2010-05-02, 16:11
Medlem
Hej! Jag och min pojkvän hade tänkt åka utomlands i sommar.
Vart spelar ingen vidare roll, men gärna något lite varmare ställa än Sverige.
Grejen är att han har inte särskilt stor summa pengar att röra sig med. Har kollat en massa sista minuten och försökt hålla koll och titta priserna.

Men då undrar jag..vart är det billigt och åka men även att leva?
Vad är ett rimligt pris att räkna på att en resa med flyg+boende+mat+etc kostar?

Är det billigare att tex ta en skitbillig resa med norwegian till något ställe och sedan leta upp ett helt ok pris eller boka via en resebyrå?

Hjälp uppskattas!
Citera
2010-05-03, 08:37
Medlem
Josef Fritzls avatar
Hur stor är eran budget?
Lite lättare att hjälpa er då, men som du själv säger, sista minuten brukar oftast vara bra!
Citera
2010-05-03, 08:45
Medlem
Carl Serungs avatar
snakcar vi badsemester eller typ storstadssemester?
Citera
2010-05-03, 11:16
Medlem
Ja..våran budget är väl kanske, 4000 något per person. Alternativt att jag betalar för mat och sådant.
Men letar ju helst efter en resa på hotell + flyg t/r för omkring 2000, vet inte om jag är naiv nu.

Resmålet spelar heller inte så stor roll, behöver inte vara en storstorstad, men gärna att det finns någon strand. Eventuellt att man måste åka buss eller annat för att komma dit.
Citera
2010-05-03, 11:19
Medlem
Carl Serungs avatar
www.wizzair.com

Flyg till Gdansk. Helt otroligt fin strand längs den bukten! Sen har du Sopot som ligger 5 km därifrån ett sjuhelsikes hålligång där.. Hotellen kan du också boka på wizzairs hemsida..
Citera
2010-05-03, 13:11
Medlem
Lågprisflyg + vandrarhem (hostel) brukar man ju kunna komma undan billigt med om man letar ett tag.

Barcelona flyger Ryanair till exempel.
Kroatien kanske?
Citera
2010-05-04, 11:10
Medlem
Saltochblandats avatar
På den här resebloggen finns massor av tips om att resa billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in