2008-11-10, 02:28
Medlem
Han är nog narcissist/histrioniker. Möjligt att han även har psykopatiska drag men det ingår i diagnosen för narcissism.

Jag chattade med honom på tv4 sajt då han angav att han var psykoterapeut i första delen av Farmen. Eftersom jag själv har utbildning i psykologi så visste jag att han ljög om denna skyddade titel och frågade en konkret fråga som han valde att svara undvikande på. Jag konfronterade honom med det men fick inget svar.
Citera
2009-01-20, 03:43
Medlem
Ledsen för bumpen, men vet någon vad snubben gör idag? Helt klart den mest fascinerande dokusåpa kändisen någonsin.
Citera
2009-01-20, 03:47
Bannlyst
"dokusåpa kändisen"?

Hur faen ska du ha det?
Citera
2009-01-23, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Upp till bevis! Är Sebastian psykopat?

1.Talför/ytlig charmig - Jo, det kan man nog säga. Jävligt manipulativ på något sätt.
2. Förhöjd självuppfattning/grandios - Hahaha JA!
3. Behov av spänning/blir lätt uttråkad - Ja
4. Patologiskt lögnaktig - Så in i helvete
5. Bedräglig/manipulativ - Oh yeah
6. Saknar ånger och skuldkänslor - Uppenbarligen
7 - 20 som Lars365 tog bort

Vi säger att han fick 18,5. Han verkar vara en tvättäkta psykopat?
Han uppfyller ju onekligen alla krav på psykopati!
Men han känns fan lite för störd ändå, för han är ju inte förståndshandikappad!
Psykopater brukar (iaf hjälpligt) kunna dölja att dom är psykopater! Han är ju som en öppen bok!

Vidrig i vilket fall som helst, och antagligen psykopat!

(Har aldrig slagit någon som inte kunnat försvara sig men hade Sebastian uppträtt som han gör i den där farmen, mot mig hade det blivit min första gång, det hade blivit för mycket för mig att tåla och jag hade åtminstone släng ner honom i marken, vilket svin!)
Senast redigerad av Lars365 2009-01-23 kl. 14:19.
Citera
2009-01-23, 14:18
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Han uppfyller ju onekligen alla krav på psykopati!
Men han känns fan lite för störd ändå, för han är ju inte förståndshandikappad!
Psykopater brukar (iaf hjälpligt) kunna dölja att dom är psykopater! Han är ju som en öppen bok!

Vidrig i vilket fall som helst, och antagligen psykopat!

Man måste skilja på rena psykopater och folk med psykopatliknande beteenden dvs mera narcissister. Rena psykopater klarar inte av att hålla en röd tråd genom någonting utan flackar hel tiden. De kan tex. aldrig bli koncernchefer i stora företag, men det kan däremot den andra kategorin.
Citera
2009-01-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Rena psykopater klarar inte av att hålla en röd tråd genom någonting utan flackar hel tiden. De kan tex. aldrig bli koncernchefer i stora företag,
Nej, det här har du helt missat!
Du talar om obegåvade personer som också är psykopater, eller underbegåvade, låg resp lägre IQ!!
Begåvade psykopater är något helt annat och riktigt begåvade psykopater skulle mycket väl kunna bli koncernchefer i stora företag, och är det kanske tom!

Vissa människor med mycket hög känslomässig begåvning kan relativt snabbt känna att det är "någonting fel" även på högintelligenta psykopater men den stora majoriteten inser det aldrig!

En högintelligent psykopat inser mycket tidigt att han inte är som andra och att han måste dölja sitt "rätta jag", detta bländverk förfinar han sedan under hela sin uppväxt och kan i vuxen ålder vara fenomenalt skicklig på att låtsas känna empati och annat.

Skulle han någon gång ställas inför en psykolog lindar han henne runt sitt finger utan att ens anstränga sig!
Senast redigerad av Lars365 2009-01-23 kl. 14:40.
Citera
2009-01-23, 14:44
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Du talar om obegåvade personer som också är psykopater, eller underbegåvade, låg resp lägre IQ!!
Begåvade psykopater är något helt annat och riktigt begåvade psykopater skulle mycket väl kunna bli koncernchefer i stora företag, och är det kanske tom!

