dem... usch...

Ärligt, finns du? Du gnäller över din "pissiga" lön men ändå tog du jobbet. Dessutom känner du dig utnyttjad. Kränkt då?

Citat:
Okej! Kostar jag 210 kr?
De betalar väl bara arb. giv. avgift som är nästan lika mkt som jag själv betalar i skatt? Tex, om jag tjänar 10 000 KR under en månad betalar jag 3000 i skatt och arb giv betalar 3000 i avgift.

Då säger jag bara; O M Fucking GOD! Tjänar de 90 kr i timmen på att sitta på sina flottiga arslen??
Jag får ju typ... 70 per timme kr efter skatt... Nog dags att söka sig vidare..

Ett tips till alla som kan få den galna iden att jobba för Storesupport - D O N ' T!

Efter antaganden, grova räknefel och dåligt underbyggda fakta kommer du fram till: att du ska söka dig vidare.

Det mest underhållande med ditt resonemang är att anledningen till att du ska söka dig vidare är att du tycker att företaget tjänar för mycket på dig. Sök dig till någon Kommunal förvaltning så du kan vara säker på att INGEN tjänar på att ha dig anställd.
Citera
2010-05-04, 20:32
Medlem
Arcanas avatar
Intressant tråd.

Jag undrar hur många här som är anställda av ett bemanningsföretag?

Det man ska satsa på är ju rekrytering, då blir man ju direkt anställd hos företaget bara att BM företaget får träffa en först innan för att se om man har dem kvalifikationerna som krävs.

Det borde BM ha mer av. Rekrytering.
Citera
2010-05-05, 14:49
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Res-Q
Har erfarenhet av 3 bemanningsföretag, 2 av dom kan dra åt helvette och jag har övervägt och ha ihjäl hela kontoret hos dom!
Dom beter sig som svin, utnyttjar folks okunskap och ljuger för en.
Det 3'e dock är snuskigt seriösa och gör mig jävligt imponerade.
Vilka företag rör det sig om? Har endast varit anställd av Manpower.
Citera
2010-05-05, 17:35
Medlem
Har du 106:- h inkl semester ersättning eller utan ?

Tänk på att det dom fakturerar för dig ska täcka

1) Kontorshyra
2) Lön för säljare / administrativpersonal
3) Marknadsföring

dock kan jag hålla med dig att det suger att man ska vara standby på dålig tider
Citera
2010-05-07, 00:16
Medlem
Res-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Vilka företag rör det sig om? Har endast varit anställd av Manpower.

Lernia och till viss del Student Consulting!
Citera
2010-05-11, 02:20
Medlem
drkarloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Res-Q
Lernia och till viss del Student Consulting!

+1 på Student Consulting.

Jobbade på lager för dem en vinter. De ringde en dag och frågade varför jag inte hade på deras t-shirt med deras företagslogga (ja, nån på lagret hade golat, nice arbetsplats). Jag förklarade att det var vinter och att en t-shirt inte riktigt funkade mot kylan

Inte många hjärnceller där på Student Consultings kontor inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in