2010-05-11, 17:32
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Num
Usch vad arg jag blir av att kolla på dom där människorna.
Francie Jokhadar, vilket jävla stolpskott!
Ja den där filmen bevisar bara att jag hade rätt i mitt förra inlägg..
Citera
2010-05-11, 17:45
Medlem
Sjuklings avatar
Kan vi inte ta och spränga globen vid detta ytterst angenäma tillfälle? + i kanten att vi blir på samma gång av med dumma, irriterande och vilseledda människor. Tycker dock synd om föräldrar och eventuella pojkvänner som tvingats följa med, men det skulle det vara värt!
Citera
2010-05-11, 18:02
Medlem
Enkelbrektiuss avatar
Jag lyssnar i regel på punk i alla dess former och måste faktiskt erkänna att jag gillar Lady Gaga. Dels så är låtarna medryckande, men sedan så är det så jävla roligt att se er, ni idiotiska musikelitister som tror på fullaste allvar att ni är lite bättre än alla andra. Vem fan bryr sig om låtarna är simpla? Musik är ett sätt att förhålla sig till livet, varesig om det är djupt eller mer på dansgolvet.

Hade något skitigt garageband lirat samma låtar inom sin stil så hade FB-packet flockats kring det hela som flugor. Men nej, är det en kvinna som klär sig som en hummer på MTV med till lite digitala ljud i bakgrunden, nä, då jävlar, då går det inte alls.
Citera
2010-05-11, 18:46
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelbrektius
Jag lyssnar i regel på punk i alla dess former och måste faktiskt erkänna att jag gillar Lady Gaga. Dels så är låtarna medryckande, men sedan så är det så jävla roligt att se er, ni idiotiska musikelitister som tror på fullaste allvar att ni är lite bättre än alla andra. Vem fan bryr sig om låtarna är simpla? Musik är ett sätt att förhålla sig till livet, varesig om det är djupt eller mer på dansgolvet.

Hade något skitigt garageband lirat samma låtar inom sin stil så hade FB-packet flockats kring det hela som flugor. Men nej, är det en kvinna som klär sig som en hummer på MTV med till lite digitala ljud i bakgrunden, nä, då jävlar, då går det inte alls.

Jag stör mig också på folk som är musikelitister. Många av banden jag lyssnar på spelar simpla låtar som är byggda på vers, refräng, vers, refräng osv. Håller helt med dig att musik är ett sätt att förhålla sig till livet och jag anser att musik ska förmedla känslor varesig det är glada eller ledsna.

Detta betyder dock inte att jag gillar Lady Gaga. Nej, det är inte för att hon är mainstream (jag gillar själv klassiska hårdrocksband som är "mainstream" inom sin genre). Nej, det är inte för hennes fans som består mest av fjortisar och allmänt pantade människor (som var syftet med länken, att hennes fans för det mesta är fjortisar och att musiken riktar sig till dem). Det är musiken jag tycker är dålig.

Många verkar tycka Lady Gaga är speciell på något sett för att hon klär sig annorlunda och spelar piano då och då. Tycker hon höjs till skyarna p.g.a. folk som inte tycker hon är som annan skit på radion. Jag tycker att hennes musik är precis som all annan dynga som spelas på radion just nu. Jag ogillar inte denna musik för den är simpel, utan för jag tycker den är dålig.

Har dock sett några klipp med henne och det verkar som hon gör en rätt bra show trots allt. Men det gör ju liksom inte musiken bättre för det.

Än en gång så är det inte för det är simpelt som jag inte gillar artister som Lady Gaga, Britney Spears eller annan dynga. Jag älskar t.ex. The Ramones och annan punk som är väldigt enkel musik.
Citera
2010-05-11, 20:04
Medlem
gudadottirs avatar
Ville bara dela med mig av en video med Lady G där hon är som bäst.
Har inget med Globen att göra men, här har ni:
http://www.youtube.com/watch?v=_7HvURBhMGE&feature=fvst
Citera
2010-05-11, 22:04
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gudadottir

