Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Så som jag ser det bör diskussioner om terroristgrupper tas i Politik (->Terrorism), eller möjligtvis i Organiserad brottslighet, beroende på infallsvinkeln av tråden, medan terroristattentat borde diskuteras i Aktuella brott eller Olyckor och katastrofer.
Håller med dig om att diskussion kring terroristgrupperna eller rättare sagt grupperingarna kanske är mer av en politisk fråga. Men deras aktioner som är det fundamentala för det som vi kallar terrorism kanske har mer att göra inom krim. Men hela ämnet är väl såpass polariserat att det blir svårt att separera dem på ett vettigt sett.
Och i och med att det definitionen på terrorism: "Kalkylerad användning av våld mot grupper av människor, civila som icke-civila i syfte att uppnå politiska och eller religiösa mål" bär med sig ordet politik så väl som religion. Så illustrerar det väl dilemmat bakom en vettig placering av forumet, så kanske jag bör lägga ner diskussionen
Blev bara frågande när jag började tänka kring frågan, men kunde kanske tänkt ett snäpp längre innan jag postade denna tråd.