Citat:
Ursprungligen postat av Enkelbrektius
Jag lyssnar i regel på punk i alla dess former och måste faktiskt erkänna att jag gillar Lady Gaga. Dels så är låtarna medryckande, men sedan så är det så jävla roligt att se er, ni idiotiska musikelitister som tror på fullaste allvar att ni är lite bättre än alla andra. Vem fan bryr sig om låtarna är simpla? Musik är ett sätt att förhålla sig till livet, varesig om det är djupt eller mer på dansgolvet.
Hade något skitigt garageband lirat samma låtar inom sin stil så hade FB-packet flockats kring det hela som flugor. Men nej, är det en kvinna som klär sig som en hummer på MTV med till lite digitala ljud i bakgrunden, nä, då jävlar, då går det inte alls.
Jag stör mig också på folk som är musikelitister. Många av banden jag lyssnar på spelar simpla låtar som är byggda på vers, refräng, vers, refräng osv. Håller helt med dig att musik är ett sätt att förhålla sig till livet och jag anser att musik ska förmedla känslor varesig det är glada eller ledsna.
Detta betyder dock inte att jag gillar Lady Gaga. Nej, det är inte för att hon är mainstream (jag gillar själv klassiska hårdrocksband som är "mainstream" inom sin genre). Nej, det är inte för hennes fans som består mest av fjortisar och allmänt pantade människor (som var syftet med länken, att hennes fans för det mesta är fjortisar och att musiken riktar sig till dem). Det är musiken jag tycker är dålig.
Många verkar tycka Lady Gaga är speciell på något sett för att hon klär sig annorlunda och spelar piano då och då. Tycker hon höjs till skyarna p.g.a. folk som inte tycker hon är som annan skit på radion. Jag tycker att hennes musik är precis som all annan dynga som spelas på radion just nu. Jag ogillar inte denna musik för den är simpel, utan för jag tycker den är dålig.
Har dock sett några klipp med henne och det verkar som hon gör en rätt bra show trots allt. Men det gör ju liksom inte musiken bättre för det.
Än en gång så är det inte för det är simpelt som jag inte gillar artister som Lady Gaga, Britney Spears eller annan dynga. Jag älskar t.ex. The Ramones och annan punk som är väldigt enkel musik.