Citat:
Ursprungligen postat av
Fnissturken
Inte skulle väl en psykiatriker och psykoterapeut ljuga om sina meriter som musiklärare!
Nu har han ju blivit lite äldre och oftast brukar asocialt beteende mattas av med stigande ålder men jag är lite förvånad över att det inte framkommit något om kriminalitet. Det är verkligen inte orimligt att tänka sig att en person med hans beteende skulle vara kapabel att begå brott. Det vore intressant att veta om det finns några brottmålsdomar från när han var ung.
Att sälja sex var olagligt innan 1 januari 1999. Då var Sebastian 31 år. Så vi kan nog utgå ifrån att han sålde sex under tiden då det var olagligt.
Att ljuga om meriter kan leda till avsked men är så vitt jag förstår lagligt så länge man inte förfalskat intyg.
---------------------------
*Edit
Jag hittade inlägget som talar om hans tid som lärare bland annat
"DATE: 2003-09-17 22:48
LINK:
http://www.tbg.nu/news_show/12120/15
Hahaha.. Sebastian, Sebastian. Han är ingen psykolog, filosof, lärare eller lill babs bästa vän eller vad fan han har slängt ur sig.
Sebastian är en man med en liten psykisk störning. Han är mytoman och bedragare i ordens rätta bemärkelse. Han har dessutom ett otroligt starkt behov av att synas och uppmärksammas. Det blev ingen chock när jag såg att han var med i farmen.
För några år sen lurade han faktiskt till sig ett lärarjobb på min flickväns dåvarande gymnasieskola. Hon fick honom som svensklärare. Den lilla tiden han kunde hålla igång charaden tillbringade han med att dra totalt påhittade historier om sitt liv för eleverna. Den ena värre än den andra. (Han polar visst med Bruce Willis och Cher). Han fick dock sparken efter ett par veckor då han inte kunde fortsätta med sina ursäkter om var hans papper befann sig. (Lärarutbildning, Betyg, Telnr till sina referenser etc).
Strax efter att han sparkades sågs han på en stor bild och med en sur min i Expressen, med en esterella chipspåse i ena handen och ett rakblad i andra. Stackaren höll på att skära av sig ett finger när han grävde i den lilla påsen. Hans behov att ljuga och synas börjades bli riktigt skrattretande.
Ett år senare syntes han i Se och Hör där han påstod att han var lill babs bästa vän och berättade ivrigt alla skumma detaljer ur hennes liv. Tyvärr fick tidningen snart rätta till sitt misstag. Han hade ju aldrig ens pratat med lill babs.
Nu på senaste har han visst blivit psykolog och filosof i farmen.
Detta var bara några få gånger som jag snubblat över sebastians framfart. Jag vågar inte ens gissa under hur många namn och med hur många lögner han har varit i tidningarna
Anledningen till att jag har lagt detta på minnet var just att han var lärare på min flickväns skola. Och vi garvade gott åt hans framfart långt innan han syntes i farmen.
Kom ihåg var ni läste detta först

Snart står det i tidningarna
Cheers Cure"
--------------------------
Det tycks finnas iaf minst en dom mot honom enligt skvaller:
"Sebastian Dawkins är en ökänd mytoman som nu verkar göra en karriär i TV4:s dokusåpa Farmen-Afrika. Den mest kända lögnen Sebastian Dawkins gjorde var året 1997, då han lät någon annan ta en foto på honom tillsammans med en kvinnlig TV-kändis, han sålde därefter fotot till olika skvallertidningar och påstod att han hade ett hemlig förhållande med denna kvinna.
Kvinnan anmälde Sebastian, som fick dryga böter för sitt dåd.
På TV4:s hemsida kan man läsa att Sebastian är Chefsterapeut, vilket också är lögn då han egentligen är arbetslös och bosatt i Helsingborg hos sin mamma. Den 15 September 2003 gick Sebastian Dawkins ut i Aftonbladet och sa att han skulle spela huvudrollen i en tysk långfilm (se artikel nedanför), detta visar sig också vara lögn då hans namn inte är registrerat på tyska filmdatabasen i Tyskland."
http://www.alltomtv.se/t33250-15-2.html
-------------------------
Sebastian berättade även i Farmen Afrika om att han var inblandad i en rättegång en gång där åklagaren hade "rösten". Han hamnade i psykisk obalans.
--------------------------
Den här var ny för mig.
"Jag minns även att efter mordet på Anna Lindh så fanns det en liten notis i en av kvällstidningarna där Dawkins berättade att han var chockad över "35-åringen"s gripande, då de två enligt honom var bekanta och hade tagit en öl tillsammans bara dagar innan dådet. Kanske hade de mötts på samma mytomanikonferens någonstans, eller kanske så ljög Sebastian ännu en gång."
http://forum.boyahed.com/viewtopic.php?t=410&sid=7d9c12c1a7a7cb249d610771d1 5ec842