Vissa människor med mycket hög känslomässig begåvning kan relativt snabbt känna att det är "någonting fel" även på högintelligenta psykopater men den stora majoriteten inser det aldrig!

En högintelligent psykopat inser mycket tidigt att han inte är som andra och att han måste dölja sitt "rätta jag", detta bländverk förfinar han sedan under hela sin uppväxt och kan i vuxen ålder vara fenomenalt skicklig på att låtsas känna empati och annat.

Skulle han någon gång ställas inför en psykolog lindar han henne runt sitt finger utan att ens behöva anstränga sig!
Som Svartenbrandt? Ted bundy?

Senast redigerad av Carl-Ann von s 2009-01-23 kl. 14:49.
Citera
2009-01-23, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Som Svartenbrandt?
Eeeh nej!
Vet ingenting om Svartenbrandt men eftersom han åkt fast hela tiden utgår jag ifrån att han är lågintelligent !
Så om han är psykopat, således en typisk lågintelligent kriminell psykopat!

Lågintelligenta psykopater har nämligen väldigt svårt att fungera i samhället och detta slutar alltid med att dom åker fast för något olagligt, därför har kriminologin/medicinen tills ganska nyligen (nån gång på typ 60/70-talet) bara trott att det fanns en typ av psykopat, den som alltid åkte fast, dvs den lågintelligente psykopaten !

Det här har dock tyvärr envist hängt sig kvar i det allmänna medvetandet, till dom högintelligenta psykopaternas stora glädje!

Ted Bundy var ju för övrigt en seriemördare, detta har inget med psykopati att göra!
Det är fullt möjligt att han var psykopat.. också men i så fall en psykiskt sjuk psykopat!
(Även om ju detta låter lite roligt !)
Senast redigerad av Lars365 2009-01-23 kl. 15:07.
Citera
2009-01-23, 14:58
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Som Svartenbrandt? Ted bundy?

Ted Bundy gjorde inte väl ifrån sig på IQ-testerna. Jag vill minnas att han var genomsnittlig, varken bättre eller sämre.
Citera
2009-01-23, 15:08
Medlem
ellertypliksoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowman66
Hur är det att arbeta/praktisera där?

Jag läste att det var endast 22 000 som arbetade där. Är inte det ganska lite med tanke på hur många som står utanför arbetsmarknaden? Går resten på sjukersättning eller?

saxat från tidigare inlägg. Jag har lite svårt att tro att du kan vara verksam i någon form som förvärvsarbetande/leg psy med hänsyn tilll hur du hånar samhall folk. kan man lära sig empati där? om än konstgjort, kan behövas isåfall. Psykopatvarning Är det du Sebbe?
Senast redigerad av ellertypliksom 2009-01-23 kl. 15:12.
Citera
2009-01-23, 15:16
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:

Skulle han någon gång ställas inför en psykolog lindar han henne runt sitt finger utan att ens anstränga sig!

Jag håller med dig om att man måste skilja på låg resp högintelligenta. Om man ska beskriva dessa högintelligenta psykopater som just psykopater eller personer med psykopatliknande beteende blir ju lite lek med ord. Att dom är svårupptäckta är ju ett understatement. Jag har själv mött dom så många gånger i näringslivet att jag tappat räkningen. Däremot har jag träffat på en
person som var precis så ostrokturerad som Humpfrey Bogart i http://www.imdb.com/title/tt0046816/ och det var läsktigt speciellt med tanke på hans chefsposition.
Citera
2009-01-23, 15:17
Medlem
Jag kollade på en del av ett avsnitt på farmen-afrika och alltså, den här Sebastian han är ju psykiskt sjuk!

(Möjligen att han också är psykopat men i sammanhanget känns det som att det kvittar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in