Tack! Nu vet jag vad jag ska titta på när jag har svårt att sova
Citera
2010-05-13, 03:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gudadottir

http://www.youtube.com/watch?v=kDZaRWUKUQo

den negern äger gaga
Citera
2010-05-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Än en gång så är det inte för det är simpelt som jag inte gillar artister som Lady Gaga, Britney Spears eller annan dynga. Jag älskar t.ex. The Ramones och annan punk som är väldigt enkel musik.
Det har med ditt belöningscentra att göra. Förmodligen har du fått bekräftelse eller på annat sätt fått en bra känsla när du lyssnat på punk. Ta exemplet då lillebror tar efter storebrors musiksmak, då handlar det om att få bekräftelse av en förebild för sina nybildade åsikter. Om du går in med inställningen att musiken är dålig, att du inte får tycka om musiken, eller att andra inte skulle acceptera att du lyssnar på den, då kommer den förmodligen vara dålig.
Om istället alla personer du ser upp till och respekterar skulle hävda att lady gaga är det bästa som finns, så hipps vipps börjar du plötsligt gilla hennes musik. Och ja, det är vetenskapligt bevisat.
Citera
2010-05-14, 12:11
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monger
Det har med ditt belöningscentra att göra. Förmodligen har du fått bekräftelse eller på annat sätt fått en bra känsla när du lyssnat på punk. Ta exemplet då lillebror tar efter storebrors musiksmak, då handlar det om att få bekräftelse av en förebild för sina nybildade åsikter. Om du går in med inställningen att musiken är dålig, att du inte får tycka om musiken, eller att andra inte skulle acceptera att du lyssnar på den, då kommer den förmodligen vara dålig.
Om istället alla personer du ser upp till och respekterar skulle hävda att lady gaga är det bästa som finns, så hipps vipps börjar du plötsligt gilla hennes musik. Och ja, det är vetenskapligt bevisat.

Det finns något i det du säger men inte till den överdriften att jag skulle börja gilla hennes musik bara för personer jag ser upp till helt plötsligt skulle börja göra det. Jag bryr mig inte om vad mina kompisar osv. tycker om min musiksmak, jag lyssnar på mycket som de anser är skit och jag bryr mig inte. Jag måste faktiskt säga att jag tycker det är helt okej när hon kör låtarna med bara piano. Då låter det inte som all annan skit, men fortfarande inget speciellt. Men alla dessa 00-tals syntar och pads och dansmusiken plus electronica grejerna är verkligen inget för mig. Platt och tråkigt tycker jag. Tycker det låter som vilken annan skit som helst.
Citera
2010-05-14, 15:24
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monger

Det där kan ju inte stämma? I så fall skulle ju alla i ett helt kompisgäng lyssna på exakt samma musik. Möjligtvis att det stämmer på folk som saknar en egen identitet och faller för grupptryck extremt lätt och aldrig säger emot.
Citera
2010-05-14, 18:35
Medlem
Musiksmak formas framförallt under barndomen och uppväxten, men det handlar fortfarande om belöning även senare i livet. Visst kan man tro att man har en specifik musiksmak som man bildat helt själv, men samtidigt, hur bildar man en musiksmak helt på egen hand? Du får ju så enormt mycket intryck från omvärlden hela tiden, man kan omöjligt säga att man inte påverkas.
Att inte gilla populär musik har nog även grund i vår personlighet. Vi vill alla vara unika, annorlunda och speciella. Att inte gilla det alla andra tycker om utan istället tycka annorlunda gör att du känner dig unik, vilket du får en nöjd känsla av. Egentligen är det ju likadant med alla stilar och smaker, hur bildar man tex en egen klädsmak? Självklart påverkas du allra mest av andra, och sen finns det ju folk som uppenbarligen bara klär sig på ett visst sätt för att vara annorlunda. Det finns de som hatar allt som har med nutida mode att göra, och istället snöar in sig på en stil som var populär för 20 år sedan - men inte längre.

Det är sant att det nog skulle vara svårt att ändra en vuxen persons uppfattning och smak. Gäller kanske precis som i politiken, där de som byter ideologi i medelåldern är ytterst få. En smak eller åsikt kan kanske bli så förankrad i din personlighet att du har svårt att någonsin ändra dig. Lite som att heja på ett fotbolls- eller hockeylag kanske. Har ingen aning om hur lång tid det skulle ta att ändra någons uppfattning, men på ett eller annat sätt är jag dock säker på att det går. Om alla istället skulle börja lyssna på dina favoritpunkband, och de skulle spelas på radio hela tiden, är du säker på att du fortfarande skulle tycka om dem och kunna stoltsera med att tycka om dem?
Citera
2010-05-16, 13:24
Medlem
Förlåt, var bara tvungen:

http://video.se.msn.com/watch/video/...-dans/6fhdw1qt

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in