Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-01, 21:34
Medlem
hiddens avatar
tjena!

Har gjort bort mig nu. Det började i förmiddags med att min datorskärm började blinka till med jämna mellanrum. Efter ett tag kom det upp en ruta i taskbaren med felmeddelandet: "Bildskärmsdrivrutinen slutade svara och har återställts." Om det har någon betydelse började även ljudet i datorn hacka något fruktansvärt samtidigt. I alla fall, jag sökte lite på google och hittade detta forumsinlägg längst ner på sidan som såg ut som en lösning på problemet: http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?topic=163242&forum=42

Så sagt och gjort så laddade jag ner drivisarna till mitt grafikkort, avinstallerade dom jag hade och updaterade med windows update. Det här är var jag failar så att säga. Jag har alltså tagit bort enheten från enhetshanteraren och när jag ska installera de nya drivrutinerna kommer det upp ett meddelande som säger att inte programmet hittat någon hårdvara som matchade någon utav drivrutinerna. Har en skiva jag brände när jag köpte datorn med alla drivrutiner på men dessa är för vista och dessutom för 32-bit OS.

Så det jag behöver hjälp med är först och främst att få tillbaka grafikkortet i enhetshanteraren så jag kan installera några drivrutiner till det, och kanske även att avinstallera drivrutinerna i enhetshanteraren utan att ta bort hela enheten för att lösa det första problemet. Som det är nu kan jag varken spela eller kolla på film

Jag har Windows 7 64-bit Os och nvidia Geforce 8400m-g

(säg till om det är luddigt så försöker jag förklara bättre, inte helt lätt)
Citera
2010-05-01, 22:00
Medlem
fot1s avatar
Nu är jag själv inte så jävla haj på detta, men det kan inte vara så att grafikkortet har gått sönder? Ifall du har något gammalt liggandes så kan du ju slänga i det o se om det funkar, värt ett försök iaf.
Citera
2010-05-01, 22:11
Medlem
hiddens avatar
Det var tydligen så att några som också fått detta felmeddelande skickat tillbaka sin grafikkort och fått nya eftersom det har varit fel på dem. Tyvärr har min garanti gått ut, har inget liggandes och även om jag hade så har jag en laptop och vet inte om jag skulle försöka mig på att byta ut det själv eftersom jag inte har så mycket kunskaper.

Men det verkar som det är flest(alla) win7 användare som får problemet så det kanske inte är fel på grafikkortet i alla fall? Byta tillbaka till Vista går ju i och för sig om det är så....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in